◄ خط و نشان افغانستان برای رانندگان کامیون ترانزیت ایرانی
مقامات افغانستانی با توقف بیست روزه و مانع تراشی برای ناوگان خالی بار ترانزیت ایرانی، عمدا زمینه ازدحام و شلوغی و کمبود ناوگان حمل و نقل ایرانی را درجهت اشتغال کامیونداران افغانستانی، در کشور ما را فراهم کرده اند.
جمعی از کامیونداران و رانندگان ترانزیت ایرانی از محدودیت ها و مشکلاتی که کشور افغانستان برای آنها ایجاد کرده است، انتقاد کرده و در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد خواستار پیگیری این موضوع از سوی این مقام قضایی شدند.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که به امضای رسول نصیری رئیس هیئت مدیره کارفرمایی کامیونداران شهرستان تایباد رسیده و متن آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است: احتراما به استحضارآن مقام محترم می رساند ما کامیونداران و رانندگان ترانزیت ایرانی از محدودیت ها و مشکلاتی که کشور افغانستان برای ما هر روزه ایجاد کرده و می کند به ستوه آمده ایم.کم کاری یا عدم اطلاع برخی از مدیران قبلی و تقاضای بدون کارشناسی و منفعت طلبانه برخی شرکت های حمل و نقل بین المللی و عدم اطلاع کافی و نظارت نهادهای ذیربط در جهت صدور مجوز ورود موقت بی رویه برای ناوگان حمل نقل کشورافغانستان، برای کامیونداران افغان توقع بیجا ایجادکرده وخود را میراث خور این آب و خاک و صاحب حق می دانند.
در بخش دیگری از این نامه با طرح این پرسش که آیا همکاران ایرانی ما می توانند با کامیون های افغانستانی که قیمت تمام شده کشنده و انواع تریلر آنها به هفتصد میلیون تومان نمی رسد، با کرایه یکسان واغلب پایین تر رقابت کنند ؟ ، ادعا شده است: مقامات افغانستانی با توقف بیست روزه و مانع تراشی برای ناوگان خالی بار ترانزیت ایرانی، عمدا زمینه ازدحام و شلوغی و کمبود ناوگان حمل و نقل ایرانی را درجهت اشتغال کامیونداران افغانستانی، در کشور ما را فراهم کرده اند و رانندگان ما را از حمل بارترانزیت مایوس می کنند. آیا ناوگان ملی ما توان جابجایی کالا از بنادر و شهرهای ایران برای صادرات و ترانزیت را ندارد؟
در ادامه این نامه آمده است: آیا کامیون های افغان معاینه فنی و استانداردهای لازم طبق شرایط و توافقنامه های بین المللی برای ورود به کشور را دارند؟ آیا کامیون ها و رانندگان افغانستانی شرایط ایمنی لازم برای ورود به عمق کشور را دارند؟ آیا سلامت ناوگان آنها توسط پلیس راهور و همچنین گواهینامه آنها مورد تایید است؟ آیا شرایط سنی برای احراز پایه یک در کشور را دارند و یا صلاحیت رانندگی درداخل کشور را دارند؟ آیا شرکت های حمل و نقل بین المللی مدیر فنی برای کنترل ناوگان افغان در مرزهای ورودی دارند؟ آیا ایمنی ناوگان ایرانی و افغانستانی خط قرمز پلیس راهور و نهادهای ذیربط در جاده های کشور برای حفظ جان و مال شهروندان ایرانی نیست ؟ شایان ذکر است ناوگان ترانزیت ایرانی نسبت به ناوگان افغانی، تقریبا یک به هفت می باشد یعنی به ازای هر کامیون ایرانی هفت تریلر افغانستانی وارد کشور می شود.
