◄ جذابیت از دست رفته راه آهن برای حمل و نقل مسافری
راه آهن های کنونی کشور جاذبه لازم را برای جذب بخش قابل تامل مسافر سواری به خصوص سواری شخصی به راه آهن فعلی ندارد.
به دنبال مصوبه مجلس که دولت را مکلف کرده است زیان بخش مسافری شرکت راه آهن را با احتساب شاخص های بهره وری، در بودجه سنواتی پیش بینی و جبران کند، دیدگاه های مختلفی از سوی کارشناسان در این مورد مطرح شد.
به گزارش تین نیوز، محمد اسماعیل علیخانی از جمله افرادی بود که در این مورد نظر موافق اما مشروطی داشت.
علیخانی در مورد این مصوبه مجلس گفت: اعطای یارانه به جابجایی مسافر وسیله راه آهن در صورتیکه بر اساس موازین زیر عملی شود، اقدامی مهم و مثبت است:
۱- واحد کمک دولت به راه آهن نفر کیلومتر مسافر جابجا شده واقعی وسیله واحد ریلی باشد.
۲- سطح کمک دولت رساندن بهای بلیت قطار می تواند حداکثر 15 درصد بیشتر از بهای بلیت اتوبوس روز آمد ( برای قطار درجه دو ) باشد.
تذکر۱: کمک دولت بر اساس مسافر جابجا شده اعطا شود، نه براساس ظرفیت.
تذکر۲: یارانه حمل بار ریلی می تواند مبتنی بر صرفه جویی انرژی عملی شود.
علیخانی تاکید کرد: اما در مورد مسافر ریلی، مصرف انرژی در حمل با اتوبوس و قطارهای فعلی تفاوت چندانی ندارد، این یارانه برای انحراف بار از اتوبوس به قطارهای با سرعت حداکثر 160 کیلومتر در ساعت فعلی با هدف افزایش ایمنی و تقلیل تصادفات جاده ای و هزینه تصادفات اعطا می شود.
وی گفت: راه آهن های کنونی کشور جاذبه لازم را برای جذب بخش قابل تامل مسافر سواری به خصوص سواری شخصی به راه آهن فعلی ندارد.
تذکر۳- کنترل عملکرد قطارهای مسافری و جلوگیری از بروز اختلال و... مستلزم تعریف ابزار و افزار لازم است.
به گزارش تین نیوز، هفته گذشته مجلس دولت را مکلف کرد زیان بخش مسافری شرکت راه آهن را با احتساب شاخص های بهره وری، در بودجه سنواتی پیش بینی و جبران کند.
نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با جزء ۳ بند (ث) اصلاحی ماده ۵۷ این لایحه با ۱۵۹ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن درباره نحوه خدمات دهی شرکت راه آهن موافقت کردند.
دارو دسته پورسید آقایی خبر نیست فک کنم دنبال سانحه در مستراح ایستگاه راه آهن می گردند تا تو بوق کرنا کنندهههههههه