بازدید سایت : ۶۴۱۰۰

◄ یک راننده کامیون: مسئولان صنفی به تعهدات بیمه گرها رسیدگی کنند

هزینه ای که رانندگان کامیون بابت بیمه ماهانه و تکمیلی پرداخت می کنند، مبلغ کمی نیست.

تین نیوز |

یک راننده کامیون از مسئولان صنفی مرتبط با رانندگان و کامیون داران خواست به تعهدات بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی دانا رسیدگی کنند.

به گزارش تین نیوز، سعید علام گفت: چرا اکثر بیمارستان ها و آزمایشگاه زیر بار بیمه تامین اجتماعی به خصوص بیمه رانندگان نمی روند؟

او افزود: هزینه ای که رانندگان کامیون بابت بیمه ماهانه و تکمیلی پرداخت می کنند، مبلغ کمی نیست.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: امید است ماه آینده که قرار است مسئولان صنفی سر میز مذاکرات قرارداد جدید برای بیمه تکمیلی حاضر شوند، تا جایی که امکان دارد از حقوق رانندگان دفاع کنند.

علام افزود: این که 2 ماه قبل  از اتمام قرارداد سقف پرداخت پر شود، جای سوال های زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان تامین اجتماعی؛ مقصر اصلی از بین رفتن سنوات رانندگان عمومی

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون پیش از این نیز مشکلاتی را در زمینه شرایط بیمه ای خود بیان کرده بودند.

به گفته آنان پرداخت هزینه بیمه تکمیلی رانندگان کامیون طبق مصوبه 205 بر عهده شرکت ها قرار گرفته ولی این مصوبه، نادیده گرفته شده است به نحوی که اکنون از هر بارنامه از رانندگان جهت بیمه تکمیلی تا ۵۰ هزار تومان با کمترین خدمات بیمه تکمیلی از جانب شرکت بیمه گر کسر می شود.

بر اساس اظهارات رانندگان کامیون؛  اگر در هر ماه، هر کامیون به طور متوسط پنج بارنامه دریافت کند (که البته این تعداد بیشتر است)، ماهیانه 250 هزار تومان از رانندگان به عنوان هزینه بیمه تکمیلی دریافت می شود و در واقع کارفرمایان و شرکت های حمل و نقلی نیز از این امتیاز بهره برداری می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده پاسخ

    ای بابا هشت سال 72تا80بیمه ای که باید باربریها می ریختند الان بجای هشت سال سه چهارسال موجوداست کسی هم به فکر هم نیست

  • محمد کاظم نیمه فروش پاسخ

    بیمه دانا در تبریز از اسفند 99 حتی به خودش زحمت حضور در پایانه بار تبریز را هم نمیدهد و چون هیچ جای دیگری هم دفتری برای دریافت مدارک هزینه ای رانندگان در تبریز ندارد باید مدارک هزینه را به ساختمان مرکزی این بیمه در مرکز تبریز ببریم یعنی بعوض آنکه بیمه گزار یعنی پرداخت کننده پول در آسایش باشد شرکت بیمه که گیرنده پول است خودش را راحت کرده است و با اینکه بارها اعلام شده که فتوکپی زاید اتلاف کاغذ و هزینه سربار است بیمه دانا تبریز علاقه خاصی هم به فتوکپی گرفتن از هر چیز بیخودی البته به هزینه رانندگان دارد!!!! البته سقف تعهدات و نوع آنها هم در برابر مبلغ دریافتی از رانندگان بهیچوجه کافی نیست و رانندگان درواقع در این قرارداد هم متضرر میباشند