بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ آزادراه قم کاشان نیاز به ترمیم دارد

درخواست ترمیم سراسری آزادراه قم کاشان یکی از مطالبات عمومی مردم است که پیگیری مسئولان وزارت راه و شهرسازی را می طلبد.

 آزادراه قم کاشان نیاز به ترمیم دارد
تین نیوز

از عمر آزادراه قم کاشان 25 سال می گذرد، آزادراهی که بخشی از آزادراه سراسری شمال به جنوب ایران محسوب می شود.  این آزادراه که پرترددترین محور مواصلاتی منتهی به کاشان است در حال حاضر با خرابی های متعددی رو به رو است که نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، خرابی جاده ها به عنوان یکی از دلایل کاهش ایمنی راه ها عنوان می شود و کارشناسان حمل و نقل در ارزیابی علل و عوامل تاثیر گذار در بروز تصادفات جاده ای وجود نواقص، معایب در جاده ها و یا نقاط حادثه خیز در آنها را از نظر درجه اهمیت، سومین عامل بروز این حوادث می دانند.

مشکلات آزادراه قم کاشان چیست؟

آزادراه امیرکبیر که نام دیگر آزاده راه قم کاشان است سال هاست از کیفیت بسیار بد آسفالت رنج می برد و مسافران از چاله ها و دست اندازهای آن به شدت گله مند و عصبی هستند اما متاسفانه با وجود اخذ عوارضی برای تردد در آزادراه قم کاشان اقدامی موثر در جهت رفع کیفیت بسیار بد آسفالت این محور هنوز انجام نشده است.

بیشتر بخوانید:

به اندازه بزرگراه همت، زیرزمین! مترو از غرب به شرق می رسد

نگاهی به گلایه و شکایت های گردشگران و مسافران نشان از آن دارد که عمده مشکل این محور ارتباطی پرتردد کاهش ضریب ایمنی و حمل و نقل خودروهای سنگین در این آزادراه است. البته مشکلات عدیده آزادراه قم کاشان عبارتند از:

الف) افزایش تصادفات رانندگی و در پی آن افزایش مرگ و میر ناشی از آن بدلیل: ۱ تردد وسایل نقلیه سنگین در خط سبقت به دلیل هموار بودن مسیر در برخی قسمت ها در این خط که موجب سبقت از راست بیش از حد و عبور با سرعت زیاد خودروهای سواری در خطوط دیگر می شود؛ ۲ حرکت مارپیچ خودروها برای یافتن مسیری هموارتر؛ ۳ آسیب ناگهانی به سیستم تعلیق و لاستیک خودروها؛ ۴ برخورد نور خودروهای لاین مخالف و کاهش دید راننده در شب به دلیل عدم وجود بلوک های سیمانی بلند (معروف به نیوجرسی) بجای گاردهای فلزی؛ ۵ نبود خط کشی و نورپردازی مناسب

ب) کاهش وجهه آبادانی کشور به چشم گردشگران خارجی بویژه در نگاه اول که اکثرا از این مسیر به عنوان توریستی ترین مسیر برای بازدید میهن عزیزمان استفاده می کنند.

ج) عدم رضایت مردم از استفاده بجا از منابع ملی مانند قیر نفتی که اکثر کشورهای دنیا حسرت داشتن چنین نعمت ارزشمندی را دارند و متاسفانه در شاهراه اصلی کشور از این نعمت به درستی استفاده نشده است.

ترمیم کلی آزادراه، مطالبه عمومی است

این مشکلات در کاراز «درخواست ترمیم کلی آزادراه قم کاشان و بالعکس» مطرح شده و درخواست و مطالبه عموم مردم از مسئولان در وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز وزارت بهداشت این است که اقدامات لازم در خصوص ترمیم و بازسازی کلی هرچه سریعتر این آزادراه و نیز رفع مشکلات ذکر شده آن با تشکیل گروهی متخصص و کاربلد  عملیاتی شود.

گفتنی است آزادراه امیرکبیر به طول 104 کیلومتر از بزرگراه آزادگان تهران آغاز می شود و در انتهای مسیر با آزادراه ذوب آهن اصفهان ادغام می شود.  ساخت این آزادراه که یکی از طرح های ملی محسوب می شد با صرف هزینه ای بالغ بر 110 میلیارد ریال از سال 1371 آغاز  و در سال 1377 مورد بهره برداری قرار گرفت. این آزادراه بخشی از آزادراه سراسری شمال به جنوب ایران است که دارای 6 خط رفت و برگشت و 34 مترعرض است.

در حال حاضر شش مجتمع خدماتی  رفاهی بین راهی درطول آزادراه وجود داشته که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و درحال بهره برداری است.

آزادراه قم کاشان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.