در این نامه خاطرنشان شده است: آیا بهتر نیست صف ورود کامیون های خالی ایرانی از افغانستانی جدا شود ؟ آیا تقاضای به جا و به حق مالکان ناوگان حمل و نقل ایرانی، خواسته خود خواهانه ای است؟آیا کشوری که ویزای سه ماهه و هزینه رود پاس و خط سیر پنج سرویس سه ماه اینده را ،قبل از ورود به کشورشان ابتدا از ما گرفته ، می تواند برای ناوگان ورودی ما محدودیت ایجاد کند ؟ آیا می تواند رانندگان ما را بدون هیچ گونه امکاناتی برای استراحت شبانه از داخل کامیونشان بیرون نمایند؟ آیا محل استراحت و امکانات لازم برای رانندگان را دارند ؟آیا کشوری که بیش از 700 ناوگان خالی ایرانی ، بدون هیچ گونه امکانات حداقل رفاهی وایمنی را شبانه بیرون می کند، اگر حادثه آتش سوزی اسلام قلعه تکرار شود می تواند کامیون ها را بدون راننده جابجا کند.؟
در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: آیا در صورت بروز حادثه پاسخگوی رانندگان و کامیونداران برای جبران خسارت آنها می باشد ؟ آیا خسارت حدود 40 دستگاه ناوگان ایرانی که در حادثه گمرک اسلام قلعه بر اثر سهل انگاری مدیران وقت افغان نابود شد، پرداخت گردید ؟ آیا ناوگان ایرانی ما هم مثل ناوگان افغان می تواند با باک های پنج هزار لیتری و غیرمتعارف و غیراستاندارد که طول و عرض آن معمولا از ابعاد تریلر بیشتر است تردد کند ؟ آیاحفظ سلامت و امنیت شهروندان و ملت ایران در جاده ها برای متولیان امر محترم نیست ؟
در ادامه این نامه ضمن درخواست از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه انجام رفتار مشابه و اعمال محدودیت مشابه آنچه ازطرف پایانه ها و پلیس راه و کشورافغانستان اعمال می شود برای ناوگان افغانستانی، تاکید شده است: اگر مسئولان ما به فکر راه حل اساسی و چاره نباشند حمل و نقل ما عملابه دست بیگانه ها می افتد.ما با رسالت و وظیفه ای که داریم ، برای پاسداری از این آب و خاک وحفاظت آن، از حق قانونی خود زیر پرچم کشور عزیزمان به مسیرمان تا برطرف شدن مشکلات ذکر شده به مطالبه گری قانونی و به حق خود، کوتاه نیامده و ادامه خواهیم داد.
رسول نصیری رئیس هیات مدیره کارفرمایی کامیونداران شهرستان تایباد ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
خواهشمنداست به وضعیت رانندگان ایرانی درتمامی مرزهابخصوص درمرزطالبان که هیچگونه مقراراتی رعایت نمیکنندرارسیدگی کنیداجازه ندهید به ایرانی جماعت زوربگویند
مسئولان محترم، لطفا فکری به حال رانندگان نابلد افغان در محور مشهد تایباد بکنید ، بارها در این جاده شاهد بودیم مثل زنجیر پشت سر هم تریلی های افغانی باعث بروز تصادف شده اند. وقتی در جاده دو طرفه تایباد تربت جام پشت ۳ تریلی افغان گیر میکنی و برای سبقت گرفتن مجبور میشوی طول ۳ تریلی را طی کنی ، آیا به نظر شما احتمال خطر تصادف چند برابر نمیشود.لطفا برای ترانزیت فقط از تریلی های ایرانی استفاده کنید و از شرکتهای ترانزیتی خواهشمندم به راننده ایرانی فقط بار بدهند.
دمش گرم افغانستان، بابا دمش گرم، دمش گرم....
مصداق بارز از نمکدان شکستن است
تو ک ایقد زبون داری
مردی بروتوومملکت خودت زندگی کن
ا
تو اگه غیرت داشتی تو کشور خودت میموندی
شجاعت ، کاربلدی ، قاطعیت ، تخصص ، حل مشکلات متاسفانه در اغلب مدیران ایرانی نیست و این باعث ضعف و توهین توسط کشورهای آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان و عراق شده است تنها راه حل مشکلات مقابله به مثل است
آیا مسئولین کشور ما بجای خیانت به منافع ملی ایران ، به فکر خدمت کردن خواهند افتاد ؟ البته خیر ؟ ! چون همگی در فکر مال اندوزی و مهاجرت به کشور های غربی هستند .
گفته دادستان تایباد اونا خودشون گرایش به سمت طالبان دارند افسوس
همش دورغ
لعنت به مسئولین اجنبی پرست
مملکت تقدیم افغانی کنین خیال مردم رو راحت کنین.خوش غیرتها
بازهمان سکوت مسئولین ایرانی در برابر اتباع بیگانه را شاهدیم چرا باید افغان ها مسیر ترانزیتی را از آن خود کنند چرا مسئولين افغان خواه باید اینقدر بی تدبیر باشند .
