بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

برخورد شدید با گرانفروشی بلیت اتوبوس زائران اربعین

مقام مسئول سازمان راهداری با تاکید بر بسیج ناوگان عملیاتی اتوبوس کشور برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین،گفت: با گرانفروشی بلیت اتوبوس به شدت برخورد خواهد شد.

برخورد شدید با گرانفروشی بلیت اتوبوس زائران اربعین
تین نیوز |

مقام مسئول سازمان راهداری با تاکید بر بسیج ناوگان عملیاتی اتوبوس کشور برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین،گفت: با گرانفروشی بلیت اتوبوس به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، داریوش باقرجوان در واکنش به حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی بدون صورت وضعیت توسط برخی از رانندگان اتوبوس،‌ اظهار کرد: تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) در طول مسیر اگر بدون صورت وضعیت باشد، پلیس علاوه بر راننده با شرکت حمل‌ونقل نیز برخورد خواهد کرد، از این رو امکان چنین بحثی وجود ندارد.

وی ادامه داد: منتها در ایام اربعین که در مرزها ترددها فراوان است، شرکت‌های حمل‌ونقل که دارای امکاناتی برای صدور صورت وضعیت در پایانه‌های مرزی کشور هسند، می‌توانند از سراسر کشور برای جابجایی زائران اربعین مشارکت کنند.

وی با تاکید دوباره بر این‌که شرکت حمل‌ونقل نمی‌تواند بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کند، گفت:‌ علاوه بر این سامانه سپهتن روی اتوبوس‌ها نصب است و اگر اتوبوسی در مسیر حرکت کند و صورت وضعیت نداشته باشد به راحتی قابل شناسایی و برخورد است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری درباره محدودیت ساعت کار رانندگان افزود: محدودیت ساعت رانندگان برداشته نشده است؛ محدودیت‌های موجود اجازه رانندگی تا 9 ساعت را می‌داد که با توجه به افزایش تعداد سفر در زمان بازگشت زائران اربعین حسینی، 2 ساعت به عنوان اضافه کاری برای جبران توقف‌ها و معطلی‌ها به دلیل ترافیک موجود به ساعت کار رانندگان اضافه شده است.

باقرجوان تصریح کرد: این کار با هماهنگی پلیس انجام شده و این‌گونه نیست که زمان رانندگی در 24 ساعت نامحدود باشد. برای استفاده حداکثری از ظرفیت رانندگان، در ایام اربعین به مجموع ساعت رانندگی 2 ساعت اضافه شده است.

وی با تاکید بر این‌که در شرایط رفت حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی زائران اربعین حسینی بود و برای سفرهای بازگشت 11 هزار دستگاه اتوبوس عملیاتی کشور بسیج شده است، گفت: در سفرهای بازگشت، حمل‌ونقل عمومی در پایانه‌های مرزی مهران،‌ خسروی، شلمچه و چذابه به خوبی در حال ایفای نقش هستند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری همچنین با اشاره به پیگیری شکایت‌ها درباره گرانفروشی احتمالی بلیت اتوبوس، افزود: زائران حسینی می‌توانند از طریق سامانه 1000141 و تلفن گویای 141 به صورت 24 ساعته پاسخگوی مردم در خصوص هر گونه شکایتی هستند.

باقرجوان تاکید کرد: از سوی دیگر قرارگاه ستاد اربعین در مرکز مدیریت راه‌های کشور به صورت 24 ساعته فعال است، قطعا با افرادی که قصد سوء استفاده به خصوص درباره قیمت بلیت اتوبوس را داشته باشند به شدت برخورد می‌شود.

وی از استقرار مدیران ادارات راهداری در مرزهای چهارگانه برای نظارت بر عملکرد شرکت های حمل‌ونقل مسافر خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.