بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

◄ انگشت اتهام رانندگان کامیون به سوی شرکت های بزرگ مقیاس در ایجاد درگیری بین رانندگان

نامگذاری شرکت های کاغذی و بارنامه چاپ کن به اسم بزرگ مقیاس، تغییری در ماهیت آنها ایجاد نخواهد کرد.

انگشت اتهام رانندگان کامیون به سوی شرکت های بزرگ مقیاس در ایجاد درگیری بین رانندگان
تین نیوز

دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان معتقد است: نامگذاری شرکت های کاغذی و بارنامه چاپ کن به اسم بزرگ مقیاس،  تغییری در ماهیت آنها ایجاد نخواهد کرد!!

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند گفت: لازم است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت هایی را که با عملکرد خود موجب برهم زدن نظم عمومی و توزیع عادلانه بار و نرخ شکنی می شوند مطابق ضمانت اجرای مقرر تعزیر و تأدیب نماید.

پی در پیامی که در کانال تلگرامی خود خطاب به مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر کرد، تاکید کرد: پیرو اخلال در نظام توزیع عادلانه بار توسط شرکت های بزرگ مقیاس و ایجاد رقابت ناسالم و مضر برای رانندگان بین شرکت های درون حوزه جغرافیایی شهرستان ها با این شرکت ها و نهایتاً تضییع حقوق و اضرار به رانندگان موارد ذیل به عرض می رسد:

۱. در ماده ۱ دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس این گونه آمده است «... استفاده حداکثری از فناوری های نوین و سیستم های هوشمند برای ارتقاء بهره وری ناوگان و ایفای نقش مناسب و موثر در حمل و نقل !!» 

مشخص نیست معیار سنجش سازمان یا سایر دستگاه های واضع این ضوابط برای تشخیص استفاده این شرکت ها از فناوری های نوین و سیستم های هوشمند چیست ولی آنچه ما در عمل می بینیم هیچ تفاوتی بین این شرکت ها با شرکت های معمولی تورقوز آباد سفلی هم وجود ندارد!! 

 هرچند در بخش استفاده از فناوری های نوین و هوشمند دست آورد ملموس و قابل دفاعی ندارند ولی در بخش ایفای نقش مناسب و موثر در حمل و نقل بدون تردید کارنامه قابل قبولی دارند !!!

برهم زدن نظام توزیع عادلانه بار،ترویج مفتبری با ایجاد رقابت ناسالم با شرکت های حوزه جغرافیایی مبادی بارگیری، کارشکنی در روند سالن های اعلام بار، ایجاد درگیری بین رانندگان استان ها و ... از دستاوردهای مهم این شرکت ها بوده است !!

۲. در بند ۱ و ۲ ماده ۷ دستورالعمل فوق الذکر، ضمن تاکید بر مسئولیت پرداخت کرایه توسط شرکت های بزرگ مقیاس، تکلیف به پرداخت برخط کرایه شده است !!

 این در حالی است که بسیاری از رانندگان در سامانه ۱۴۱ شکایت مفتوح از این شرکت ها دارند و مطابق رویه جاری آنقدر درگیر روند رسیدگی می مانند که معمولاً خود صاحب کالا کرایه را پرداخت می کند !!

۳. در بند ۶ ماده ۷ نیز به کمیسیون این شرکت ها اشاره شده است (فارغ از اینکه ۸ درصد از کل کرایه با همان ۱۰ درصد از کرایه پایه تقریباً یکی است و چرا بر خلاف قانون و بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴  این کمیسیون نسبت به کل کرایه در نظر گرفته شده ولی در عمل کمیسیون با سایر شرکت ها همسان و حتی در برخی موارد به مراتب بالاتر است) با کمی تأمل هر عاقلی این موضوع را درک می کند که فعالیت آنها از لحاظ کمی نیز تأثیری برای صاحبین کالا و مصرف کننده نهایی ندارد تا بتوان فعالیت کشوری آنها را توجیه پذیر قلمداد نمود !!

هر چند به غیر از سازمان راهداری دستگاه های دیگری (از جمله هیئت مقررات زدایی و صدور مجوز کسب و کار) به دلایل مختلف (شوآف خدمت به مردم) در تاسیس این شخصیت حقوقی نقش داشتند؛ لیکن استمرار فعالیت آنها منوط به رعایت ضوابط ابلاغی و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است .

 نامگذاری شرکت های کاغذی و بارنامه چاپ کن به اسم بزرگ مقیاس هم تغییری در ماهیت آنها ایجاد نخواهد کرد!!

با عنایت به موارد یاد شده مقتضی است در گام اول بدون اغماض شرکت هایی که با عملکرد خود موجب برهم زدن نظم عمومی، توزیع عادلانه بار و نرخ شکنی می شوند را مطابق ضمانت اجرای مقرر تعزیر و تأدیب نمایید و از آنجایی که فعالیت خارج از محدوده جغرافیایی این شرکت ها عملاً به نفع هیچ کس به غیر از خودشان نیست و ادارات کل راهداری در استان ها را نیز درگیر رسیدگی به تخلفات متعدد خود کرده اند؛ در گام بعدی برای فعالیت این شرکت ها در سطح کشور جهت ناوگان غیر ملکی تجدید نظر فرمایید !!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.