جای بساتعجب کامیون داروهای یک کشورخط ونشان بگیرد
ایران توافق کرده ازاین به بعدباج بده به طالبان مردم هم ... هستند
خدا پدر ومادرتون بیامرزه ما کجا حقمون گرفتیم که اینجا دومین جا باشه مسئولین ما به حق افغانها بیشتر رسیدگی میکنن تا این بردگان به ظاهر مردم ایران
این انتظار کامیون داران یک انتظار بیهوده است
باز مسیولین بگن کشور دوست وبرادر
خجالت بکشین/b>
خجالت بکشین بیرون دیگه چقدر می خواین خار کنین مارو
از بالاتا پایین مسولین ما هیچیشان سرجاش نیست...کار بجای رسیده که حق ماره مخورن حکومتیهایم ازاونا دفاع مکنن
نمیدونم ما چه بدهی به افغانستان داریم که همیشه باید جلوشان کوتاه بیایم، خصوصا الان که طالبان همجوره ایران و ملت و مسئولین را به سخره میگیرد
متاسفانه ضعیف ترین دوران سیاسی را با همسایگانمان سپری میکنیم، از خلیج فارس و شرق وشمال و غرب همه رفتارشان با ایران توهین آمیز است
به اندازه حسن کلید ساز نشده است
مسؤل وطن پرست هیچوقت درقبال حقوق مردم نه کوتاه میاد ونه باج میده
به قول مسولین برادران عزیز افغانستانی
خیلی جادههای امنی داریم اینها هم بیان مثل آدم کور تو جادها ب خدا قسم افغانیها رو از این رو ب اون رو کنی راننده نمیشن محل ما سالی چند تاشون با موتور خودشون رو ب کشتن میدن حالا میخوان با تریلر بیان تو کشور
برو عامو از تعداد تصادفات جاده ای دوکشور معلوم عمرآ بتونی از هرات به انور رانندگی کنی غرور وخودبینی خاصیت تونه
آره خدایش تو با پراید راننده شدی اونا با بی ام و بنز هامر راننده نیستن فکر کردی چه خبره ؟
یه راننده افغان می شناختم میگفت اونجا ۱۰۰ هزار میدن کافینت گواهی نامه براشون جعل میکنه میان ایران.
اتفاقا این راننده ایرانیه ک کوره من تو جاده ها دارم میبینم روزی دوسه تا کامیون ایرانی فقط من میبینم یا چپ کردن یا ادم زیر گرفتن یا اتیش گرفته
۲۲ سال ۹ ماه میشه كه به كشؤر ایرآن ؤرؤد کردن با تریلی بهتر آز ایرانی جماعت
حالا خوبه ایران یکی از کشورهایی هست پر تصادفه از جنگ فلسطین بیشتر ایران کشته میده تو تصادف
حالا خوبه ایران یکی از کشورهایی پر تصادفه از جنگ فلسطین بیشتر ایران کشته میده تو تصادف ها
تقصیر از خود ما است همیشه کوتاه آمدیم حالا دیگر وظیفه شده چند روز پیش افغانی ها در میبد یزد یک نوجوان ایرانی را با کارد سلاخی کردند. وقتی مردم به این موضوع اعتراض کردند دولت به جای اینکه قاتلان و افغانی ها را دستگیر کند مردم را دستگیر میکرد و از افغانی ها حمایت میکرد واقعا چه اتفاقی افتاده یا دارد میافتد لا اقل یکی بیاد توضیح بده بدانیم این همه جانب داری برای چیست آیا میخواهند هیچ منطقی پشت این جریان نیست
اقای محترم شهرستان میبدیک نفر افغانی جرم کرده بود به کدام شهور وانسانیت خانه های افغانهارو اتش زدند، امام جمعه وفرماندار رو کتک زدند.
این حرکت وحشیانه و غیرمنطقی و نژاد پرستانه همچین عواقبی هم به بار میاره.
