بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

خط یک مترو تبریز به‌زودی بهره‌برداری رسمی می‌شود

خط یک مترو تبریز به‌زودی بهره‌برداری رسمی می‌شود

تین نیوز | شهردار تبریز اعلام کرد: فاز نخست خط یک مترو این کلان‌شهر پس از سپری کردن 500 کیلومتر عملکرد آزمایشی در مدت 10 روز و انجام آزمایش‌های لازم توسط شرکت مشاور استاندارد، به مرحله مسافرگیری و بهره‌برداری می‌رسد.
صادق نجفی در دیدار از روند نصب، مونتاژ، راه‌اندازی و آزمایش‌های سرد و گرم واگن‌های مترو تبریز اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیربنایی برای راه‌اندازی مترو صورت گرفته و زیرساخت‌ها تامین شده است و از این پس باید روند فعالیت‌ها شتاب بیشتری بگیرد.
وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر انتقال واگن‌های مترو تبریز به شهر اصفهان گفت: با توجه به قراردادهای موجود، شرکت همکاری‌کننده در این زمینه پس از بهره‌برداری از مترو تبریز، به دیگر شهرهای کشور خواهد رفت. شهردار تبریز با عنوان اینکه از قرارداد خرید 315 واگن متروی شهری برای مناطق مختلف کشور، 180 واگن متعلق به مترو تبریز است، گفت: قرار است پس از واردات 100واگن، دیگر واگن‌های مورد نیاز توسط شرکتی که با همکاری شهرداری تبریز تاسیس شده است، در این شهر ساخته شود و به دیگر مناطق کشور انتقال یابد. نجفی افزود: علاوه‌بر پنج واگن خریداری شده توسط سازمان قطار شهری تبریز، شهرداری تبریز هم با اعتبارات خود 15 واگن دیگر تامین و در اختیار این سازمان قرار می‌دهد.
محمدصادق پشمینه آذر، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه برای تکمیل خطوط مترو این شهر 36 رم قطار (180 واگن) مورد نیاز است، گفت: خطوط مترو تبریز به‌گونه‌ای طراحی شده که در صورت تکمیل کامل واگن‌ها، شاهد هیچ‌گونه تداخلی در عملکرد مترو نخواهیم بود. پشمینه آذر با عنوان اینکه آسانسورهای قطار شهری تبریز نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: هرچند واگن‌های مورد نیاز از چین وارد شده است، ولی این واگن‌ها دارای آخرین استانداردهای اروپایی هستند و 70 درصد قطعات به‌کار رفته در واگن‌ها نیز متعلق به کشورهای اروپایی است. از طرفی با توجه به اینکه تنها دستگاه شبیه ساز قطار شهری کشور توسط مترو تبریز خریداری شده است، از این پس آموزش‌های مورد نیاز در این راستا فقط در کلان‌شهرتبریز ارائه می‌شود.
چاپ خبر

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.