بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ انتقاد رانندگان کامیون از مبلغ کرایه ها/ حمل و نقل جاده ای کالا ارزان یا رایگان؟

رانندگان کامیون می گویند در بازارگاه های الکترونیکی برای حمل کالا کرایه ای که زیر نرخ مصوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، اعلام می شود.

تین نیوز |

رانندگان کامیون از تخلف برخی بازارگاه های اینترنتی اعلام بار جاده ای از نرخ مصوب سازمان راهداری و حمل  نقل جاده ای در کرایه های حمل کالا خبر داده اند.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی راننده کامیون در شبکه های اجتماعی برخی اقدامات این بازارگاه ها را مورد انتقاد قرار داد.

وی نوشت:اعلام باری که مسیر تمام رانندگان و کامیونداران در صف نوبت پایانه بار بندر است، اعلام نرخی که زیر نرخ مصوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و بابت آن چندین ساعت کاری و جلسه کمیته راهبردی از بیت المال  بابت آن صرف و هزینه شده است و ایجاد رقابتی کاذب که نارضایتی و نابرابری را به بهانه ارائه حمل و نقلی ارزان وسریع در حمل و نقل جاده ای نهادینه می کند، از جمله این اقدامات است.

این فعال صنفی با بیان این که کجای این حمل و نقل و برای چه کسی چنین حمل و نقلی ارزان است؟، گفت: وقتی شفاف سازی وجود ندارد، وقتی عدالت و سازگاری در آن نیست! وقتی به کمترین ترین کرایه در سامانه مذکور اعلام بار می شود و هیچ توجهی به هزینه های حمل و دیونات دولتی و بازار نمی شود!! آیا چنین حمل ونقلی پایدار است؟! 

وی افزود: اسم این حمل و نقل را به جای ارزان بودن باید رایگان گذاشت، کجای قانون آمده برای متوازن کردن عرضه و تقاضا سنگینی بار آن فقط بر دوش کامیوندار و یا سرمایه گذار باشد؟! چرا فقط کرایه حمل راننده در این عرضه و تقاضا مورد هدف واقع می گیرد؟! چرا هزینه کمیسیون باربری و یا دیونات دیگر از جمله عوارض و جابجایی دستخوش این تحول نیست؟!  دیواری کوتاه تر از راننده و کامیوندار وجود ندارد؟ 

بکرانی برای مثال به نمونه ای از اعلام بار از سوی این بازارگاه ها اشاره کرد و گفت: مبلغ اعلام شده در سامانه 18،500،000تومان و نرخ مصوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس تن بر کیلومتر و بروزرسانی که اوایل امسال انجام شده این نرخ را با وزن کالا 22 تن به مقصد قم بر اساس نرخ پایه به جز دیونات و هزینه های جانبی 19،340،000تومان اعلام شده است.

وی عنوان کرد: اختلاف کرایه در سامانه بازارگاه های الکترونیکی با سامانه اعلام بار پایانه بندرعباس چقدر است؟! این سامانه ها از چه کسانی مایه می گذارند که حتی حاضر نیستند کوچکترین مسئولیتی بابت حمل بار و هزینه آن را پرداخت کنند؟! 

این فعال صنفی تاکید کرد: نرخ مصوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کالا که بر اساس شاخص تن کیلومتر محاسبه واعلام شده نرخ پایه کرایه و کف نرخ است.

بکرانی اظهار امیدواری کرد هرچه سریعتر جهت برخورد جدی با سوداگران بار در حمل و نقل و کسانی که منفعت شان را فقط در واسطه گری و دلالی به روش های مدرن و یا سنتی می بینند صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یداله خدمتی پاسخ