دقیقاً همون. روز یک ایرانی توفرانسه توخیابون بخود وبجیهت به مردم رهگزر با کارد حمله کرد یک نفر کشت چند نفر دیگر زخمی کردند ولی هیچ فرانسه ای نیومده بگه میکشیم میکشم ویا بگه انانمک نشناسی هست
این غم نامه ملت ایرانست
در انتخاب مدیران کشور معیلر هایی بغیر از شایسته سالاری است
اصلا برای چه چیزی بار برای افغانها ارسال میشود .باهمه مثل خودشان رفتار کنید
برای کسی که میفهمد وبرای کسی که نمیفهمد ..همه یکسان نیستند ..
ارسال بشه یعنی چه ،، مفته انگار؟؟؟؟ پولشو میده میگیره نفرسته ، متضرر ایرانه نه افغانستان
برؤ اطلاعات بیشتر بخؤن بفهمی ارسآل چیه ترانزیت کالا چیه اجناس همش آز كشؤرای دیگه به دریا میرسه بعد ترانزیت میشه افغانستان مال خؤدمون راننده مال خؤدمؤن ماشین مال خودمؤن پؤل جاده رؤ میدم طبق قوانین بینالمللی
بارارسال نشه افغانستان تو جواب مردم میدی
مرغ همسایه غازه
بابا شما هم نمیفهمیم کشور افغانستان شده مال خود ایران چرا افغانها را توهین کنه الا شده شهروند خودشون الان پول که از افغانستان ایران در میاره تو ایران هم در نمیاره
ایران به حدی از قدرت و ابهت رسیده که افغانها به رانندگان ایرانی زور میگوییند و ابر قدرت خاور میانه همچنان باج میدهد
این نظرات فک کنم از شیکم سیری است بدنبال جنجال هستید
تمام این اجحاف ها که ب رانندگان ترانزیت ایران میایدچه از طرف ترکیه چه افغانستان چه ترکمنستان و چه عراق فقط و فقط بخاطر بی تدبیری مدیران و مسئولین رده بالاتر حمل و نقل کشور است فردی که دیپلم کشاورزی داره وقتی رییس حمل ونقل فلان منطقه مرزی میشه بخاطر فامیل بودن با فلان شخصیت کشوری ایا فکر میکنید بهتر از این میتونه برای رانندگان زحمتکش ترانزیت کار کنه .
فقط همه دنبال قدرت و جاه طلبی هستند
وقتی ب همه باج میدیم اینم روش اینکه داداچیه خودمونیه
باسلام .خواهشمندیم ازرانندگان ایرانی فرق نمیکند ازهرمرزی واردافغان بشوی موقع خروج ۷ماشین افغانی ویک ایرانی داخل ایران میشود واین شده قانون ازطرف طالبان .باعث تاسفه که هیچ شرکت وارگانی درایران ازماحمایت نمیکنه به مرزبانی درمیان میزاریم باکمال تعجب میفرمایند نامه فدایت شوم که نفرستادیم نیایید .درعوض حمایت یاحداقل موقع ورود همانند افغان عمل کنند ۷ایرانی واردافغان بشه بعدیه افغانی این جواب وبمامیدهند.مرزمیل۷۸ الان شده مال افغانها عملا دیگه بخاطرمین زورگویی ها همکاران ایرانی دیگه تعدادانگشت شمارشده اند.امیدواریم مسئولین حمایت کنند.
همش دروغ و اضافه خواهی راننده ها باور نکنید
حاکم گفت به نوک قله نزدیکیم،، هیچ مدرک و شاخصی نداد منظورش چی بود؟
مسولان انگار که تا حالا خواب هستند
بدبخت اون راننده که کشنده ۲ میلیاری رو ۱۰ میلیارد میخره ب امید یک لغمه نون حلال مگه میشه بار که از کشور خودمون میگذره رو افغانها بیان ببرن .اون از اب دریاچه هامون که با یک بیست لیتری زرد همه ما ترسیدیم اینم از بنادری که تحت سلطه افعانها داره در میاداخه ب چه چیز باید دلخوش کرد چقدر باید باج داداونم از دیوار ی که کشیدیم تو مرز حالا افعانها هزاران متر خاک کشور رو صاحب شدن
فقط همین رو بدانید طالبان با اینکه نه دانشکاه رفتن نه درس خواندن با اون کشور داغون ۱۰ سال دیگه از ما پیشی میگیره چون با اون بیسوادی ب خدا و اون دنیا اعتماد کامل دارن و برای حق مردمشان حتی ب زور هم متوسل میشن اون از اب هامون و دیوار ی که هزاران متر زمین کشور رو ب باد داد و اینم از ترانزیت . ما در خوابیم و بفکر اختلاسهای میلیاردی
بفول شاعر هر دو از این باغ بری میرست ......
