◄ پرت شدن لوکوموتیوران از قطار/ اعزام با هلی کوپتر به بیمارستان
کمک قطار مسافری ۴۹۷۱ مشهد کرج به نام حمید طارمی، بعد از ایستگاه ورامین از لکوموتیو به بیرون پرت شده است.
گزارش هایی مبنی بر پرت شدن یک کمک لکوموتیوران از قطار در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
به گزارش تین نیوز، در خبری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، کمک قطار مسافری ۴۹۷۱ مشهد کرج به نام حمید طارمی، بعد از ایستگاه ورامین از لکوموتیو به بیرون پرت شده است.
گفته شده این حادثه در ساعت ۸ صبح روز گذشته ( 29 آبان ماه ) در بلاک ابردژ به پیشوا اتفاق افتاد و کمک در بیمارستان ابتدا در ورامین بستری و سپس با هلی کوپتر به بیمارستان هفت تیر تهران اعزام شد.
بر اساس شنیده ها، در بلاک لکوموتیو خطای آتش سوزی می دهد که کمک لکوموتیوران برای بررسی موضوع به موتورخانه مراجعه می کند که در جانبی موتورخانه سمت لکوموتیوران در حین حرکت باز و متاسفانه وی به بیرون پرت شد.
در یک کانال تلگرامی عنوان شده که در راه آهن هیچ چیزی سر جایش نیست و حتی لکوموتیوها قفل مناسبی ندارند؛ زیمنس ها خطاهای عجیب میدهند، علائم به خطوط تامین و کور سبز میشوند و مدیران راه آهن به فکر سفره های رنگین شرکت های تعمیراتی و فشار به پرسنل به جبران ضعف ها هستند؛ باید فاتحه این راه آهن را بخوانید.
خطوط آخر متن، یک فاجعه مطلق است.
نتیجه گیری خاله زنکی از یک مشکل فنی
بابا این خطوط آخر رو قلم مزد بگیر های پورسید آقایی می نویسند
خوش به حال مردم ما که کسی مدیرعامل راه آهن کشورشان شده که می تواند هنگام فوت افراد بر اثر سوانح ریلی، بالای سر جنازه ایشان بایستد و قرآن برایشان بخواند.
آقای هیچ کس در دولت غیرت ندارد این مدیران بی کفایت را با این همه سانحه عجیب و غریب برکنار کند؟
یکی از مشکلات اساسی جامعه ریلی، کسانی هستند که در هر موقعیتی از مزه ریختن غافل نمیشوند
حیف اون حقوق که به شما علاف ها میدن برای چرند سر هم کردن
سلا حالا اگه نظر بدیم وبگیم راه آهن بی صاحب شده عوامل مدیر عامل نخبه و جوان و حافظ قرآن میان و میگن چه ربطی به مدیر عامل داره خب طرف خودش باید مواظب می بود واز لوکوموتیو پرت نمی شد
اما در مورد هفتخوان آقایی باید خودش اونجا می بود وترمز قطار را می گرفت تا سانحه نشه حداقل اون یکم مردانگی داشت و با سانحه رفت موندیم این استاد عزیز کی قراره مردانگی به خرج بده و بگه من نمی تونم واستعفا بده بره اگه طولانی بشه دیگه هیچی از راه آهن نمی مونه
دوستان طرفدار دکتر صالحی هم از شما عذر خواهی میکنیم احتمالا خبر مال راه آهن ما نیست مال آمریکا یا نهایتا انگلیسه وگرنه ما کلا در جهان تک هستیم وهمه رکورد ها را زده ایم.
اگر لکوموتیو زیمنس بوده احتمال اینکه درب جانبی موتور در حین حرکت باز بشه خیلی ضعیف است
ولی اگر لکوموتیو جی ام بوده چون آنها دارای ایوان هستند رفتن روی ایوان در حال حرکت خیلی مخاطره آمیز است
فعلا با این سطح از اطلاعات نمی شود اظهار نظری کرد
برای ایشان (مصدوم حادثه )آرزوی بهبود و سلامتی عاجل می کنم
تصور می کنم ایشان برادر گرامی همکارمان ، آقای طارمی در کنترل هستند
واقعا جای تاسف دارد
اگر به آدمها به عنوان آدمیزاد نگاه شود، علل سانحه، هر چه باشد، از عدم توجه لازم و کافی به نیروی انسانی و سوانح کار است.
وقتی سوانح منجر به فوت یا نقص عضو دائم رخ می دهد، اینکه دیزل ما چه مارک و چه برند و ساخت چه سالی ست، رنگ می بازد
اینها برای ثبت مهم است که وقتی بانک ریسک مضحکی داریم که بجای اظهار نظر نخبگان و مجرب ها، از اراجیف پخمگان پر شده، همان ثبت هم دیگر اهمیتی ندارد!
ثبت علل سانحه، برای جلوگیری از تکرار آن یا مشابه آن است
برای restructuring و نظارت و auditing آن است
سانحه برخورد با عابرین در حریم ریلی را ببینید!!!!و نرخ تکرارش را
آیا اینها راه حل علمی و آکادمیک ندارد؟ بله که دارد
اما آدم اینکاره می خواهد
مثل همه کارهای دیگر
تابلویی در محوطه حوزه ۶ ایستگاه نصب شده با این عنوان :"ایمنی ارزان است!!!!آنرا راحت خرج کنید!!!"
