افزایش دلالی در توزیع بار؛ تیشه ای به ریشه رانندگان کامیون
در صورت افزایش دلالی در توزیع بار، حمل و نقل جاده ای در چند سال کاملا فلج خواهد شد.
به اعتقاد رانندگان کامیون، در صورت افزایش دلالی در توزیع بار، حمل و نقل جاده ای در چند سال کاملا فلج خواهد شد.
به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون با بیان این مطلب تاکید کردند: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که بیشترین سود از حمل و نقل کالا نصیب دلالان می شود.
به گفته آنان در کنار ضربه ای که دلالی بار به حمل و نقل جاده ای کشور وارد می کند، نباید از افزایش بی ضابطه ناوگان وارداتی که بدون اسقاط کامیون های فرسوده وارد چرخه حمل و نقل شده است نیز غافل بود که تعادل عرضه و تقاضا را در این بازار بهم زد.
رانندگان کامیون عنوان کردند: عامل دیگری که در سال های اخیر به چرخه حمل و نقل ضربه وارد کرده، قیمت لوازم و قطعات کامیون بوده که طی این سال ها روند افزایشی بی سابقه ای داشته است.
رانندگان و کامیونداران تاکید کردند: با وجود افزایش قیمت لوازم و قطعات ناوگان، کیفیت آنها کاهش یافته به طوری که هر چند وقت یک بار رانندگان و کامیونداران را درگیر تعمیرگاه ها کرده و همین امر هزینه های مضاعفی به رانندگان و کامیونداران وارد می سازد.
در این بین، شرایط افرادی که به صورت لیزینگی و یا قسطی نسبت به خرید ناوگان سنگین اقدام کرده اند، بدتر است چرا که این افراد مجبورند برای تامین قسط خودرو، همه شرایط دلالان و صاحبان بار را تقبل کرده و با دریافت کرایه های کم و با تناژ زیاد بار حمل کنند که این موضوع نه تنها به خود آنان ضرر می رساند بلکه موجب عدم تعادل در بازار کار دیگر رانندگان و کامیونداران نیز می شود.
به گفته آنان، در صورتی که با مشکلات ذکر شده به خصوص افزایش میزان دلالی در حمل و نقل کالا، برخورد جدی صورت نگیرد، تا چند سال آینده چیزی از صنعت حمل و نقل جاده ای کالا به جا نخواهد ماند و این صنعت کاملا فلج خواهد شد.
با سلام اگر منظور از دلال شرکت های حمل ونقلی هستند باید به عرض برسانیم که کار شرکتهای حمل ونقل کاملا قانونی است و دارای تمامی مجوزهای قانونی هستند وبه دلیل صدور بارنامه آنلاین تحت نظارت کامل اداره کل راهداری و سازمان امور مالیاتی هستند وتمامی حقوق دولتی اعم از نه درصد و مالیات و... را پرداخت میکنند
اطلاق نام دلال به این صنف که حدود یک قرن است به عنوان امانتدار مردم شناخته میشوند و اغلب ریسک های موجود در این حوزه از قبیل پرداخت کرایه پس از رسید و خسارات مانند پول خواب راننده وخسارت های وارده به محموله را پذیرفته اند بی انصافی است
اگرچه ممکن است بعضی از شاغلین این حوزه به وظایف خود به درستی عمل نکنند که این موضوع در تمامی اصناف وجود دارد اما غاطبه صنف حمل ونقل را افراد متعهد ومتخصص و امین تشکیل میدهند
درود جناب سادات به هرحال شرکتهای حمل ونقل به فرمایش شما قانونی وامانتدار و تمام شرایط را دارند اما اجازه دهید انتهای مطلبتان عرض کنم متاسفانه نود ونه درصد شرکتهای حمل ونقل کمیسیونهای نجومیدریافت میکنند وتنها یک درصد از اتهام مبرا هستند.
برادر بیخود مظلوم نمایی نکن باربری ها دلال هستند و تیشه به ریشه حملونقل کشور هستند و از نبود مدیریت سو استفاده میکنند بنده از سیزده میلیون کرایه مشهد تهران دو تمن کمیسیون تو باربری کارت کشیدم چهار ملیون هم زدم به کارت خانوم ایشون که اگه اعتراض کنم باید برم خونه بخابم انجمن هم خوب خبر داره اما چه کنیم که امروز نمک هم گندیده شده
اگه قانون هست باید جلوی دلالان را بگیران.وبرنامه اوزان باید اجرا بشه تا دست سود،جویان قطع بشه.تا بتوانند کامیون دارن چرخشن به نحو احسنت بچرخد
قانون اوزان اول اجرا بشه .بعد دست دلالان هم قطع بشه .تا کامیون دار به راحتی چرخش به چرخه
سلام جناب فکر گرامی منظورتون از دلال دقیقا چه کسی است؟
دقیقا دلال همون باربری های محترم هستند که من راننده هر روز در دفتر باربری پول زور میزنم به کارت های متفرقه که مال خانواده هاشون هست
هم رانتدگان هم شرکتهای حمل ونقل خصوصا یخچالداران همه دلال را میشناسند دلال کسی است که یک دفتر ویک خودکار دستشه وشرکت های حمل ونقل وصاحبان کالا باهاش درتماس هستند و دلال شخص بین راننده و باربری وصاحب بار هم میشود باشد وکامیون وراننده را با دریافت مبالغ توافقی اجباری از راننده دریافت میکند ویک تیکه کاغذ به ارزش صفرتومان دست راننده میدهد وپانصدهزارتومان تا یک میلیون یا دومیلیون از راننده میگیرد بدون هیچ ثبت ومالیات و انگار نه انگارروزی پنجاه میلیون فلان دلال از راننده دریافت کرده باشد.واما حمل ونقل هم دست کمی از دلال ندارد البته انگشت شمار هم شرکت حمل ونقل پاک وبا وجدان وجود دارد کمیسیونهای نجومی شرکتها ی حمل ونقل هم کمرحمل ونقل ورانندا را خم کرده.