آنهابخاطربارنمیاد بخاطر سوخت میان با گمرگ زدبندمیکنن هرکدامشان یک تریلی سوخت قاچاق میکنن ..
مرزبانان ایرانی باح میگیرند و میگذارند تریلی ها با سوخت برگردند. حفاظت اطلاعات نیرو انتظامی باید به وضعیت پاسگاه های مرزی و گمرک رسیدگی کند.
اندازه کل کشورت هم كه باک سوخت داشته باشه باز دلآر به جاش میده بگؤ گازوییل لیتری ۲۵ هزار تومان یآ به عبارتی ۶۲ افغانی یا بهتر 1 دلآر 1۵ سنت
زمانی که مسولین مافقط درفکرصندلی خود باشند ازاین حقیر باید باشیم ..
باعرض سلام خسته نباشید جلوی سوخت گیری ماشینها افغان گرفته بشه
بذری که کاشته شده دارهثمر میده از اینجماعت چه انتظار دارید
بار تو مرز ته به ته بشه و رانندگان داخل تماما ایرانی این هم یک راه حل جهت امنیت کشور
ایرانی همیشه مظلوم واقع شده است و هیچ مسئول دل سوزی ندارد باشد که یک نفر دل سوز از قشر خود رانندگان مسئول شود تا بهتر مشکلات شما درک شود
مسوولین لطفا بیدار بشین.
ملتش رو تو کشورخودمون که زیر تحریمه جا دادیم و این همه خدمات داریم بهشون میدیم از ایرانی مالیات میگیرن ولی افغانی معافه حالا اینم عاقبتش
کجا معافه مدرسه ده برابر پول شهریه میگیره ۶ماه یبار هرنفریک ملیون پول تمدید پاس میدیم نه یارانه ن چیزی دیگه نه بیمه همه جی ازاد بیا یک ماه مث ما از همه چی محروم باش مالیات نده ببینم میتونی زندگی کنی
اداره راه و ترابری فقط به فکر فروش تن کیلومتر به افغانها و ترک ها و عراقی ها هست ، طبق قانون هیچ کشوری اجازه حمل بار با منشأر داخلی به کشورش ندارد ، فقط باید بار ترانزیت به کشورش را حمل کند ، و همه اینها نتیجه خیانت و فساد شرکتهای حمل و نقلی است که برای زیاده خواهی بار را به تریلی ایرانی نمیدهند ، همه مرزهای ایران همین ظلم به شوفرای ایرانی میشه ، نحوه حمل سوخت توسط راننده خارجی و ایرانی خودش حکایتی است ، ندادن پول خواب و سایر مصیبت های روزانه هم به این رنجنامه اضافه کنید
عزیزم یه دلیل قاطع بیار یعنی چی اونا رو متهم میکنی با بنزین خرابی که به اونا میدید همینطوره دگه
طالبان که ما از اونا بد میگیم خیلی به فکر مردم افغانستان هستتند اما مسولین طالبانی ما مردم افغان و طالبان را به مردم ایران ترجیح می دهند.
ایولله.دقیقا حقیقت رو گفتید
خدا لعنت کند مسوولانی که برای جیب خودشان کارمیکنندومردم درنظر نمی گیرند به زمین گرم بخورند به حق مولا علی
اب که سربالا بره قورباغه ام ابوعطا میخونه
درحال حاضرتووضیعی هستیم که بایدقربان صدقه افغانهابریم تاباماتجارت کنن دیگربابلایی که مسئولین سراین مملکت آوردن کسی بامادادوستدنمی کند مداراکردن به قول مسئولین بابرادران افغان وآزربایجان هم به همین دلیل هست هرروزهم که یک دزدی واختلاس جدیداتفاق می افتدکه رکردقبلیهاراباخاک یکسان میکند
مسوولین یا خواب هستند یا در حال اختلاس.
در مرزتبادل بار شود نه کامیون ما داخل شود . نه کامیون آنها وارد ایران شود در کمرک مرزی با تعویض بار بازرسی مجدد شود .