    درود،،دقیقا"رانندگان قشر زحمت کشی هستند که شبانه روز در راستای خدمت به مردم از جان و مالشان وحتی خانواده شان مایه میگذارند،،
    و بیشتر اوقات در مراسم شادی ومراسم ومجلس عزا حضوری ندارند،،و خانواده آنها مثل افراد بی سرپرست در آن مجالس حاضر میشوند،،و کسی متأسفانه چه دولت وچه ازملت قدردان این تلاشگران و مبارزان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور نیستند،،همه وهمه بدون پرداخت هیچ هزینه خرید کامیون ویا نگهداری آن شریک راننده شدن،،و پول اضافه و زور میگیرند،،ازجمله دلالان بار و باربری‌ها وهزینه سرسام‌آور قطعات ولاستیک وقطعات یدکی و روغن وغیره
    معضل خیلی بزرگی برای رانندگان شده
    که باعث دلسردی شده،،و عشق به کار درجابجابی کالا بسیار ضعیف و مأیوس کننده است،،و کسی هم متولی رانندگان و کامیونداران نمیشه تاشاید
    اظهارات خود رو مکتوب به آنها بیان
    داشت،،خود سازمان تأمین اجتماعی
    هم هنوز سال به پایان نرسیده،،دراین 3ماهه آخر سال،،برای هرماه مبلغ
    1/077/300﷼مازاد درفیشها اعمال
    کرده و اقدام به گرفتن آن از رانندگان
    عزیز مینماید،،باتوجه به اینکه همیشه نرخ‌ها درپایان سال جاری وآغاز سال جدید افزایش می یابد،،هیچ توجیهی ندارد که دزدی آشکار و دست تو جیب مردم کردن است،،پس چرا دولتمردان
    به مصوبه های خود درمجلس هم پایبند نیستند؟بنده 1روز بعلت خرابی
    اینترنت در 5مردادماه سال1401واریز
    بیمه ام به تعویق افتاد،،که متحمل پرداخت 9/000/000﷼ شدم،،برای
    اون چطور سیستم هست و جریمه رو
    میگیره و میگن قانونیه،،ولی برای پول
    اضافه در این 3ماه کسی نیست که بگوید چرا و بابت چه قانون ومصوبه
    از رانندگان پول زور و اضافه میگیرن؟
    این پول حلال نیست و از حرام هم حرام تره،،و خنزیل هست،،ویک نوع
    دبه زدن ودروغ آشکار است،،از جایی
    کسری بودجه داشته باشند،،باید خواب جدیدی برای مردم ببیند و پولی نامشروع و ناروا بگیرند،،بنده حلال نمیکنم و این کار را مغایر باقانون میدانم،،خدا از باعث و بانی این کار
    نگذرد و به عذاب نمرود ونمرودیان
    از جانب خدا گرفتار شود،،میدانی باگرفتن این پول زور چه سیلی از پول
    رهسپار جیب دولت میشود،،مردم همه‌چیز رو میدانند،،امین باشید
    که خدا در همه حال حاضر و ناظر است،لطفاً اعتراض و تقاضای رسیدگی خداپسندانه داریم🙏باتشکر از رسانه تین نیوز ودست اندرکاران آن🤲🙏

  • رسول صادقی مزیدی پاسخ

    باسلام خسته نباشید خدمت شما عزیزان زحمت کش
    کرایه صاحب بار زحمت میکشه پرداخت میکنه به اندازه هم هست متأسفانه باربری ها بیشتر از حق خودشون برمیدارن دارن حق راننده های زحمت کش میخورن یه فکری برای این موضوع کنید تشکر

  • راننده پاسخ

    سلام در این اوضاع کرایه صد در صدی هم که بگیری نمیصرفه با این گرانی لاستیک لوازم.......

  • راننده پاسخ

    ظلم کردن به راننده تا کجا باید ادامه پیداکنه بار بندر برا اصفهان ۱۵ولی تا از بندر بیای بیرون ۶تومن باید بدی دلال انعام و...این انصافه؟پس کو مسولین انقلابی البته وپای کار.

  • ناشناس پاسخ

    تو این دولت جدید بیشترین فشار برای گرفتن پول از صنف حمل ونقل هست از راننده و باربری به زور عوارض مالیات وهزار جور سیاه بازی دارن پول میگیرن اسم این صنف را باید گذاشت صنف حمل پول زور بده !! پدرشون رو درآوردین خوب کمی با قشرهای دیگه هم لاس بزنین چرا فقط با اینها عوارض راه یک شبه دونیم برابر!! مالیات ده برابری!! بعبارتی آفتابه لگن هفت دست شام وناهار هیچی

  • ناشناس پاسخ

    اولا اگر همین دولت نبود خیلی ها واقعا له می شدن بازم دم دولت گرم اما باید فکری به حال دلالان کرد معضل برطرف کنید و این کار نیروهای خودم وزحکتکش می باشد جلو این ها را بگیرند دوما باید قطعات و لاستیک از کارخانه مستقیم بدن دست رانندگان جلو مغازه های که نجومی می کشند روی قطعه گرفته بشه و نرخ مصوب تعمیر هم بدهند تعمیرگاه ها تا هر مبلغی را از راننده نگیرند در کل تا خوب نشی خوب نمیشه

  • یوسفی پاسخ

    با سلام
    من نمی‌دونم چرا وقتی قیمت ها و هزینه ها جهش دوبرابری داره دولت و باربری ها کرایه ها رو درصدی بالا میبرن

  • ناشناس پاسخ

    امیدی به درست شدن نباشد حمل ونقل مسافرهم بدتر از بار است !

  • حسین پاسخ

    با سلام لطفا پیگیری کنید باربریها خیلی از من راننده درصد می گیریند طوری شده که سه دونگ کامیون مال باربری شده متاسفانه بخاطر اینکه یک بار که به من میده کلی درصد میگیره از من راننده با این استهلاک ماشین وخرج و مخارج و همیشه در جاده وقسط ماشین همیشه عقب هستیم یک فکری به حال کرایهای کامیون بکنید ممنونم

  • ناشناس پاسخ

    تورا به خدا کرایه هارو ببرین بالا خداوکیل دخل وخرجمون باهم جور در نمیان

  • ناشناس پاسخ

    پنجاه درصد کرایه مال باربریهاست . .باربریها باراننده هاشریک هستن بدون اینکه ریالی سرمایه گذاشته باشند .دولت مردان هم خواب ناز .

