بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تاثیرات اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای

◄ تاثیرات اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح، خلاء آماری تخمین از کل جایجایی های بار و مسافر، مبنی بر احتساب فعالیت غیر رسمی خودروهای شخصی در سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع می گردد.

داریوش باقرجوان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای کشور و تاثیر آن در شناسایی کاستی های حمل و نقل کشور اظهار داشت: برای تصمیم گیری علمی و مبتنی بر برنامه ریزی در بخش پر افت و خیز و سیال حمل و نقل جاده ای نیاز به آمارگیری دقیق و موشکافانه از کف جاده های کشور است.

وی افزود: به جهت فعالیت و حضور حداکثری بخش خصوصی در بخش بار و مسافر حمل و نقل جاده ای و حجم انبوده خودروهای شخصی در طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان نهاد سیاستگذار در بهره برداری از جاده های کشور اجرای آن را برعهده دارد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر اجرای این طرح در حمل و نقل بار و مسافر بیان داشت: به طور مثال یکی از چالش های پیش روی کشور، وضعیت نا معلوم وانت بارها در برخی استان هاست که طی اجرای این طرح، می توان مشخصات خودرو، صاحب خودرو و نحوه فعالیت آنها، سایر رقبای حمل و نقل جاده ای مانند خودروهای مسافربر پلاک شخصی، ناوگان باربری بدون اسناد حمل و آمار دقیق خودروهای فرسوده سراسر کشور و کسری سرویس جاده ها را شناسایی کرد.

باقرجوان با بیان اینکه "نتیجه طرح آمارگیری مبدا و مقصد، خلاء سالنامه آماری را پر می کند" خاطرنشان کرد: آمار جابجایی کالا و مسافر بر اساس صورت وضعیت ها، بارنامه ها و اسناد حمل بین المللی توسط سازمان در سالنامه آماری منتشر می شود، در حالی که بخشی به عنوان تخمین از کل جایجایی ها  با احتساب فعالیت غیر رسمی خودروهای شخصی در هر دو حوزه نیز درج می گردد.

وی در پایان یادآور شد: طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای  استان آذربایجان شرقی در 36 نقطه و 18 محور مواصلاتی با تلاش شبانه روزی حدود 900 نفر  در سه شیف کاری در حال اجراست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.