بازی رسانه به همین سادگی همراه شدن واقعا زشته یکم اندیشیدن بد نیست
ضمن سلام و خسته نباشی به همه رانندگان کشورمان که واقعا" کارشون خیلی سخت وطاقت فرسا است اول از هر چیزبگوییم که متاسفانه مسئولین ما در هر امری بی اطلاع و بیگانه هستند واز مسائل روز دنیا تهی هستند و هیچ وقت نمی توانند خود را با شرایط روز بروزرسانی نمایند و یا مثلا در امر ترانزیت مسئولین ما تجربه و اینکاره نیستند و دیر حالی میشن و بر اوضاع کارشان مسلط نیستند و به همین دلیل همیشه دچار یک بحران هایی می شویم که بعد نمی توانند جمعش کنند و متحمل چه هزینه هایی می شویم .
حق برهرکسی پیروز است
فکر نکنم اینطور که شما میگویید باشد شما کرایه نجومی میگیرید ولی راننده کامیون ترانزیت افغانستان به حق خودشان قانع هستند اون کارخانه بطور مثال سیمان ذاوه که بار صادر میکند افغانستان قیمت خودش رامیخواهد به تن دیگه راننده ارزانتر گیرشان میاد واست دیگه برای شما چه بار داشته باشند شماهم یکم انصاف داشته باشید
اگر برای رانندگان ما در همه جاده های ترانزیتی کشورها خارجی اتفاقاتی پیش بیا ید ما هم بلافاصله همان محدودیت ها را برای رانندگان آنها حتی سخت تر بوجود بیاریم صد در صد برای آنها درسی می شود و باید کار متقابل کرد که حساب کار دستشان بیاید .
حتی ممکن در این خصوص تعارض منافعی بین مسئولین ذیربط ما و رانندگان خارجی و کشور خارجی باشد و یا منافذ فسادی وجود داشته باشد که این اتفاقات می اقتد و رانندگان زحمت کش ما دچار چالش و تنش کاری می شوند .
شغل رانندگی تو همه کشورها به شغل پردرآمد محسوب میشه ولی متاسفانه توایران جزشغلهای پراستهلاک وکم درآمد با روان داغون محسوب میشه
اینا همش از بی اورضه بودن دولته که ایرانی رو همه جا بی ارزش کنه
کاش مدیران ایرانی به اندازه سر انگشت مانند مدیران افغانها غیرت و شرف داشتنند
مسئولین مافقط به فکرخوش خدمتی به بیگانگان واطباع خارجی هستنداصلا به فکرخومردم نیستندمانمیفهمیم این عمل ازروی بی تدبیری مدیران هست یاازروی ترس توهمه مرزهاکشورهای همسایه دارن به رانندگان ایرانی زورمیگن ولی راننده های خودشون راحت میان ومیرن .لطفا مسئولین عزیز یه خورده به فکرمردم خودتون هم باشیدنترسین ماپشتتونیم
چطور شما به هرکی میخای زور میگی اونا هم مث شما فایده و قانون خودشونو دارن چقد شما خودخواه نژاد پرستین چطور اونا که مواد میزنن پشت فرمون میشینن جونتون در خطر نیس وشما با راننده معتاد که پشت فرمون میشینه از افغانستان میگذره معلوم نیس چند نفرو زیر میگیره جز خدا کسی خبر نداره
واقعا جای تأسف دارد اگر با رانندگان ایرانی که در این نامه قید شده اینجور برخورد میشود. دولت مردان ما بیغیرت شده اند. لعنت بر دولت مردان که اینچنین آئین نامه هایی را امضا میزنند.
