بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

◄ درخواست توقف اجرای طرح تخصیص سوخت در مسیر/ زمینگیر شدن تعداد زیادی کامیون

به دنبال مشکلات اجرای طرح تخصیص سوخت در مسیر مندرج در بارنامه، رانندگان کامیون از مسئولان درخواست کردند ضمن توقف طرح مذکور در شرایط فعلی، اجرای آن به زمان پس از ارتقای توانایی ها و ایجاد زیرساخت‌ های لازم موکول شود.

درخواست توقف اجرای طرح تخصیص سوخت در مسیر/ زمینگیر شدن تعداد زیادی کامیون
تین نیوز

به دنبال مشکلات اجرای طرح تخصیص سوخت در مسیر مندرج در بارنامه، رانندگان کامیون از مسئولان درخواست کردند ضمن توقف طرح مذکور در شرایط فعلی، اجرای آن به زمان پس از ارتقای توانایی ها و ایجاد زیرساخت‌ های لازم موکول شود.

به گزارش تین نیوز، پیرو اجرای طرح تخصیص سوخت در مسیر مندرج در بارنامه و اعتراض و زمینگیر شدن تعداد زیادی از رانندگان دارای ناوگان با کارت ۵۰ تن به بالا نوید خیرمند فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت:  برخلاف انکار بسیاری از نمایندگان صنفی بنده معتقدم بخش قابل توجهی از قاچاق سوخت از مسیر باک همکار نماهای بنده صورت می گردد و جلوگیری از آن اهمیت ویژه ای دارد، لیکن نحوه چگونگی پیشگیری از این واقعه نیازمند کار کارشناسی و ایجاد زیرساختهای لازم است.

او افزود: امروز رانندگان با داشتن بارنامه و حرکت در مسیر تعیین شده با مشکل دریافت سوخت مواجه شده و در جاده بدون هیچگونه امکانات مستأصل مانده اند و هیچ فریادرسی ندارند؛ این موضوع نشان از ناهماهنگی بین اطلاعات سازمان راهداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی دارد.

دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان تاکید کرد: وقتی امکان و یا توانایی تبادل اطلاعات به صورت بر خط و لحظه ای وجود ندارد چه اصراری بر اجرای معجل طرحی است که تأثیر چندانی در هدر رفت سوخت ندارد؟؟

وی عنوان مرد: تصمیم سازان دولتی به همراه برخی نمایندگان مجلس با کمک به حذف اسقاط و آزادسازی واردات و همچنین مونتاژ ناوگان داخلی بدون ارائه اسقاط که منتج به افزایش بی رویه ناوگان، برهم خوردن عرضه و تقاضا، رواج بومی گرایی و نهایتاً منجر به تردد یکسر خالی اکثریت ناوگان باری شده است، روزانه میلیونها لیتر نفت گاز را هدر می دهند؛ چگونه باور کنیم تصمیمات خلق الساعه و شوآف جلوگیری از قاچاق سوخت توسط عده قلیلی از رانندگان از سر دلسوزی برای بیت المال است ؟؟

خیرمند گفت: امروز کار به جایی رسیده که رانندگان مسیر ۱۲۰۰ کیلومتری اصفهان به خواف را به صورت یکسر خالی تردد می کنند و این یعنی در هر سرویس حداقل ۶۰۰ لیتر سوخت ( حدود ۳ بشکه) هدر می رود !! اگر برخی رانندگان به غلط، به غلط و باز هم به غلط با صدها ترفند دو بشکه گازوییل می فروشند، شما با تصمیمات غیر عُقَلایی میلیونها لیتر سوخت را به فنا داده اید !!

به گفته وی، اگر قرار است کسی مواخذه و تنبیه شود قطعاً مسببین این وضعیت از همه رانندگان سزاوارترند !

این فعال صنفی افزود: به غیر از تصمیم نادرست حذف اسقاط و ورود ناوگان اروپایی در ازای پول، انحصاری کردن بارها توسط شرکت های کاغذی بزرگ مقیاس و عدم برخورد با بومی گرایی در سطح کشور نیز به تردد یکسر خالی ( و حتی در برخی موارد ۲ سر خالی) دامن زده است ! اگر واقعاً حسن نیتی وجود دارد لازم است به گذشته برگشته و فضاحت های تصمیم گیری اصلاح شود !!

خیرمند خاطرنشان کرد: آنچه از طرح سوخت رسانی در مسیر مندرج در بارنامه مشخص است آن است که رد پای فیل رها و رد پای مورچه دنبال شده است.

وی تاکید کرد: عدم تأمین به موقع سوخت جایگاه ها و نبود امکانات جهت استراحت به ویژه در مراکز عمده بار، پایانه های بار، پایانه های مرزی به ویژه در مناطق گرمسیری موجب درجا کارکردن کامیون ها در ساعت های طولانی و بعضاً روزهای متمادی می شود که هدر رفت سوخت بدین سبب هم بسیار گسترده و قابل ملاحظه است.

خیرمند از مسئولان مرتبط درخواست کرد ضمن توقف طرح مذکور در شرایط فعلی، اجرای آن را به زمان پس از ارتقای توانایی ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم بنحوی که جامعه هدف طرح مورد آسیب قرار نگیرند، موکول نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.