  • ناشناس پاسخ

    کدام‌ مسئول‌در سازمان‌ راهداری و انجمن‌ سنفی‌جواب‌ گو مشکل‌ رانندگان‌ بوده‌‌ ؟ وقتی‌ کسی‌ نیست‌ معلومه‌ که‌ باربری‌ ساز‌ خودشو کوک‌ میکنه‌‌ و کمیسیون‌ بالا‌ میگیره‌ و دلال‌ بازی‌ میشه‌

  • ایوب پاسخ

    کامیونداری داری طلا هر کی سرمایه داره بزنه تو کارش

  • ناشناس پاسخ

    صاحب بار کرایه‌ها میده باربری دزدی میکنند

  • امیر پاسخ

    این مشکل فقط به دست خوده رانندها حل میشه توکشو ی که همه چیزش به دسته دلال‌ها میچرخه نباید انتظار بیشتر این داشت رانندهاباید پشته هم باشند وکسی بار رو باقیمت کمه بارنزنه دورسته که یه سری پایه کامیون یاتلری هاشون قسط دارن یا بعضی مشکلها ولی اگه یک روز بخوابی بهتراز اونه که عذاب وژدان کمسیون زیاد وحق بار کم تحمل کنی.

  • حسن پاسخ

    با سلام لطفا"پبگیری شود برخی رانندگان نیسان نه بارنامه میگیرند ونه کمیسیون پرداخت می کنند ودو برابرظرفیت بار میزنند و تعداد زیادشان هم کارت هوشمند ندارند و چون نه پلیس راه واداره راه با انهاکاری ندارد به خاطر همین در مسیرهای نزدیک زیر قیمت کرایه، بارهای کامیونهای کمپرسی را حمل می کنند ونه مشکل سوخت دارند وبه همین خاطر کرایه کامیونها وکامیونتها را با مشکل مواجه کرده اندو نه برای تمدید کارت هوشمند نیازی به بارنامه دارند ودرآخر در موقع باز نشستگی هیچ فرقی با رانندگان پایه یک ندارند.

  • مصطفی پاسخ

    خداوکیلی تو پارکینگ پر از کامیون که کار نمیکنن چون نمیصرفه ، زحمتکش تر از راننده نداریم

  • ناشناس پاسخ

    با ر و دلال بار که هیچ زحمتی نمیکشن
    دارن راننده هارو سر کیسه میکنن
    یه راهکار اساسی باید دولت اراعه کنه
    نیشه که راننده از جون و مال ش مایه
    بذاره اون وقت یه عده مفت خور دزد
    پولشو به جیب بززن
    باید اعتصاب کنیم

  • ناشناس پاسخ

    الان برآوردم از مشهد به لاهیجان ۱۲ تومن تریلی ترانزیت ما وطنمان دوست داریم ولی یه عده انگار میخوان چوب کنن همش لای چرخ که مردم بریزن به خیابان

  • مهران پاسخ

    راننده هاخودشون کرایه هاراخراب کردن

  • راننده پاسخ

    این مساله که تازگی نداره از روزی که وارد این شغل شدم همین بوده
    هراز گاهی که احساس میکنن قشر راننده تو فشارن و احتمال اعتصاب هست ازین اراجیف همیشگی میبافن
    تا سامانه جامع نباشه دست دلالا و شرکت های حمل و توزیع بیش از حد ماشین های قسطی هیچ اتفاقی نمیوفته
    الان اگه باربری ۴٠درصد کرایرو بر داره جزئ ادمای خوب حساب میشه
    تو کرای ۴تومنی ٢کمسیون
    چرا
    روچه حساب
    برا کدوم زحمتت
    داری این پول رو میبری سر صفرت

  • محمد راد پاسخ

    با سلام خدمت رانندگان محترم
    برخی از دوستان با بی انصافی همه ی باربری ها رو متهم به دزدی کردن البته دزد همه جا پیدا می شود ولی باید بگم که شما وقتی ۶ تومن کرایه میگیری ۷ تومن باربری پیگیره فکر میکنید ای بابا اینکه کار نمی کنه چرا داره ۱ تومن میگیره در صورتی که بعد کسر هزینا بیمه دارایی و سازمان راهداری ۱۰۰ هزار تومن برای باربری می مونه. خواهشا منصف باشید

  • علی رسولی پاسخ

    بله باربری پول میگیره ولی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن براش می مونه کل پولی که از صاحب کالا میگیره هزینه میشه