الان تو میبد دارن کارگاه ضایعات افغانها رو آتیش میزنن کشور شما چه پاسخگویی داشته دارو ندارین رفته برباد شما که انقد ادعاتون میشه بیاین خسارت بدین مگه شما قانون مند نیستین مگه شما روشن فکر تحصیلکرده بافرهنگ نیستین چرا خونه ها مردم بیگناه آتیش میزنین
اینایی که از افغانی دفاع میکنن یا افغانی هستن یا منفعتی ازشون میبرن ،الان دارن از ۲۰میلیون افغانی ۲هزار نفر بی ون میکنن که به الباقی حق و حقوق دیگه ای بدن مردم ایران خودشون تو بدترین وضعیت هستن بعد نونشو افغانی میبره واقعا جالبه
باج به روسیه و چین وغرب کم بود الان هم باید به طالبان باج بدیم لعنت بر مسول یی خرد
دم طالبان گرم به فکر ملتش هست
فقط باید مقابل بهسل کرد مثل
رژیم گذاشته اجناس واردادتی گران کردن دستور داد شما هم نفت گران
کنید
سلام
هیچ کشوری به ناوگان خالی یک کشور دیگه اجازه ورود نمیده فقط ایرانه که افقانیهارو راه میده حلا اونها طلب کار شدن
خدا هم نمی داند در کله مسولان جمهوری اسلامی چه میگذرد که هر روز زندگی را بر ملت سخت میکنند
کارمابه کجارسید
ای کشوربی صاحب ایران
متاسفانه خیلی هامیگردن تا یک اخباردرشبکهای مجازی راجب افغانستان وایران پیدا کنن تاعقده شانراخالی کنه .یک مشت عقب مانده
تاکی ما رانندها باید ظلم کشورهای بیگانه رو تحمل کنیم چرا ما نباید مثل رانندهای کشورهای بیگانه احترام داشته باشیم شاید خودمون تاحالا قاطعانه راجع این موضوع برخورد نداشته ایم و رسیدگی نشده اگه واقعا قاطعانه ومسمم همه راجع این موضوع خواهان رسیدگی باشم مسلما نتیجه خواهد داد
هر ماشین افغانی میره شرکت نفت صد ملیون کارت میکشه وهر چه گا زویل ازتو پمپ جمع میکنه شرکت نفت سودشو میبره انموقه فکر ماشینه ایرانین
نادانی وبی لیاقتی ودزدی وظلم به مردم این آب وخاک همه جاموج میزنه خدالعنت کند مسئولینی را که بخاط منفعت خود حق دیگران را ضایع میکنند
در جنگ ایران و عراق،کشور ترکیه با سو استفاده از هر دو کشور طی ۸ سال بقول معروف خودش را ساخت و اکنون طالبان هم از جنگ ایران و آمریکا دارد همین سواستفاده برای ساخت خودش را می کند و به نتیجه هم خواهد رسید.
چون براحتی ایران به کشورهای همجوار مجبور است باج بدهد تا با آمریکا بر علیه ایران همکاری نکنند.
خاک برسر مسئولین بی کفایت کنن
این است سیاست مسئولان ایران همیشه باج دادن خسته شدیم
سلام آیا زیاد گفتی اما آیا شما منظورت کدام مسعول بود عزیز اینجا کسی بفکر وطن و هموطن نیست اینجا همیشه غریب پرست بوده اند
دولت منفعل بی لیاقت ! چه قدر ایران رو جلوی این حرکت اصیل منطقه !!!!!! خار و خفیف کردی
مسئولینمادرهررستهکاریکهباشندفقطوفقطبهفکرجیبگشادشانهستندکههرچهزودترانراپرکننفلنگراببندندبرایکاناداحتمارئیسکامیوندارانوگمرکتایبادازکامیونهایباباک۵هزارلیتریسوختقاچاقافغانستانپولبیشتریگریشمیادکهبهفکرکامیونهایترانزیتیایرانینیست
مسئولین واقعا بی کفایت هستند
ماشین های افغانستان ۹۰ درصدشون ترمز اصلا تریلر عاشون نداره کاملا برای سبک سازی کاسه چرخ های دو تا از محور هاشون رو باز میکنن و تو مسیر جاده اصلا به کامیون مسلط نیستن شانسی میان و میرن و باعث کلی حوادث هستن اکثرشون هم گازوعیل بالای ۵ هزارلیتر تو مسیر از پمپ یا قاچاقی میخرن و میبرن افغانستان
خوب به افغانستان بار نبرید ،این همه کشور همسایه،.....
خیلی تو جو هستید
تو هوا سیر میکنید
ماایرانی ما ایرانی....
همه چه راه حل قانونی دارد.
