بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ پرداخت عوارض خودروهای پلاک مناطق آزاد در سامانه آنی رو امکان پذیر شد

خودرو های دارای پلاک منطقه آزاد امکان استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی را در سامانه آنی رو خواهند داشت.

پرداخت عوارض خودروهای پلاک مناطق آزاد در سامانه آنی رو امکان پذیر شد
تین نیوز

پرداخت عوارض آزادراه ها در سفر یکی از الزامات رانندگان هنگام مسافرت است که با الکترونیکی شدن این پرداخت، پرداخت عوارض تا حد زیادی تسهیل می شود. با توجه به این موضوع سامانه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی آنی رو، امکان پرداخت عوارض آنلاین را برای خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد فراهم کرده است.

به گزارش تین نیوز، پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در محور اهواز – بندر امام (ره) از اواخر خرداد ماه 1403 امکان پذیر شده است و در همین زمان  شرکت سامانه پرداخت های نوین در آزادراه های کشور (سپندار) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ خودرو های دارای پلاک منطقه آزاد امکان استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی را در سامانه آنی رو خواهند داشت.

آزادراه اهواز – بندر امام (ره) به منظور ساخت بخشی از آزادراه خلیج فارس و بهره برداری از این آزادراه تأسیس گردید. این پروژه به طول 90 کیلومتر (با لوپ و رمپ های مربوطه به تقاطع های ابتدا و انتها حدود 100 کیلومتر) می باشد و باندها رفت و برگشت جدا از هم بوده و درمقایسه با راه موجود 60 کیلومتر طول مسیر کوتاه تر می شود.

عرض هر باند آزادراه 13.5 متر، عرض جزیره وسط 15.6 متر و جمعا عرض آزادراه 42.6 متر بوده و عرض حریم 120 متر (از محور به هر طرف 60 متر) می باشد. ابتدا و انتهای آزادراه با دو تقاطع غیر همسطح به راه های موجود اهواز – رامهرمز و سربندر- ماهشهر متصل می شود.

از ویژگی های این آزادراه میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ۱.تکمیل شبکه آزادراهی استان خوزستان در ادامه شبکه آزادراهی استان های لرستان، مرکزی، قم، تهران، شمال ۲. عبور وسائل نقلیه سنگین ترانزیت و برون استانی بدون ایجاد مزاحمت برای شهرهای طول مسیر و راه های جنوبی استان خوزستان ۳.تفکیک وسائل نقلیه سنگین عبوری از وسائل نقلیه محلی و در نتیجه کاهش چشمگیر سوانح جاده ای نسبت به مسیر قدیمی ۴.کاهش طول مسیر در مقایسه با راه قدیمی.

 کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابی های رویه های آسفالتی در محل توقف دروازه های عوارض بخشی از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه های کشور است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.