◄ حداقل جریمه اضافه تناژ مشخص شد
حداقل جریمه اضافه تناژ بر اساس آخرین تغییرات از سوی دستگاههای مربوطه اعلام شد.
حداقل جریمه اضافه تناژ بر اساس آخرین تغییرات اعلام شده 500 هزار تومان شد.
به گزارش تین نیوز، این موضوع در شبکههای اجتماعی مطح شده و در توضیح آن آمده است: از تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ حداقل جریمه اضافه تناژ بر اساس تعرفه اعلام شده از سوی دستگاههای ذیربط مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.
این موضوع در حالی در شبکههای اجتماعی عنوان شده که پیش از این برخی به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالا، یکی از راههای مهم برای حفظ کیفیت راهها و جلوگیری از تخریب آنها را بازگشت به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای میدانند.
بیشتر بخوانید:
به گزارش تین نیوز، به اعتقاد آنان اضافه تناژ محوری ناشی از بارگیری بر اساس حداکثر ظرفیت محور و عدم توزیع یکنواخت بار بر روی کامیون، موجب عدول وزن محوری از وزن مجاز شده و ضربات دینامیکی وارد بر روسازی راه در دراز مدت باعث میشود جادههایی ناهموار داشته باشیم که برای رفع این مشکل میتوان در اجرای بخشنامه اردیبهشت ۹۷ در رابطه با تناژ، دقت عمل به خرج داد.
اجرای دستورالعمل جامع ابعاد واوزان ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در اسفند ۹۶ که تحت الشعاع اعتراضات خرداد ۹۷ رانندگان قرار گرفت و امروز هیچ اطلاعی از طرف صادرکننده آن تاکنون رسانه ای نشده است .بصورت جامع و کامل ومنطبق براستانداردهای حمل کالاهای جاده ای است،تنها راه اصلاح این معضل است .
گاهی لازم است درمقابل زیاده خواهی هرگروه ودسته ای که بدنبال عدم اجرای مقررات برای حفظ منافع خود هستند ایستاد .
سلام
باید یک قانون مشخصی تدوین شود یک روز بر حسب تعداد محور و چرخ روز بعد کارت ماشین روز بعد تشخیص پلیس روز بعد نظر و صد البته نفوذ وارد کننده تا با اعلام ظرفیت بیشتر مشتری زیادی جذب شود مگر تو دنیا کشورهای صاحب نام در ترانسپورت قانونشان نادرست است حداقل از اقلیم کردستان یاد بگیریم اونجا از اول تا حال حاضر قانون مشخصی داره ولی ما هر روز یک طرحی آزمایش میشود
جرایم صادره از طرف راهور داره سابقه رانندگان را به یک لیست سیاه تبدیل میکنه در صورتی که اگر به ترابری ارجاع شود حتی بدون جریمه نامه رفع توقیف یا هر گونه اعمال قانون میشود
کلا تصویب کنندگان این بخشنامه هیچ سررشته ای از حمل بار وشرایط پایانه ها ندارن. مثال یه خاور ۶۰۸ با ۸۰۸ فرقشون چیه؟ وزن خالی یه ۶۰۸ با اتاق عقب و غیره تقریبا بین ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ درمیاداونوقت چقدر میتونه بارگیری کنه ۱۵۰۰ کیلو گرم؟ ایا چنین تناژی تو پایانه ها هستش ؟ همه بار ها بالای ۳ تن هستش. باید یه فکر اساسی بکن . یا اینکه منبع درآمد خوبیه واسه پلیس راهور
اکثربارهای میادین تره بارتوسط کامیونتهای۶تن و۸تن جابجامیشوندک وزن بیشتراین کامیونتهامانندکاویان یابادسان۴۸۰۰کیلومیباشدمسئول محترم شمابه عنوان صاحب کالاحاضرید۱۲۰۰کیلوبارماشین کنی بفرسی میدون بار!!!
یک ونیم تن اضافه بار داشتم از تهران تا بم چقدر جریمه اش میشود
همکاران اونیکه تومملکت ما به اندازه يک مورچ ارزش ندار يک اونیکه سرمایه اش جونشو خونوادش گذاشته کف دستش تو بیابونهاجادهای یخبندان تا اقتصاد کشور بچره کی يا اونیکه تو پایانه تهران دو برابر کرایه کمیسیون میگیرند حقوش میخورن کی اونیکه تومیدان تربار یک هفته ماشینشو زیر بار میخوابند اخرش
یاکرایش نمیدن یا می نزن می کشن رانندگی چندین ماه توبیابون هاعذاب می کشه نمینمیتوانه يک جفت لاستیک بخره مسؤل ریس این کار ها کی اونیکه مسؤل اين کار هاست بياد فقط يک هفته بشينه پیش يک راننده اون وقت میدون ازدورشدن اززن بچه اسير شدن تو بیابانها چه لذتی دارد
سلام ترو خدا وضع 6تن 8تن مشخص کنید این چجور قانونی هستش آخه ما راننده های 6تن چه گناهی مرتکب شدیم. من یه راننده مسقف 6تن هستم 2روز تبریز خوابیدم برای بار بعد دو روز بار زدم با نصف کرایه 800هزار کمیسون دادم. اومدم پلیس راه برده باسکول یک تون اضافه بار داشتم دادم پایانه میگه دو میلیون جریمته چه خاکی سرم کنم. آقای قانون گذار اینارو درست کنید.
با وانت پیکان ۴۰۰ کیلو بار داشتم مدارکم رو افسر گرفته میگه ۷۵۰ کیلو اضافه بار زدی پشت کارت ماشین قید شده ظرفیت ۷۵۰ کیلو ماشین من بدون بارو بدون باربند ۱تن هست موندم بخندم یا گریه کنم هر چقدر گفتم نفهمید