◄ قانون گریزی کار دست شرکت حمل و نقل جاده ای داد + سند
در حالی که میزان کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقل جاده ای درصد مشخصی از کرایه حمل کالا است اما برخی از شرکت ها بی توجه به این موضوع رقم های غیر متعارفی را از رانندگان کامیون دریافت می کنند.
یکی از مشکلاتی که اغلب رانندگان کامیون از آن یاد می کنند، دریافت کمیسیون های اضافه توسط شرکت های حمل و نقل است.
به گزارش تین نیوز، در حالی که میزان کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقل جاده ای درصد مشخصی از کرایه حمل کالا است اما برخی از شرکت ها بی توجه به این موضوع رقم های غیر متعارفی را از رانندگان کامیون دریافت می کنند.
آن چنان که شماری از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند، آنان در مواقعی حتی مجبور به پرداخت کمیسیون های 50 درصدی از مبلغ کرایه حمل بار به شرکت های حمل و نقل شده اند.
اکنون یکی از رانندگان تجربه خود از پیگیری قانونی این مشکل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است .
بر اساس تصویری که این راننده در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، او با شکایت از شرکتی که کمیسیونی غیرمتعارف دریافت و نسبت به ضوابط صدور بارنامه حمل کنستانتره آهن به مقصد فولاد مبارکه اصفهان بی توجهی کرده بود، توانسته حق و حقوق خود را احیا کند.
تصویر زیر را ببینید:
سلام .درقانون تعزیرات احکام بازدارنده گرانفروشی وکسب مال نامشروع بایستی بسیار بازدارنده باشد به گونه ای که مجرم جرات تکرار جرم را نداشته باشد انشالله که رانندگان گرامی درخصوص گرانفروشی ها و اخذ کمیسیونهای نامشروع از جانب شرکتها رول شکایت را پیش بگیرند واز قوه قضاییه وقضات محترم تقاضای برخورد شدید با مجرمان را داریم که دیگر جسارت تکرارجرم را نداشته باشند و باعث اتلاف وقت دادگاه ورانندگان نشوند احکام تعزیراتی بسیارکاربردی از برخورد دوستانه سازمان حمل ونقل است .درود بررانندگانی که رویه شکایت را نشر میدهند.
راننده باید چند روز بیکار بشه و بره دنبال شکایت و امکان حضور درجلسه دادگاه هم برای راننده ۵ درصد هست مگر اینکه بومی شهر مبدا بارگیری و صادر کننده بارنامه باشه ،
کمیسیون اضافه نه تنها برای کامیون داران است برای اتوبوس وسواری کرایه نیز میباشد که بعضی از شرکتها درصد بیشتری میگیرند
من کارمند باربری سراغ دارم که که از حق راننده ها صاحب چند خانه و ماشین شده است کرایه را با راننده نصف میکنند
این داستان جدیدی نیس .مسولین تو این ۳۰سال چیکار کردن یعنی خبر ندارن
سلام وخسته نباشید خدمت همکاران عزیزاگررنندهانبودن تمام شرکتهاوحتی بیمارستان تعطیل می شدن راننده اقتصادکشورا می چرخاندولی متعصفانه باربرهاحق رانندرا می دزدن واداره راه باید ناظرکارشرکتها باشدکه متعصبانه کاررابه درستی انجام نمی دهد فقط کمیسونه خودش رامی بینددیگرکاری به دزدیدند حق راننده ندارداگرجلوی هرپانه باری درتمام کشورچندروزیک بارماموراداره ده دقیقه سرکشی کنند می ببنده که ۸۰دصدبارها بدونه اعلام بار باپنجاه درصدکرایه بارگیری می شوند راننده بخاطره قصدیابدهکاری به لاستیک فروش یامیکانیک یالوازم فروش بدهکاری داردنمی تواندبخوابد مجبورم شودباپنچاه درصده کرایه باربری رانندهام خدای دارن کسانی که حق راننده رامی خورن وکسانی که می توانند جلوی این کاربر شرمانه رابگیرن وبی خیال ازاین کارچشم پوشی می کنن خواهی هست که جوری دیگر حق راننده راپس بگیردوسلام همه ای همکارن عزیزرابه خدامی سپارم
این شرکت احتمالا ضعف به راننده داده وگرنه در پایانه ی تهران بارها دیدم شرکت یه شماره کارت میده بطور مثال مال یک شخصی دیگر هست و در خواست میکنه به این شماره واریز کنید و کمیسیون اصلی رو با کارتخوان خودش دریافت میکنه
شرکتهای حمل و نقل اکثرشون بدون حساب و کتاب فعالیت میکنن و راننده باید یک سوم یا نصف کرایشو بده به اینا در ضمن کارتخوانی که تو باربری گذاشتن مال خود شرکت نیس کارت میکشی نوشته پوشاک یا سوپر مارکت یا یه چیز دیگه یا اینگه اگ۶ مال خود شرکت باشه کمیسیون قانونی رو میگه کارت بگش و بقیه رو کارت به کارت کن البته شماره کارتی میدن که مال خودشون نیس
با عرض سلام خدمت دوستان اگر مسوولان بخوان به راحتی میتونن جلو این بی بند باری بگیرند که صاحب بار هم فکر نکنه همش راننده میگیره و قیمت اجناس هم نبرن بالا ما رانندگان زحمت دردسر میکشیم خودم که دست آخر هی بدهکاریم ولی برا همه مفیدیم دست آخر هم همه میگن کرایه بالا میگیرن در حالی که ما چندتا شریک داریم کرایه با همه تقسیم میکنیم ولی مخارج ماشین باید راننده بده که دست آخر با یه بدهکاری بره خونه
اقای تین نیوز برنامه اوزان کی اجرا میشه یکم به فکر کامیوندارن بشین .استحلاک خیلی بالای