◄ جولان تاکسی های درون شهری و اینترنتی در محورهای بین شهری
تعدادی از رانندگان سواری کرایه از فعالیت بدون ضابطه تاکسی های درون شهری و همچنین تاکسی های اینترنتی در بخش جاده ای خبر دادند.
چندی پیش یکی از رانندگان سواری کرایه بین شهری، تصویری از ایستگاه مسافربرهای شخصی در شهر سرپلذهاب را منتشر کرد و از حضور پر تعداد مسافربرهای شخصی و همچنین فاصله نزدیک محل مسافرگیری آنها با ایستگاه ناوگان سواری کرایه انتقاد کرد.
به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار این خبر، تعدادی از رانندگان این بخش ضمن تایید حضور پررنگ مسافرهای شخصی در بخش حمل و نقل جاده ای مسافری، از فعالیت بدون ضابطه تاکسی های درون شهری و همچنین تاکسی های اینترنتی در این بخش خبر دادند.
یکی از این رانندگان به خبرنگار ما گفت: اکنون شرایط فعالیت در حمل و نقل مسافری بین شهری به گونه ای شده که تاکسی های داخل شهری پلاک (ت) حتی بیشتر از شخصی ها در جاده ها هستند.
وی عنوان کرد: به خصوص در دوران کرونا که شخصی ها از ترس جریمه، کمتر تردد دارند تاکسی های داخل شهری بدون اعمال جریمه از سوی پلیس راه، نسبت به حمل مسافر به خارج از شهر اقدام می کنند.
بیشتر بخوانید:
این راننده با طرح این پرسش که چرا پلیس راه، پایانه مسافربری یا تاکسیرانی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد، افزود: قبلا در 15 کیلومتری هر شهری تابلوی خروج تاکسی ممنوع وجود داشت چرا این تابلوها را جمع آوری کرده اند؟
او عنوان کرد: اگر ناوگان پلاک ع در داخل شهرها مسافر گیری کند به شدت از طرف تاکسیرانی و پایانه های مسافری با آنها برخورد می شود اما چرا برای فعالیت تاکسی های داخل شهری در حوزه بین شهری هیچ باز دارنده ای وجود ندارد؟
به گفته وی در مسیر ارومیه پیرانشهر به ازای هر یک پلاک عین حداقل سه تاکسی داخل شهری با مسافر، در حال تردد مشاهده می شود.
یکی دیگر از رانندگان سواری کرایه نیز به خبرنگار ما گفت: مشاهدات رانندگان مسیر جاده چالوس نیز بیانگر آن است که از هر ۱۰ ناوگانی که در این مسیر مسافر جابجا می کند سه دستگاه عمومی بوده و بقیه درون شهری و اینترنتی هستند.
راننده دیگری نیز حضور مسافربرها در خارج از پایانه ها را ظلمی در حق ع پلاک ها دانست و تاکید کرد: اولویت، برخورد با مسافربرهای شخصی است چرا که معمولا رانندگانی تیز رو و بی احتیاط هستند که در برخی موارد هیچ گونه صلاحیتی حتی اخلاقی هم ندارند.
وی افزود: از آنجایی که این مسافربرها، به دلیل بی کفایتی مدیریت پایانه ها و گاراژها، برای خودشان ایستگاهی در ورودی پایانه ها تعیین کرده اند، نزدیک بودن مکان مسافرگیری پلاک شخصی ها با ع پلاک ها موجب شده در برخی موارد مسافر به اشتباه و تصور اینکه این خودروها نیز جزو ناوگان ایستگاه ها هستند از آنها استفاده نمایند.
او گفت: به نظرم در قدم اول باید با مدیران پایانه ها و گاراژها برخورد کرد چرا که ممکن است هم ازناوگان سواری کرایه کمیسیون دریافت کنند و هم از مسافربرهای شخصی.
وی مقصر اصلی دور برداشتن مسافربرهای شخصی را مدیران پایانه و شهرداری و همچنین ماموران راهنمایی و رانندگی دانست که حتی در مواردی با پارک مسافربرهای شخصی در مکان های «مطلقا ممنوع» هم کاری ندارد.
به گزارش تین نیوز، این مشکلات در حالی مطرح می شود که رانندگان بخش حمل و نقل مسافری جاده یا به دلیل شرایط همه گیری بیماری کرونا با کمبود مسافر و در نتیجه کمبود درآمد و شرایط بد اقتصادی مواجه هستند.