◄ فعالیت کامیون های ماک آمریکایی 70 ساله در حمل و نقل جاده ای ایران
کامیون های ماک آمریکایی 70 ساله هنوز در بخش حمل و نقل جاده ای کالای کشور فعال هستند و بارنامه می گیرند.
کامیون های ماک آمریکایی 70 ساله هنوز در بخش حمل و نقل جاده ای کالای کشور فعال هستند و بارنامه می گیرند.
به گزارش تین نیوز، چند روز پیش یکی از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا پرسشی مبنی بر این که کشنده با داشتن کارت هوشمند بالای 25 سال را چگونه تعویض و محاسبه می شود؟ مطرح کرد.
خبرنگار ما این موضوع را از یک فعال صنفی پیگیری کرد که وی در پاسخ به این پرسش گفت: در کشوری که هنوز ماک های آمریکایی قدیمی مجاز هستند و می توانند فعالیت کنند و بارنامه می گیرند کسی کامیون کشنده اروپایی بالای 25 سال سن را به عنوان کامیون فرسوده محاسبه نمی کند که بخواهد آن را به عنوان کامیون فرسوده به اسقاط بدهد یا تعویض نماید، مگر این که کامیون های بی کیفیت چینی باشد.
وی افزود: در چنین مواردی هم هیچ ارگان یا سازمانی کامیون فرسوده یا سن بالا را تعویض نمی کند مگر اینکه ایشان با یک فردی یا نمایشگاهی که کامیون کارکرده اروپایی وارد کرده باشد معامله کند، یعنی کامیون فرسوده خود را به آنها بدهند و کامیون کارکرده اروپایی بگیرد و مابهالتفاوت آن را بپردازد.
او تاکید کرد: در این صورت هم که قاعدتا ایشان متضرر خواهند شد، بنابراین بهتر است که ایشان کامیون خود به صورت جداگانه به کس دیگری بفروشند و کامیون مورد نظر خود را خریداری کند اما چون ممکن است تا آن را می فروشد و یکی دیگر می خرد، کامیون گران شود باید سرعت عمل بیشتری به خرج بدهد.
به گزارش تین نیوز، بر اساس آن چه از تاریخچه کامیون ماک در رسانه ها منتشر شده، کامیون های ماک از دهه 1930 وارد ایران شدند، در ایران برای اولین بار از کامیون های ماک برای انتقال تجهیزات نظامی و دیگر موارد استفاده می کردند.
به نوشته رسانه ها، در دهه 1930 و 40 کامیون های ماک وارد ایران شدند. همچنین شرکت ایران کاوه نیز یکی از شرکت هایی بود که تبدیل به بخش اصلی فروش کامیون های ماک در ایران شد. کامیون های ماک در ایران نسبت به مدل های خارجی از فضای بیشتری برخوردار بودند، در ابتدا شرکت ایران کاوه کامیون های ماک را به صورت تک کابین تولید نمودند و به بازار عرضه کردند.
بعد ها خریداران کامیون های ماک سعی کردند تا تک کابین بودن این کامیون را به دو کابین تبدیل کنند که به خاطر دو کابین بودن خیلی ها توانسته اند از کابین جدید به عنوان محل استراحت استفاده نمایند.
سپس شرکت شاهین خودرو دیزل نیز برای تولید کامیون ماک به صورت دو کابین وارد عرصه تولیدات ماشین سنگین شد.
تازمانیکه مسئولین ازمدیران نالایق در ترابری سنگین بهره میبرن در برهمین پاشنه میچرخد
قربون همون کامیون های ۷۰سال پیش آمریکایی و اروپایی
هنوز بعد از هفتاد سال کارایی رو داره که کار میکنه
از این جدیدای آشغال چینی خیلی بهترن
شما کهنه پرست هستین این ماشینی که میگی هفتاد سال کار کرده هر قطعه صدبار عوض شده تا سرپا مونده شما فقط بلدید بگین اشغال چینی کدومش آشغاله همش خوبه
بنز تک مدل۴۸ هنوز داره کارمیکنه ویک ونیم میلیارد هم مشتری داره
سلام واقعا چرا دولت تسهیلات به کامیونهای عمر بالا نمیده تعویض بشن ولی میده تسهیلات رو آقازادهها میگیرن سند جعلی تحویل دولت میدن بازار ازاد میفروشن
اینم ی فکری براش می کنم.. تعویض بشن.. ماشین چینی هم نمی خوام بیاد نه... تعطیل....
