◄ هشدار یک فعال بخش حمل و نقل مسافری نسبت به کمبود راننده اتوبوس
مهمترین دلیل کمبود و نبود راننده، مشکلاتی است در خصوص سپهتن و ثبت ساعت برای رانندگان پیش می آید و همین امر موجب شده رانندگانی که شب و روز در حال خدمت هستند در طول مسیر، همیشه با دلهره توقیف دفترچه ثبت ساعت و قفل شدن کارت هوشمند و گواهینامه خود مواجه باشند.
یک مالک اتوبوس و سرمایه گذار در بخش حمل و نقل جاده ای مسافری نسبت به کمبود راننده اتوبوس هشدار داد.
به گزارش تین نیوز، او با بیان این که مالک اتوبوس بوده و با پس از چندین سال تلاش چند دستگاه اتوبوس خریداری کرده و در بخش حمل و نقل عمومی مسافری در حال فعالیت است، در شبکه های اجتماعی نوشـت: در کنار مشکلات گرانی لوازم و لاستیک و با این وضع تحریم و مشکلات فراوان دیگر، با مشکل دیگری مواجه شده ایم و آن کمبود راننده اتوبوس است.
بیشتر بخوانید:
صدای مردم/ راننده سواری کرایه: 32 روز است که بیکارم!+ فایل صوتی
معاش رانندگان در خطر است/لزوم تغییر در جریمه توقیف دفترچه کار رانندگان
درخواست از مسئولان برای حذف محرومیت 45 روزه رانندگان مسافری
چرا توقیف دفترچه کار رانندگان مسافری جریمه درستی نیست؟
آیا توقیف دفترچه بهترین روش جریمه رانندگان توسط پلیس است؟
وی افزود: مهمترین دلیل کمبود و نبود راننده، مشکلاتی است در خصوص سپهتن و ثبت ساعت برای رانندگان پیش می آید و همین امر موجب شده رانندگانی که شب و روز در حال خدمت هستند در طول مسیر، همیشه با دلهره توقیف دفترچه ثبت ساعت و قفل شدن کارت هوشمند و گواهینامه خود مواجه باشند.
او گفت: به همین دلیل رانندگان زیادی به طور اجباری، نسبت به تعویض کارت هوشمند خود اقدام کرده و در بخش حمل و نقل باری و کامیون فعالیت کنند.
این مالک اتوبوس عنوان کرد: در همین ماه سه نفر از همکاران راننده اتوبوس، کارت هوشمند خود را تعویض کرده و با کامیون مشغول به کار شده اند.
وی افزود: در چنین شرایطی تکلیف مالکان اتوبوس با سرمایه گذاری میلیاردی در این زمینه چیست؟ چرا این مشکلات حل نمی شود؟ چرا این همه فشار اقتصادی و روحی باید روی رانندگان اتوبوس باشد؟
فقط حرف.من ۱۲ساله شوفراتوبوس هستم.همین چندروز گذشته به خاطر خرابی لاین ۱و۲جاده مجبور شدم یه چند کیلومتری رو از لاین ۳برم که از شانس بدمن مامور گشت نامحسوس جلوم رو گرفت و۱۰روز دفترچه ام رو رسید کردواز شانس بد دوبارم بعد چندروز که دفترچه رو گرفتم دوباره بین قم وتهران ساعت ۴صبح یه گروهبان دوباره دفترچه رو برای لاین ۳رسید کرد واین بار ناحق بود ولی شکایتمون رو پیش کی ببریم وقتی مامورا پشت هم هستند.وقتی سواری تولاین وسط راه نمیده وبا ۷۰تا سرعت حرکت میکنه یا بیشتر لجبازی میکنه وکنار نمیره. .اگه بخوایم هرروز بریم تواین چاله چوله های اتوبان که باید یا لاستیک بترکونیم یا هر روز تو تعمیرگاه زیروبند بازوبسته کنیم جدای از قرقر کردن مالک که گوشش بده کار نیست میگه چیکار میکنی که هر چندوقت یک بار یا لاستیک میترکونی یا زیروبند باید بازوبسته بشه.منم دنبال یه تریلی میگردم شغلم رو عوض کنم با این همه سخت گیری وازار واذیت.