بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون/ معضل سهمیه گازوئیل ادامه دارد

کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون درون و برون شهری اکثر رانندگان کشور را درگیر خود کرده است و متاسفانه مسئولی هم نیست که جوابگوی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا باشد.

کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون/ معضل سهمیه گازوئیل ادامه دارد
تین نیوز |

به دنبال انتشار فیلمی از مشکلات کاهش سهمیه سوخت رانندگان ناوگان باری در استان و شهر کرمان، یکی از رانندگان کامیون گفت: این مشکل تنها برای استان کرمان نیست.

به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری افزود: کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون درون و برون شهری اکثر رانندگان کشور را درگیر خود کرده است و متاسفانه مسئولی هم نیست که جوابگوی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا باشد.

خبر مهم امروز:

◄ کاهش 400 لیتری سهمیه سوخت ناوگان مسافری عمومی/ بی اعتنایی معاون وزارت نفت به معاون وزرات راه

وی عنوان کرد: لازم است معضل سهمیه سوخت گازوئیل کامیون ها یک بار برای همیشه برطرف و حل و فصل شود.

علیاری با تاکید بر این که وظیفه همه رانندگان است که از رانندگانی که سهمیه سوخت گازوئیل آنان کاهش یافته، حمایت کنند، افزود: اگر واقعا وزارت نفت در تامین سوخت کامیون های فعال در بخش حمل و نقل جاده ای این قدر ناتوان و عاجز است  چرا این همه کارت سوخت برای کامیون ها صادر می کند؟

این راننده کامیون گفت: کامیون های خروجی از مرزها با توجه به مصوبه باک پر برای کامیون های خروجی با نرخ ۳۷۵۰۰ تومان هر چه قدر گازوئیل بخواهند دریافت می کنند  اما برای مصارف داخلی کامیون ها تحریم ها شده اند.

قابل ذکر است، هشتم فرودین ماه امسال نیز جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وظیفه دستگاه های متولی تعیین سهمیه سوخت در خصوص نظارت بر نحوه مصرف سوخت تخصیصی گفته بود: بارنامه های صوری بسیاری در کشور صادر و منجر به قاچاق گازوئیل شده است.

معاون وزیر نفت افزوده بود: بسیاری از بارنامه های جعلی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه سوخت تخصیص یافته به این خودروها به سمت قاچاق منحرف شود. این موارد باعث اتلاف حجم بسیار بالایی از سرمایه های کشور شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفته بود: با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیادی که گازوئیل در داخل و خارج کشور دارد، فروش سهمیه گازوئیل در مبادی مرزی به مراتب بیشتر از اجرت حمل بار سود دارد. این مسئله موجب مهاجرت تعداد زیادی از کارت های سوخت به مرزها شده و صاحبان این کارت ها از فروش سهمیه گازوئیل درآمد کسب می کنند.

فیلم را ببینید: 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فخرالدین پاسخ

    چرا رانندگان کامیون نباید سهمیه سوخت آزاد درکارت داشته باشند ؟

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام بنظرم تنظیم نمودار مصرف بهینه سوخت کامیونها که برخی بالاتر و عده ای زیر شاخص نمودار تخصیص سهمیه و مصرف قرار دارند حاوی این پیامهم و اساسی است که منافع ملی و رقابت سالم ایجاب می کند ناوگان پر مصرف اعم از مدل بالا یا مدل پایین باید در پیمایش مقصدهای دور و کاربریهای شان تجدید نظر نمایند

  • ناشناس پاسخ

    باید خودمان کاری کنیم راننده به جایگاه خودش بر گرده که الان هیچ جایگاهی نداردپلیس راه که دایما با کامیونها سرو کاره کاره به چشم دشمن به راننده نگاه می‌کنه کدام پلیس به راننده میگه خسته نباشی خداقوت بعد بگه مدارک این یه نمونشه

  • ناصر رئیسی پاسخ

    درود وخسته نباشید ما هم در گیریم اصلا کسی نیست که جوابگو باشه شرکت نفت میگه شهرداری اون طرف که میری میگه شرکت نفت