یه چرخش به اشغالای چینی میرزه
حرف بی منطق نزن
بله دیگه یه زمانی کامیون آردن ایران تا ۷۰ سال کار میکنه الان کامیون چینی آوردن هنوز کار نکرده کلی مشکل داره
انقد مدیریت ضعف داره که یه راننده مجبوره با همون ماشین 70 ساله کار کنه. جلوی واردات رو باز میکنه که چند تا دللال سود کنن نه راننده مهم نه چیز دیگه. تنها با اختلاف مصرف سوخت این کامیونا ی نسل جدید میشه تو یه سال پول ماشین رو به صورت سوبسید به راننده داد
کامیون فرسوده تحویل گرفته کامیون نواروپایی مابقی اقساط که به ضرر مالک که عمری زحمت کشیده نباشه
۲۸سال با ماشین ماک کار کردم خدا برکت بده آدم خیلی هم کارکنی بودم شب و روز تو جاده بودم همش هم سنگین بار میزدم به خاطر کرایه بالا شانزده سال کار کردم تعمیر موتور انجام دادم خدایش خدا برکت بده تو زندگی هر چیزی دارم از ماک دارم
هرچی کامیون وارد کردند همه رودادن پولدارها مالکین فرسوده متاسفانه هیچ عایدی نصیبشون نشدازواردات کامیون
درضمن روزاول نیت ازواردات کامیون برای تبدیل فرسودها وعوض کردن بود دست گردن کلفتها افتاد
خواهشا خاطرخداشما شماحامی مالکین فرسوده باشیدچون چرخ اقتصادی کشور هستش
ماک آمریکا ئم باشه به پراید که نمیرسیه
ماشینهای امریکا بهترین ماشین جهان هستن اروپا از نظر ماشین ۲۵ سال بعد از آمریکا است همان ماک جنگی لوازوش هنوز تقریبا به روز است
فقط و فقط ماشینهای آمریکایی و بعد آلمانی
بخدا از دنگ و فنگ بهتره از تی۳۰۰ مسخره که وارد کردید بهتره..ماک ول کنید این آشغالها جمع کنید
خواهشمند است مسئولین بحال کامیون های قدیمی فکری نکنند که کامیون های قدیمی سگشان به کامیون های چینی می ارزد.
احتمالا یکی از آقازاده ها با چین قرارداد بسته و نوچه هاش به مردم زور می آورند تا آشغال های چینی بخرند.
کامیونهای کار کرده اروپای در کدام کشور ها حتی همسایگان ایران خودمون این قیمتهای
فاحش را دارند چرا اینقدر گمرکی میخوره مگر نو سازی ناوگان نیست راننده زحمت کش دنده صدتا یه فاز پولش کجا بود همش کیسه دوختنه حرفهای تکراری
ای دورود خدا به شرف و مردانگی وارد کنندگان همون کامیونهای 70سال پیش
تو نیکیکن و به دجله انداز هستند هنوز خانوادها ی زیادی که اون کامینها را دارن و زندگیشون اداره میکنن
من هم زندگیم فروختم کامیون البز چینی خریدم که زندگیم نابود کرد در فاصله کوتاهی سه بار تعمیرش کردم و عاقبت به علت بدهی بسیار زیاد مجبور شدم بفروشم و بدهی مردم بدم که دست اخر زندگیم نابود کرد خدا لعنت کند وارد کنندهای اشغال های چینی من که زندگیم تباه شد خدا تقاص منو امثال منو از وارد کنندهای هیچی ندار بگیره من با شصت سال سن و داشتن چند سر عایله مستاجرم بگیره الهی امین
سلام خوبه ناوگان حمل نقل سنگین نوسازی جاده ها توسعه و مکانها بهم نزدیک و برلی خودروهای سنگین جادهای حرا با تمام امکانات احداث شه و با استانداردسازی کنربندیها از کمربندی برن در اراک از سنجان تا میدان امام میان از اینجا میرن که خیلی ناجور هست ورودیه وخروحیها افزایش پیدا کنه با کند رو نور کافی و سرعت گیر و دوربین کنترل سرعت از سنجان تا پل سردشت اراک وتا میدان امام در کمربند شمالی خیلی ناجور رانندگی میکنن پلدسردشت تقاطع خطرناکه و خروجی ش کموعرض هست زیز پل و بالعکس زیر پل
ماک.عشق.عشق..رودست.ش.نیست
فعلا که شرکتها و کارخونه دارها دارن ماشین نو میخرن چندهزار راننده هم به عنوان برده براشون کار میکنه تف به این شغل
فقط باید براشون نفع داشته باشه یه چیز خیلی مهم اینه که حمل ونقل عمومی 5 سال دیگه بخاطر ورود ماشینهای چینی و کمبود قطعه زمین گیر میشه
جمع کنید این بنزو ماک و ماشین های قدیمی راه نمیرن توجاده مخصوصا جاده های شمالی اینقدر تصادف و جریمه میشن بقیه مردم بخاطر این ماشین های ازرده خارج
ماک کلا ماشین خوبیه اگه همین الانم موتورش تعمیر بخواد بازم ۵ سال کار میکنه