بازدید سایت : ۴۳۹۴۵

روزانه ۱۵۰ هزار خودرو وارد مرکز شهر تبریز می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز گفت: با وجود اینکه روزانه ۱۵۰ هزار خودرو وارد مرکز شهر می شود، زمین برای احداث پارکینگ محدود است.

روزانه ۱۵۰ هزار خودرو وارد مرکز شهر تبریز می شود
تین نیوز |

محبوب عبداله پور مدیرعامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز، با اشاره به وضعیت ترافیک در مرکز شهر تبریز یکی از دلایل آن را استفاده نکردن اصناف، شهروندان و کارمندان از سرویس های حمل ونقل عمومی و اشغال پارکینگ های مرکز شهر توسط خودروهای شخصی اصناف و بازاریان در طول روز دانست و اظهار کرد: فرهنگ سازی استفاده از حمل ونقل عمومی و تبدیل پارکینگ های ادارات به مکان هایی برای پارک خودروهای مراجعان در اوقات اداری و پارکینگ شهروندان در بعد از اوقات اداری، ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، عبدالله پور با اشاره به نبود رشته های حمل ونقل عمومی در دانشگاه ها و کمبود شدید پارکینگ در مرکز شهر، افزود: با وجود اینکه روزانه ۱۵۰ هزار خودرو وارد مرکز شهر می شود، زمین برای احداث پارکینگ محدود است و ساخت پارکینگ های جدید توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز ادامه داد: ۸۰ درصد پارکینگ ها و حاشیه خیابان ها از اول صبح تا آخر روز توسط اصناف و دست فروشان اشغال شده که باعث تشدید ترافیک در مرکز شهر شده است.

عبداله پور بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و رسانه ها برای حل معضل ترافیک تبریز تاکید و اضافه کرد: باید تصمیمات جسورانه ای گرفته و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از حمل ونقل عمومی به صورت مستمر انجام شود.

وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی تنها راه نجات ترافیک تبریز است، گفت: از شهروندان درخواست می شود تا با همکاری بیشتر در این زمینه به بهبود وضعیت ترافیک شهر کمک کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خه پاسخ

    وقتی یک کارکنان استانداری و فرمانداری و شهرداری و... خودشان با خودروی شخصی در خیابانها جولان می‌دهند و سرکار می‌روند از دیگر شهروندان مخصوصا قشر پولدار بازاری اصلا انتظار نداشته باشید با وسایل درجه چندم عمومی استفاده کنند .

  • غلامرضا یونسی پاسخ

    سلام متاسفانه در زمینه شهرسازی واداره شهر ۵۰٪آن درکتابها نوشته شده ونصف دیگران تجربی میباشد که متاسفانه مسئولین شهر ازآن بهره نمی‌برند درخیابان دارایی نزدیک ۴۰۰۰ متر پارکینگ‌ را خود شهرداری زمین را تجاری کرده دریغ ازیکمتر پارکینگ علت اصلی ترافیک خیابان دارایی قدیم خود شهرداری میباشد ضمنا می‌توان دراون محدوده پارکینگ طبقاتی درست کرد لااقل مشکل پارکینگ چای کنار ودارایی قدیم حلبشه ممنون

  • ناشناس پاسخ

    ما هم از مسئولین درخواست میکنیم که معنی و مفهوم حمل ونقل عمومی رو اول خوب درک کنند و وقتی درک کردند اونوقت میفهمن که حمل ونقل عمومی به معنای واقعی وجود ندارد. یک مثال: ازوقتی یادم میاد از آخر صائب تا اول صائب خط تاکسی مرتب و حتی نا مرتب وجود ندارد فقط یک اتوبوس کهنه دارد که باید 45دقیقه در گرما وسرما منتظرش بمانی و در این صورت هست که مردم بالاجبار سوار خودرو شخصی شده و به محل کارمیرن. پس اول حمل ونقل عمومی رابهبود ببخشید بعد از مردم تقاضا کنید. مترو در یک مسیر خاص هست. فقط بی آرتی درست کار میکند و اتوبوس کافی دارد بقیه خطها هر 45دقیقه و در ساعات ترافیک از یک ساعت بیشتر باید انتظار کشید. یک برنامه نویس آشنا به شهر تبریز میخواهد که در شهر بگردد.

  • مجید پاسخ

    متاسفم برای همچین مسئولین که خودش میگه ساخت پارکینگ توجیه اقتصادی نداره بعد میخاد ترافیک رو حل کنه. آقای بیسواد برای حل یه معضل عمومی دنبال توجیه اقتصادی اون نمیگردن. شما یه نهاد عمومی هستی باید مصلحت عمومی و حل معضلات رو اولویت قرار بدی و گرنه خیلی چیزا ممکنه توجیه اقتصادی نداشته باشه. وقتی توی مسئول نگاهت به حل معضلات شهری اینه تا 100سال دیگه هم مشکلاتمون حل نخواهد شد چون عرضه شو ندارین