بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ رانندگان کامیون را درگیر ثبت شرکت نکنیم

اگر راننده را درگیر ثبت شرکت و سمت حقوقی و از این دست موارد نکنیم بهتر جواب می گیریم، در حمل و نقل و متصدی گری حرف اول و آخر را مالکیت می زند و قدرت حمل و نقل به ناوگان کافی آن خواهد بود.

رانندگان کامیون را درگیر ثبت شرکت نکنیم
تین نیوز |

اگرچه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد شرکت های خود اتکایی را مورد توجه دارد اما رانندگان خود مالک کامیون با این ابهام مواجه هستند که به چه دلیل برای شرکت های خود اتکایی هنوز از گزینه ثبت شرکت و داشتن سمت حقوقی برای رانندگان خود مالک استفاده و به عنوان ضوابط در نظر گرفته  شده است؟

مطالب پربازدید امروز را ببینید:

◄ کامیونی که رانندگان کامیون را شگفت زده و تعمیرکاران را بیکار می کند + فیلم

◄ همه چیز درباره هوشمند سازی صنعت حمل و نقل

به گزارش تین نیوز، با توجه به این ابهام، خداداد بکرانی فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی مطلبی منتشر کرد و در بخشی از آن با توجه به پرسش های طرح شده از سوی رانندگان برای ثبت شرکت های خود اتکایی نوشت:  نکته قابل تامل در راه اندازی شرکت های حمل و نقل  خود اتکایی  این است که رانندگان خود مالک خود را درگیر ثبت شرکت و از این دست موارد نمی کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالا در توضیح این امر گفت: با وجود شعار شرکت محوری که سال هاست در حمل و نقل جاده ای مطرح است جامعه ما هنوز راننده و کامیوندار رابه عنوان یک سرمایه گذار خودمالک وصاحب کسب و کار با مسئولیت عمده می شناسد، و دلیل اصلی آن نیز استناد به ماده ۳۷۷قانون تجارت در تعریف متصدی حمل  است.

این راننده کامیون افزود:  متصدی حمل به کسی  گفته می شود که در قبال جابجایی و حمل اشیا و کالا، اجرت دریافت کند و نکته دیگر اینکه متصدی حمل نیز در  قانون تجارت به نوعی تاجرشناخته می شود که راننده خودمالک در حمل و نقل از این امر مستثنی نیست و حتی طبق ماده 387 قانون تجارت در مورد خسارات ناشی از تاخیر تسلیم یا نقص یا خسارات بحری (‌آواری) مال‌التجاره نیز مسئولیت کامل دارد و همین امر مسئولیت حقوقی را بر گردن راننده و کامیوندار به عنوان متصدی دو چندان خواهد کرد.

بکرانی عنوان کرد: در خصوص ثبت شرکت و ثبت دفاتر تجاری نیز قانون تجارت  ماده ۶ فصل اول باب دوم  برای کسب و کارهای جز استثنا قائل شده است.چطور در این زمینه توجهی به قوانین جاری از جمله قانون تجارت و قانون اساسی که اصل مالکیت را مورد توجه قرار داده، نشده و مستقیما جهت صدور بارنامه و متکی بودن به مالکیت خود، ثبت شرکت حمل و نقل با داشتن آدرسی ثابت با مدیر عامل و برخی شرایطی که برای تاسیس شرکت های بزرگتر مطرح است را پیشنهاد و ابلاغ کرده ؟

وی تاکید کرد: متاسفانه انتظاری که سازمان راهداری از راننده خود مالک در خصوص شرکت حمل و نقل خود اتکایی دارد فراتر از یک کسب وکار جز یا تاجر جزء است چرا که شرایط ثبت شرکت برای یک راننده خود مالک دست و پاگیر خواهد بود و هیچ گونه ارزش اقتصادی برای راننده و حمل و نقل نخواهد داشت.

این فعال صنفی ادامه داد: شرکت خود اتکایی باید به نحوی طراحی و اجرایی شود که صدور بارنامه همچون باربرگ که در موضوع حمل و نقل درون شهری عملیاتی و پیاده سازی شده است اجرا گردد وگرنه استقبالی از آن نخواهد شد.

بکرانی با بیان این که اگر راننده را درگیر ثبت شرکت و سمت حقوقی و از این دست موارد نکنیم بهتر جواب می گیریم، گفت: در حمل و نقل و متصدی گری حرف اول و آخر را مالکیت می زند و قدرت حمل و نقل به ناوگان کافی آن خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عادل پاسخ

    مارانندگان ثبت شرکت میکنم ، ولی باید باکارت هوشمندازاروپاماشین بیاریم،باتعرفه دولتی

  • کامیوندار پاسخ

    هنوزمشخص نشده حمل ونقل خوداتکایی چه معایبی دارد.
    کدوم رانندگان اعتراض کردن باکدوم سندکه ازطرفشان حرف زده میشه.
    طبق قانون سال۷۵حق بیمه رانندگان ۴دستی تحویل باربریهامیشدبعداز۴یا۵سال یک روزسابقه کاری برای خیلیامان نیامد.
    بعداازاینکه واریزحق بیمه به شکل کنونی اصلاح شدسوابق هرکس تحت کنترل خودش درآمد.
    این روش خوداتکایی اگردردسرداره محسناتش ارزشمنده.
    خیلی هاهم راضی هستن.
    من الله توفیق حق به حقدارمیرسه انشاالله.