باید لاستیک فروشان .قیمت درست کنن .بارهای متفرقه.لوارم فروشان .درست بشه
همه چی هست برادر درسته گرانه اما کرایه هم متناسب بالا میره اگه نصف کرایه رو باربری ها بر ندارن همه چی درست میشه من به عنوان راننده اگه کرایه بارنامه ام رو کامل بگیرم هیچ مشگلی دیگه ندارم
سلام جناب عظیمی برچیده شدن بساط دلالهایی که شما معرفی کردید خواسته شرکتهای حمل ونقل هم هست و در این زمینه تلاشهایی هم صورت گرفته از قبیل صدور کارت شناسایی عکسدار برای کارکنان شرکتهای حمل ونقل و ممانعت از ورود کسانی که فاقد کارت هستند به پایانه ها که البته یک حرکت نافرجام بود و به نتیجه مطلوب نرسید امیدواریم که انجمن صنفی شرکتها در این باره اقدام جدی انجام دهد
واما در حال حاضر کلید حل این مشکل در دست خود رانندگان محترم و زحمتکش است که با نگرفتن بار از دلالها و مراجعه به شرکتهای معتبر و دارای مجوز دست این اشخاص را کوتاه کنند ان شاءالله
سلام جناب سادات درخصوص ایجاد دلال رانندگان نقشی ندارند درسته برخی رانندگان از وجود دلال برای بی نوبت بار گرفتن استقبال میکنند اما بار دلال را شرکت حمل ونقل تهیه میکند ودراختیار دلال میگذارد تا کامیونیابی انجام دهد مثلا در نبریز زمان اعتصاب چندسال قبل در میدان تره بار که با پایانه بار سی کیلومتر فاصله دارد وپاتوق دلال ها بود پرنده پر نمیزد و سازمان اطلاعات هرکامیونی یا دلال در آن نقطه میدید باهاش برخورد میکرد تا چندماه تمام بارها درپایانه بار اعلام شد اما پس دوسه ماه دوباره تمام دلالها وکامیونها برگشتن اطراف میدان تره بار وشرکتهای حمل ونقل درخواست کرده بودند که سازمان اجازه دهد سی درصد بارها را خارج از اعلام بار کامیونیابی کنند که همین موافقت مصلحتی باعث شد اکنون ۹۸ درصد بارها را در خارج را پایانه کامیونیابی میشود وفقط تراکتورسازی تبریز وپتروشیمی تبربز در اعلام بار پایانه اعلام میشوند ودلال ها نه نیاز به کارت نصب شده دارند و نه درپایانه حضور دارند در اصل پایانه تبریز میدان تره بار است که مراحمتهای ترافیکی ازدحام وبدمنظر بودن خیابان های اطراف تره بار اصلا یه وضع اسفناک به وجود آورده خوب اگر حمل ونقل به دلال لیست بار را اعلام نکند دلال خودبخود حذف میشود انشالله که شرکتهای حمل ونقل از اعلام بار به دلال خودداری کنند تا مشکل حل شود.
ولاه که من راننده تو همون دفتر شرکت حمل و نقلی پول زور بارها ریختم به حساب خانم ایشون که مدرک نداشته باشم خود تون هم میدونید که همینه انجمن ها هم دیگه کاری از دستشون بر نمیاد چون مار دیگه خیلی بزرگ شده
سلامکاش میشد درباره پایانه باربریتهران و مافیای غرفهداران گزارشی میگرفتیم که شاید مار ۷سر مافیای باربری شناخته میشد
افرین
و اگه میشد از شهر ساوه هم گزارش میگرفتن میدیدن که یک نرم افزار ساده و یک انجمن با خدا چطور بساط دلال هارو جمع کرده و مجبورشون کرده به همون کمیسیون قانونی قانع باشن بی نوبتی هم نمیشه اکثر راننده ها تهران خالی میکنن بار رو خالی میرن ساوه بخاطر همین قانون ینی تهران نمیشه این نرم افزار رو اجرا کرد ؟؟ چرا اما کجا جیبشون رو پر کنن