  • ناشناس پاسخ

    باسلام چرا کارت سوخت ما در اردیبهشت شارژ نشده وتکلیف ما چی هست

  • ناشناس پاسخ

    لا اقل آزاد بزارید تو کارت اگه تموم کردیم اسیر نشیم

  • 3801666336 پاسخ

    بنده‌خودم‌کامیون‌داربرون‌شهریم‌اصلآ
    مشکل‌سوخت‌ندارم‌انهایی‌که‌مشکل‌دارند
    سوختشانه‌میفروشند

  • رسول پاسخ

    شتر بارش رد میشد گیردادن به سهمیه راننده بدبخت من خودم یک هفته خوابیدم خونه تا کارتم شارژ شد اینم واسه سه سرویس اصفهان تهران

    • Mohammad

      چون تواصلا کارنمیکنی که مشکل سوخت. داشته باشی

  • امیر راننده پاسخ

    سلام. مسول عزیز شما که اش وبا جاش خوردی حالا یه قاشق هم به راننده بده حیفه واسه ما.

  • هادی جمالزهی پاسخ

    بنظر میرسد.سیستم از ریشه خرابه اقایون اگر میخواهید مصرف کم سوخت وکارای کامیون بالا رود کامیون فرسوده ملتو که پنجاه ساله داره کار میکنه ومصرفش بالاست تحویل بگیرید ومثل بقیه کشورها(افغانستان)ماشین درست حسابی با اقساط منطقی که در توان راننده کامیون باشه تحویل بدید مشکل حله .این دگه کارشناس واقتصاد دان وووو. نمیخواد خوب دلیلش چیه کامیون پنجاه سال پیش وارد کردید ولی جنازشو از مردم تحویل نمیگیرید سود وارداتو میگیرید گمرک کلی پول میگیره ولی از رده خارج نمیکنه اهن قراضه رو میندازه گردن ملت کجای دنیا اینجوریه باید اسقاط داشته باشید .وگرنه این معضل پایان نداره مشکل نندازید گردن کامیون دار وقتی خودتون مشکل درست میکنید وجوابگو نیستید

  • هادی جمالزهی پاسخ

    مشکلات کامیون داران وبقیه اصناف تا دولت نخواد ونمیخواد حل شدنی نیست دولت قانونی که بنفع خودش باشه سریع اجرا میکنه .ولی قانونی که بنفع ملتتصویب بشه فقط روی کاغذ میمونه .اخه این چه وضعشه .چرا .چرا.وچرا کامیونای فرسوده رو دولت تحویل نمیگیره وکامیون صفر حتی چینی به کامیون دار تحویل نمیده چرا فشار چند صد برابری فقط سر کامیون دار میارید اقا گرونی لوازم دست مزد خرابی جاده وجود داال در پایانه ها پایین بودن کرایه بار یعنی داغون کردن کامیون دار از بینن بردن سیستم حمل ونقل چرا کسی رسیدگی نمیکند مشکل مگه فقط سوخته کامیونه از هر طرف .داره سر کامیون دار فشار میارید

  • ناشناس پاسخ

    مردم ازاری یه نعمت الهی

  • کاوه پاسخ

    چون خود دولت گازوییل را به کشور های همسایه قاچاق می‌کند ........

  • ناشناس پاسخ

    تمام‌گازایل‌درمرزهای‌کشورخصوصابندرعباس‌توسط‌تریلی‌به‌فروش‌میره‌باقیمت
    بالا‌امسال‌ماها‌چوبش‌میخوریم

  • سلیمانی پاسخ

    سلام وقت بخیر راننده ساکن اصفهان هستم با بارنامه ومدرک حمل بار که اداره راه بااستعلام پیمایش به بنده می‌گوید 1200 لیتر سوخت باید در 15هم این ماه برای شما شارژ شده باشد اما بعد از 4روز پیگیری که گازوئیل کامیون بنده وکارت بنده اتمام سهمیه میزد بعد با مراجعه به شرکت نفت وپیگیری از این شرکت برای کامیون 428 لیتر شارژ شده من با 428 لیتر کجا میتونم برم اگر بخواهم یه بار بندر یا مشهد بزنم من در اون شهر ها باید لیتری 20 هزار گازوئیل آزاد بخرم مگر کرایه چقدر است پس عملا میخوان هم سرمایه وهم معیشت مارا خراب کنن به خاطر بی حساب کتابی برخی مسئولان ما باید چوب یه عده دزد ونادان را بخوریم

