بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
تا پایان شهریور؛

◄ بیش از یک میلیون مترمربع از معابر روستا‌های خراسان جنوبی آسفالت می شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور سطح بیش از یک میلیون مترمربع از معابر روستا‌های استان آسفالت و آماده بهره برداری می‌ شود.

بیش از یک میلیون مترمربع از معابر روستا‌های خراسان جنوبی آسفالت می شود
تین نیوز

بیرجند| معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از اجرای آسفالت در ۱۹۱ روستای استان تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حاجی زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در سطح روستاهای استان، اظهار داشت: دور جدید طرح نهضت آسفالت معابر روستایی استان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت آسفالت معابر روستایی در سطح بیش از ۲۰۰ روستای استان شروع شده است، افزود: پس از توزیع سهمیه هر شهرستان و مشخص شدن سهمیه هر روستا، انتخاب پیمانکاران از طریق سامانه الکترونیک دولت (ستاد) انجام و وارد فاز عملیات اجرایی شده است.

حاجی زاده اذعان داشت: اعتبار اولیه قیر استان حدود ۵۶.۸ میلیارد تومان بوده که باید دهیاران هزینه های پخت، پخش و حمل آسفالت را تامین می کردند.

وی افزود: به دلیل اعتبارات محدود دهیاری ها و وضعیت اقتصادی روستا های استان موضوع ۷۰ درصد تهاتر قیر در بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شد و برای جلوگیری از برگشت ۳۰ درصد مابقی اعتبار قیر استان، دستگاه های نظارتی استان به این موضوع ورود پیدا کردند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های انجام شده علاوه بر اینکه این اعتبار از استان جابجا نشد زمینه تخصیص ۵۰ میلیارد تومان قیر مازاد دیگر به استان فراهم و مبلغ نهایی قیر استان به حدود ۱۰۶ میلیارد تومان رسید.

حاجی زاده افزود: این اعتبار در سطح ۱۹۱ روستای سطح استان توزیع شده و پیش بینی می شود سطحی بیش از یک میلیون مترمربع در روستا های استان تا پایان شهریور آسفالت و آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: در دوسال اخیر نیز ۲۱۰ میلیارد تومان در راستای قیر رایگان و در بیش از ۴۹۳ روستای استان با مساحتی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.