  • کاوه عربانی پاسخ

    التماستون میکنم مارو درگیر یه داستان بی محتوای دیگه مثله گرفتن و تمدیدکارت هوشمند نکنید🤔

  • Hamid پاسخ

    ثبت شرکت توسط کامیون دار بهترین برنامه هست جهت کوتاهی دست دلال و واسطه

  • ایران پاسخ

    هر کاریاطرحی اوردین به جز به ضرر راننده چیز دیگه ای نبوده اگر ثبت شرکت بدون درد سر باشه برابارنامه گرفتن دست خیلی از دلال‌ها کوتا میشه

  • ناشناس پاسخ

    سلطان ثبت شرکت برا بارنامه میگن که راننده خودش بتونه بارنامه صادر کنه

  • داود اسدالهی پاسخ

    هر شخص کار راننده های کامیونها را سخت می‌کند خیر نبیند

    • هدایت

      شما اگر راننده باشین میدونین که چقدر از حق راننده میدزدن یا بار نامه میزنن بعد این که پولو گرفتن بار نامه را کنسل میکنن باربریها با را میفروشند برای بیست میلیون کرایه از ما شش میلیون کمسیون میگیرن

    • ناشناس

      چی میگی اصلا میفهمی چی به چیه نشستی مثل پیرزنها نفرین میکنی والا اگه این طرح عملی بشه خیلی خوبه دلالها بعداز این باید برند.

  • علی اصغرمحمودی اصل پاسخ

    شمااگرفعالیت شرکتهای تعاونی خودرانندگان رادرسطح کشورموردبررسی قراردهیدمتوجه خواهیدشدکه بیش ازپنجاه درصدآنهاغیرفعال شده اندلذابنظرنمیرسدشرکتهای خوداتکانیزموفق شوند!

  • ناشناس پاسخ

    با سلام به خدمت تمام دوستان راننده
    این کار خوبه خودت بارنامه میتونی بزنی
    دیگه این مفت خورای باربری هر چی خوردن بسشونه مثل زالو خون راننده رو میمکن اونایم که مخالفت میکنن دفتر دارن

  • ناشناس پاسخ

    بی ارزشترین شغل رانندگی هست من الان تو جاده ماشین ام مدل اش ۵۰ هست صفررامیدن دسته دلال که نداند ماشین چی هس اگر ارزش داش شغل ام وزیر به فکر راننده بود

  • ح پاسخ

    سلام برای عزیزان زحمتکش شریف خودروهای سنگین خوبه در کل کشور جاده‌ای جدا با تمان امکانات باشه و همجوره به مشگلات شون رسیدکیربشه و کمربندها استاندار از اونجا برن

  • ناشناس پاسخ

    هیچ کسی فکر راننده نیست رانندای بارنامه براخودش صادرکند این مالییات باید ازکرایه پرداخت کند کرایه وقتی پایان هست سهم دولت بیمه دیگه چه برا راننده میماند اگر کسی کرایه راننده را پرداخت نکرد آنوقت باید چکارکند به ۱۴۱زنگ بزند خودش شکی خودش شود وقتی باربری بفهمد من راننده بارنامه صادرمیکنم دیگه باری به من میده داخل شهر خودم چندتا آشنا دارم شهرهای دیگه چکار کنم یکسر خالی برگردم این کار انجام نمیشود

  • راننده پاسخ

    من باریک شرکتی زدم باهزاربدبختی باربری کرایه ام گرفتم وقتی خودم صادرکنم چکار باید انجام بدم اگربارقاچاقی درآمد آنوقت چکار باید کنم کسی این فکر صادرکردند بارنامه کرده فکرمعایبش هم کرده من باربری میشناسم ۳۰۰ ملیون کرایه داده یک سال هست هنوز نتوانسته ازصاحب باربگیره

  • ناشناس پاسخ

    رانندگان عزیز هیچ درک درستی از مسولیت شرکت باربری و هزینه های باربری عوارض بارنامه مالیات شرکت اجاره نجومی املاک مورد نیاز ندارند
    توقعشون اینه که رو کرایه 20 میلیونی 100 هزار کمیسون بدن.به عنوان باربری امیدوارم زودتر این اتفاق بیفته تا نتیجشو بعد از اولین تصادف و پرداخت نشدن کرایه ببینیم

  • راننده پاسخ

    با سلام وخسته نباشید به خدمت تمام رانندگان محترم و تمامی کسانی که در راه خداوند متعال قدم خیر برمیدارند ،
    به نظر بنده راننده خودش مشگل که خودش همواره بشه ولی دولت محترم میتواند چهار نفر را به عنوان کارمند و با حقوقی ثابت نه اینکه با راننده ای که تا کمر زیر قسط اجاره خانه ووو....هزاران تا گرفتاریهای دیگر بیاید مثل ارث پدر نصف نصفش کنید میشود اگر بخواهیم نه بخواهم یا بخواهی همه باهم راننده داریم بخاطر اینکه باربری بار بهش بده حق همکارشو ضایع می‌کنه و اگر لازم به قسم باشه سریع آسین مبارکشو بالا میزنه قسم میخوره ما نمی خواهیم نان کسی ببریم ولی حق راننده ضایع نشه پای مال نشه ، خداوندا کسانی که قدم خیر برمیدارندعاقبت به خیر بفرما،
    (آمین یاربالعالمین)