  • ناشناس پاسخ

    سلام الان ۲روزه بیکارم گازوئیل ندارم بعدمیری پمپ بنزینها بت گازوئیل لیتری ۲۰تومان این چه عدالتی

  • ناشناس پاسخ

    خواهشا بداد این رانندگان زحمت کش که برای زندگیشون همیشه تو جاده ها

  • سمیرا پاسخ

    سلام من نمیدونم این مسوولان چه طوری دارن کار می کنن انگار تو جامعه نیستن آخر یه ماشین سنگین چه طوری ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل شارژ می کنن در حالی که این ماشین برای رفت و برگشت به ۶۵۰ هزار لیتر نیاز داره پس بقیه گازوئیل کجاست چرا علکی کار می کنید بلد نیستین برین تا يه کار بلد بیاد روی کار

  • سلام بارنامه جعلی میگرن.ماشین هم‌تکون نمی‌دن حق بقیه پایمال میشه.باید یه فرقی باشه بین اونی که کار می‌کنه اونی که گازعیل میفروشه. پاسخ

    به نظرم باید باطل کنند کارت اونایی که بارنامه جعلی میگیرن وکارتشون رو‌میفروشن.

  • هادی پاسخ

    کی گفته گازوئیل قاچاق میشه در مناطق مرزی گازوئیل تا لب مرز به اسم قاچاق میره ولی مرز چفت وبست داره بادرست کردن کارت رزاق هرکارت رزاق ۲۰تا۳۰میلیون تومان به حامل سوخت(همون قاچاقچی)بفروش میرسد وتهش برای نیسان وانت داربدبخت باجادهای کوهستانی صعب العبور۲میلیون هم باقی نمیمونه ولی بعلت نبود شغل ودرامدمجبور به این کارهست

  • ناشناس پاسخ

    سلام چرا نیروی انتظامی جلو قاچاق سوخت نمی گیرد

  • حمید پاسخ

    دولت گازوئیل می دهد اما عده ای خدا نشناس قاچاق می کنند دودش تو چشم همه می رود

  • اسماعیل پروانه پاسخ

    با سلام .. بنده خودم راننده کامیون هستم طبق سند و مدرکی که موجود هستش در ماه بالای ۲۰ بارنامه دارم که شهرستان هستش طبق باسکول و سندومدرک دارم این حرف رو میزنم ، همیشه مشکل گازوئیل داریم همیشه کمبود داریم و چندین بار شده بین مسیر موندیم برای کامیون ماهی ۵۰۰ لیتر جواب نمیده بخدا جواب نمیده اون کارشناسی که این سهمیه رو تخصیص داده خودش بیاد ببینم میتونه یه ماه رو با این مقدار تو جاده باشه ،خیلی از جایگاهها هم ازاد دارن ولی لیتری ۵۰۰۰ هزار تومن .وزارت نفت معلومه که حساب کتاب بلد نیست و رسما رانندگان کامیون رو گذاشته سر کار ، هر چه سریعتر این مشکل رو برطرف کنید.ممنون