این جمله اگر چه غیر علمی و بسیار مضحک است اما خط ِ یک تفکر را نشان می دهد
ایمنی، گران ترین سرویس جهان است
گرانترین شان
اگر بدانیم
امروزه با پدیده Safety As a Service
سر و کار داریم
ایمنی بعنوان یک سرویس کریتیکال، که در حمل و نقل جهان سالیانه میلیاردها دلار صرف پژوهش و عملیاتی کردن آن می شود.
در دانشکده های دفاع استراتژیک،در جهان، شکست ها و پیروزی ها را به فرماندهان جنگ نسبت می دهند
فلان لشگر در فلان نبرد مضمحل شده؟ نیروهای پیاده کم کاری کرده اند؟ بله
اما فرمانده جنگی آن یگان مقصر اصلی قلمداد و محاکمه نظامی می شود
و بالعکس
در پیروزی ها، اوست که مدال افتخار می گیرد
کسی با سربازی صفری که بالای برجک لحظه ای خوابش برده اساسا کاری ندارد! اصلا کسی او را بحساب نمی آورد
اصلا نمی شناسد
این فرماندهان هستند که باید پاسخگو باشند
آنها هستند که انگیزه و تلاش را در قلب سربازان ایجاد می کنند و حتی از یک سرباز فراری از جنگ، قهرمان می سازند
روشش هم ساده است:
فرمانده موفق جنگی فرمان نمی دهد :"برو!"
او دستش را دراز می کند و می گوید :"بیا..."
بیا
یعنی من اول رفته ام
من در این سنگر می مانم
تو_هم_بیا....
کسانیکه عمرشان را در سرمای زیر صفر و گرمای ۵۰ درجه طول خط های کویری در کانکس ها گذرانده اند
می دانند این "بیا" یعنی چه!
ما
امروز
آنها را
از دست داده ایم...
با آرزوی سلامت و شفای عاجل همکار زحمت کش مان
آقای طارمی
جناب آقای خشنودی ، با بی دقتی که شما دارید و اگر تاکنون برایتان حادثه ای رخ نداده است برای خود اسپندی چیزی دود بفرمایید
برادر گرامی می گویید من برادر آقای طارمی در کنترل هستم در حالیکه گفته ام من یک لکوموتیوران هستم
نکته دیگر اینکه اگر شخصی از یک پلکان بالا برود که نرده ای ندارد و یا در حالتی دیگر ، یک طرفش نرده دارد و یا در حالتی دیگر دو طرفش نرده دارد در هر حالت احتمال وقوع حادثه برای او متفاوت می شود دسترسی به موتورخانه لکوموتیو زیمنس در یک اتاقک کاملا دارای پوشش می باشد اما لکوموتیو جی ام ایوان دسترسی به موتورخانه فقط با یک نرده محافظت شده خوب احتمال وقوع حادثه برای هر کدام از اینها متفاوت است لذا لطفا اولا مطالب را خوب بخوانید بعد نظر دهید و نتیجه گیر نمایید ثانیا اظهار نظر یک لکوموتیوران ، نسبت به یک حادثه در باره ابزار کارش را نمی توان ندیده گرفت
التماس دقت و تامل
موفق باشید
امروز عکس ملاقات آقای صاحبکاری با لکوموتیوران حادثه دیده را مشاهده کردم انشا الله بزودی سلامتی خود را ایشان بازیابند
سلام
اشتباه برداشت کرده اید بزرگوار، مخاطب بنده شما نبودید
بنده آقای طارمی_لوکوموتیوران_را عرض کردم که برادر آقای طارمی کنترل هستند
شما را نگفتم!.چون فامیلی شان یکیست
مساله سوانح، احتمال وقوع، نرخ تکرار شان و...قبلا بررسی شده است
ظاهرا سوء تفاهمی پیش آمده است در این مورد
مساله اصلا شخصی نیست
برای هر کس که در سیستم ناامنی کار می کند، حوادث کار
ممکن است رخ دهد
استثنایی هم وجود ندارد
ما باید بتوانیم جلوی سوانح در محیط کار را بگیریم یا درصد وقوع آنرا کم کنیم
اینها نیاز به شفاف سازی سانحه دارد
که متاسفانه انجام نمی شود
و به این ترتیب حدس و گمان ها در مورد علت اصلی سانحه افزایش میآبد.
اولین اصل بعد از وقوع سانحه
اطلاع رسانی ست.
در غیر اینصورت، نمی توان راه حلی ارائه داد و از حوادث مشابه آینده پیشگیری کرد.
با تشکر
جناب مدیر عامل راه آهن برادر آخه چرا وقتی تخصص کاری رو نداره .تشریف نمی برید جایی که تخصص اونو دارید به خدمت کردن ادامه بدید.
مگه میشه راه آهن درآمدی نداشته باشه که برن باهاش لکوموتیو بخرن چرا معطل میکنن