با عرض سلام خدمت همکاران عزیز و زحمتکش راننده ،مرزهای کشور مخصوصا مرزهای منتهی به کشور افغانستان هیچ صاحبی ندارد و فقط دزدگاه درست کردند نه گمرک راننده راه که میرد باید باج بدهد ،مرزهایی که هیچ امکاناتی ندارد ،چرا باید تریلی که بار می آورد در گمرک دوغارون چهار روز بخوابد بعد از چهار روز بارش را روی زمین خالی کنند چرا روز اول یا دوم خالی نمیکنند چون هر شبی که تریلی در منطقه گمرک باشه 80هزار تومان ازش میگیرند چرا راننده برای تخلیه بار در گمرکباید 800هزارتومان باج بدهد وهیچ مسئولی جوابگو نباشد،لعنت به این بی مسئولی
ازماست که بر ماست
واقعا این دیپلماسی در مقابل افغانستان شرم آوره
بعدبستن اب بروی ایران حالانوبت کامیونهای ایرانی هستش روزهای دیگه روخدابخیربگذرونه وکشورایران مفت ورایگان به افغانیهاخدمات بده وحق وحقوق وبیت المال ایرانی روبده به افغانیهااستفاده کنن،
باباوقتی هرایرانی کلی تریاک میزنه براقاچاق خوب معلومه نمیزاردبیاد
سلام واقعا مایه تأسف است که حتی کامیون داران ماهم به علت بی فکری مسئولین کشورمان و باز گذاشتن مرزها برای ورود افغان ها به کشور عزیزمان با مشکل روبه رو شدن
وای بر بیغیرتی مسولان ما .
ای وای .
سر ناسپاسان بر افراشتن وز ایشان امید بهی داشتن سر رشته ی خویش گم کردن است به جیب اندرون مار پروردن است
همیشه دنبال حاشیه هستن
وقتی ترانزیتی که پلاک کاپیتان نداره رو بی حساب کتاب راه میدن داخل ایران خوب معلومه خودشونو محق میدونن .هیچ کشوری این ماشینای بی حساب وکتاب رو داخل کشورشون راه نمیده.اینا حتی معاینه فنی و گواهینامه معتبر هم ندارن ولی دریغ از یک برگ جریمه.حتی پلیس ایران جرآت بازخواست از این ... رو ندارن.
ناوگان مارو هم افغانیا گرفتن متاسفم برا ایران
مشکل اصلی در قوه قضاییه نیست بلکه در داخل حمل و نقل و بنادر ایران است ،گمرک نقش مهمی در این زمینه دارد که در این زمینه عنوان نشده
مسئولین لطفا بیدارشین..فقط مثل خودشون عمل کنین.
انسانیت وادب حرف اول را میزنه نه دین.انوقت تو ایران همه جوری مردمش حمایت میشوند مزدمان را اینجور میدهند
نه کامیون از افغانستان بیاد نه از ایران به افغانستان بره هر کی باید تو کشور خودش کار کند این درستش ، تا کسی صداش درنیاد ، مردم به جون هم نندازید
باعث و بانی همه اینا مسؤلان بی خیال ما ست
این مسئولین خجالت بکشند آیا. ایرانی هستند
م مسئولین که نشان دادند بخار ندارند و بی غیرت به این خاک اند.
وقتی دولت بی عرضه است ملت ایران خودشون اقدام کنند بهشون کار و منزل ندید خودشون می رن
بهتره برای رفاحالی ماایرانیهامرزهاروببندن
باهیج کشوری رابطه نداشته باشیم
سلام ای کاش فقط فقط مشکل ماکامیونداران بودم نانوایی میری ده افغان جلوصف هستن میری خونه اجاره کنی همین جوری میری کارگری بدتر وووووووو.........اصلن مثل این که ایران جزافغانستانه ماکه نمیدونم این مسولین بی تدبیروبی مسول دارن چکارمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران نباید با افغانستان روابطی داشته باشند
حتما مسئولین نمی خواهند وگر نه ماشین باک سوخت مشخصی دارد یک ماشین باک سوخت ۵۰۰۰ تایی میاد و پر سوخت میرود ،جالب در سیستان ۲۰لیتری جرم است سوخت ،میشود قاچاق ،حالا ماشین خالی میاد با ۵۰۰۰ لیتر سوخت میرود ،مسئول این یعنی چی ،.این مشکل به سادگی قابل درست شدن است . تازه سوخت یک مسئله ساده است ،به داد مردم برسید و تارخ خوبی برای هر روزتان رقم بزنید
ازکی تا حالا فرغون(پراید) شده ماشین ،که بخواد گواهی صادر کنه،و جالب اینه آمریکا اروپا ترکیه و... تصدیق رانندگی بین المللی افغانستان قبول دارند تایید میکنند،