  • راننده کشنده پاسخ

    با سلام خدمت همکاران بیشتر کشنده‌ای خط بندرگازویل میفروشن باید سهمیه کم شود

  • احمد پاسخ

    یگانه راه حل تشخیص پیمایش در ناوگان بعد از صدور بارنامه ,,, نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان هست . که اطلاعات لحظه ایی مسیر ناوگان رو در سیستم پلیس بصورت برخط ثبت میکنه . و به هیچ عنوان امکان دستکاری یا خاموش کردن توسط کاربر رو نداره .
    و اختصاص یک سرشماره خاص که بدون اشغالی و کاملا آماده و پاسخگو باشه در زمینه مشکلات احتمالی دستگاه نصب شده .
    در زمان بررسی میزان پیمایش جهت اختصاص سوخت ,, این سامانه , طول تمام مسیرهای پیموده شده و سایر اطلاعات ناوگان رو در اختیار سیستم راهداری قرار میده و , سیستم , تمام اونها رو یک به یک با بارنامه های صادر شده در یک دوره معین , مقایسه و راستی آزمایی میکنه . و در صورت صحت نتایج , اجازه شارژ کارت سوخت رو به ناوگان میده .
    و در صورت عدم انطباق این دو ,,, تعداد بارنامه های دریافت شده و فاقد پیمایش براحتی از بین سایر اسناد حمل آشکار میشه .

  • امیر پاسخ

    سلام دولت باید جلوقاجاق بگیره تاکسی قاجاق نکنه ازتموم مرزای ایران داره همین گازوییل سهمیه ای ماشیناقاچاق میشه حق اون کسی که داره کارمیکنه هم ضایع میشه مشکل ازریشه باید حل بشه

  • حسن پاسخ

    اقا گازوئیل زیاد هست ولی رو کارتهاکم شارژمیشه من تو ماه دوبار بارمیزنم اینقد گازوئیل کم دارم
    برو منطقه مرز پرویزخان ببین چقد گازوئیل قاچاق میشه
    این از بیعرضه بودن استانداره
    چرا مرز مهران قاچاق نمیشه

  • مهدی پاسخ

    فروش سوخت اصلا کار اخلاقی نیست. ولی اینقدرکه روی فروش سوخت رانندگان مانور میکنندوحساس شدند یک درصدروی پخش فرواردهای نفتی دربخشهای دیگه نظارت نیست.
    اسفندماه گذشته یک بار۳۰هزارلیترازماهشهر به مقصدکیلومتر۲۰بندرعباس میناب بارگیری کردم باحواله وبارنامه رسمی وقانونی،حدود۲ساعت ازحرکت مانگذشته بودکه زنگ زدن گفتندمخزن ها مشگل پیداکردندوتخلیه نمیکنیم مگراینکه۲روزمنتظربمانبد یااینکه داخل بندرعباس تخلیه شود.
    بعدازتخلیه دربندرعباس اونم بدون حضور راننده ودریافت کرایه.یکی از راننده ها که خیلی ازمن قدیمی تربودگفت: این جایگاه اصلا وجود نداره فقط روزانه ۲ الی۳بار براش صادرمیشه و میگن مخزن هاخرابه تخلیه جای دیگه انجام میشه.
    اونجابودکه فهمیدم قاچاقچیان واقعی سوخت چه کسانی هستند

  • کریم پاسخ

    بخدا اگه دولت بخواد قابل حله. یا آزاد کنه تک نرخی یا دو نرخی سهمیه دولتی و آزاد. بعدش نمیخواد اینکارو بکنه کل جاده های ایران الان مجهز به دوربین هستند مثل دریافت عوارض . دوربین ها به سامانه شرکت نفت وصل بشه پلاک ماشین هایی که بارنامه میگیرن ثبت بشه معلوم میشه کی بارنامه سوری میگیره کی واقعی. بعدش مشکل جایگاه دارها که خودشون شدن یه پا دلال. من خودم جاده قدیم قم میخواستم گازوئیل بزنم یه تره بارکش که بارش داشت خراب میشد چند لیتر گازوئیل خواست آنقدر التماس کرد خواستم بهش بدم خود جایگاه دار نزاشت گفت ازپلاکت عکس میگیرم . بعدش معلوم شد خودش خواسته آزاد به اون بدبخت بفروشه اینم پول نداشته . بخوان خدا شاهده مثل آب خوردن حل میشه خود دولت نمیخواد.

