بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

تحقق حمل‌ ونقل ترکیبی با تکیه بر تحلیل داده‌ های ترافیکی در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح جامع حمل ونقل و ترافیک در حال تدوین است گفت: با جمع آوری و تحلیل داده های ترافیکی می توان حمل ونقل ترکیبی را در شهر مستقر کرد.

تحقق حمل‌ ونقل ترکیبی با تکیه بر تحلیل داده‌ های ترافیکی در تبریز
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح جامع حمل ونقل و ترافیک در حال تدوین است گفت: با جمع آوری و تحلیل داده های ترافیکی می توان حمل ونقل ترکیبی را در شهر مستقر کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  محبوب عبدالله پور ظهر امروز _شنبه بیست ویکم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تدوین و سپس اجرای طرح جامع حمل ونقل تبریز در اولویت اقدامات شهرداری قرار دارد، به نحوی که قرارداد این طرح جامع با دانشگاه تربیت مدرس به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدون احتساب تخفیف منعقد شده و در مرحله آماربرداری است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هوشمندسازی شهری، نصب دوربین ترافیکی، احداث شبکه فیبرنوری و اتمام ساختمان کنترل هوشمند ترافیک را سه ضلع مثلث هوشمندسازی تبریز دانست و افزود: در فاز نخست ۵۲۰ دستگاه دوربین ترافیکی در معابر شهر نصب شده و قرارداد خرید ۶۱۸ دوربین دیگر نیز منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز با اشاره به وجود ۸۵۰ هزار خودرو در تبریز، تاکید کرد: تبریز به عنوان قطب درمان شمال غرب ایران، روزانه پذیرای ۴۰ هزار خودرو از سایر استان ها است.

عبدالله پور با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تصادف در تبریز رخ می دهد، اضافه کرد: هر ۲ روز یک نفر در تبریز جان خود را در اثر حوادث رانندگی از دست می دهد، به نحوی که سال گذشته آمار فوتی ها ۱۴۷ نفر بود و این رقم امسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش بعضی قوانین وتبصره ها در تشدید ترافیک شهری از جمله تبدیل کاربری مسکونی به مطب پزشکان تصریح کرد: شهرداری در بافت فرسوده با اجرای طرح تشویقی پروانه ساخت و عوارض رایگان ارائه می دهد اما در اکثر مواقع تمایلی به احداث پارکینگ وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز از اجرای پارک حاشیه ای به صورت خود اظهاری و اعتماد دوطرفه میان شهرداری و شهروندان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ درصد پارکینگ ها و پارک حاشیه ای به اصناف و کسبه اختصاص پیدا می کند و نیازمند افزایش پارکینگ در شهر هستیم.

عبدالله پور با بیان اینکه تمام دستگاه های دولتی از جمله آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی باید در حل معضل ترافیک مشارکت فعالی داشته باشند، گفت: با بهره مندی از داده های واقع بینانه همچون زمان، مبدا و مقصد سفرهای درون شهری می توان به شبکه حمل ونقل ترکیبی دست یافت.

وی با اشاره به موضوع تردد ۴۰ هزار وانت بار در تبریز، اضافه کرد: ویزیتورهای کارخانجات نیز به صورت روزانه در سطح شهر فعال هستند که این امر به مشکلات ترافیکی دامن می زند

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز افزود: ماهانه ۱۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و در مواردی منجر به جراحت شهروندان می شود.

عبدالله پور از عقد قرارداد با دانشگاه تربیت مدرس برای اجرای طرح جامع حمل ونقل خبر داد و به مذاکراتی برای راه اندازی دانشکده حمل ونقل و ایمنی و ترافیک در دانشگاه تبریز اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.