  • رضا پاسخ

    کلا کارازریشه خرابه،یه کارت هوشمند کامیون دوازده روزطول کشیده صادرشده،بهونه اینه سیستم قطع هست.یعنی کل بدبختیا کم بود آمپر گازوییلم اضافش شده که تامیادپایین باید گدایی گازوییل کنی،کارتمونم که شارژباشه جایگاهی نیست که نریم وگازوییل داشته باشه تمام پمپها خاموش.واقعا تواین کشور چهارتا جوون تحصیل کرده کاربلد وجودنداره؟کاردادین به جماعت نابلد و بی عرضه که فکر رفاه خودشونن مملکتم همه جوره رو هواس

  • اسمایل پاسخ

    سلام دو ماه به کمپرسی من گازوییل نرختند ممنونم پی گیر باشید نمیدانم به کجا باید بگیم

  • علی کشاورز پاسخ

    بهترین کار این است قیمت را بالا ببرید جلوی قاچاق گرفته شود وکرایه را افزایش دهد

  • فرزاد پاسخ

    سلام شما مسئول که اینجور راننده کامیون تو جاده علاف میکنی با این طرز فکر غلطی و بی تجربه بودند خواهشا استعفا بده تا یه کارمند با تجربه بزارند که بتونه رو تجربه کارت سوخت گازوئیل را شارژ کند و انقدر راننده درد سر دارد دیگه دردسر بیشتر و اعصاب خوردی براش درست نکنید وسطی جاده با این طرز فکری غلطدون

  • هادی پاسخ

    حالا بیاین آمار بدید ببینیم با این کارا قاچاق چقدر کم شده طرح باید توجیه داشته باشه واقعا یه فکری بکنند حالا یه نفر سهمیه نداره باید تو جاده بمونه باید آزاد هم به فروش برسه

  • ناشناس پاسخ

    با سلام. یک عده راننده خودشان برا کسب درامد بیشتر. تیشه به ریشه همه میزنند. گازاوییل یارانه حمل نقل عمومی را به قیمت بالا میفروشند و چوب این طمع ورزی را بقیه می خورند

  • ناشناس پاسخ

    کی حرف راننده گوش میده برید بسوزید وبسازید.نشستن فتفای الکی میدن مثل بیمه اشغال احمدی نژاد نشست تو اف هاش 500میگه تفریحی بیاین با ماشین مدل پایین برین بعد بگین تفریحی کسی به داد راننده نمیرسه

  • ادریس پاسخ

    تمام مشکلات کشورحل شده فقط مشکل سوخت رانندگان حل نشده واقعا ماچه گناهی کردیم که راننده شدیم

  • علی پاسخ

    یدونه کامیون کمپرسی۱۹۲۴درماه با۴۰۰لیتر گازوییل بایدچه کارکنه این ماشین توشهری بخواد کارکنه حداقل ماهی۴۵۰۰لیترسوخت میخواد اکه کسی پیگیر مشکلات رانندکان حمل ونقل نشه واقعا باید این شغل تعطیل کرد چون بدون سوخت مکه میشه کارکرد؟؟؟؟

  • ناشناس پاسخ

    یعنی برن دزدی.جناب رئیس شرکت نفت

  • ناشناس پاسخ

    خدا لعنت کنه باعث و بانیشو بدبختمون کردن

  • وحید پاسخ

    لعنت بر باعث و بانی کمبود گازوئیل. ایشالا ب درک واصل شه

  • ایوب پاسخ

    با سلام وخدا قوت وحسته نباشد بیاید واقعیت را ببینیم با خودمان روراست باشیم همه دارند گازوئیل می فروشند بنابر این اختصاص سهمیه باید منطقی باشه مثل سواریها که واقعی واقعی شد بنابراین داره جلوی هدر رفت سوخت وسرمایه ملی گرفته میشه

  • فرشید پاسخ

    زمان اربعین 1ماه پیش هر اتوبوس پاکستانی وارد ایران میشد 15هزار لیتر سوخت هدیه ایران دریافت کرد این ماه از تو چشم اتوبوس داران کمش کردن رانندگان بشینید که تا آخر سال ببینند چی به سرتون بیاد

  • جواد پاسخ

    سهمیه سوخت کامیون 911بانیسان برابرهس درصورتی که 911شش سلیندرهس