بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

◄ الحاق بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر در قالب طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری استان الحاق شده است.

الحاق بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری خراسان جنوبی
تین نیوز

بیرجند|مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری استان الحاق شده و الحاق ۸۰۰ هکتار در دست پیگیری است.

به گزارش تین نیوز، میر محمد مودی امروز در نشست با اهالی رسانه اظهار داشت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن با الحاقات زمین در محدوده شهری تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط مسکن ملی در استان زمین تأمین و تخصیص داده شده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ در مجموع ۱۲ هکتار برای تأمین زمین از اراضی دولتی اقدام شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: فاز اول واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند با مشارکت انبوه سازان به تعداد ۲ هزار و ۷۲ واحد به عنوان یکی از بهترین سایت‌ های نهضت ملی در کشور در حال اجرا است. 

مودی گفت: در اجرای قانون جوانی جمعیت برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر تأمین زمین در دستور کار است که در این زمینه تاکنون ۲۰ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده که ۱۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌ اند. 

وی با اشاره به تامین زمین برای همه واجدین شرایط افزود: به ۷ هزار متقاضی زمین اختصاص یافته و در همه شهرهای استان به جز بیرجند، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی واگذار می‌ شود.

وی ادامه داد: ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی نیز به ارزش ۷ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون احداث و بهره برداری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: همچنین از سال ۱۴۰۰ تاکنون عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی به ارزش ۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

مودی ادامه داد: باندهای دوم در خراسان جنوبی با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی و کریدورهای اصلی کشور، اتصال معبرهای مرزی خراسان جنوبی به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال تمامی مراکز شهرستان‌ های خراسان جنوبی به شبکه بزرگراهی کشور در حال اجرا است.

وی افزود: احداث باند دوم زاهدان بیرجند به طول ۱۸ کیلومتر، احداث باند دوم دیهوک راور به طول ۷ کیلومتر، احداث باند دوم طبس اصفهان به طول ۸ کیلومتر و احداث باند دوم بیرجند خضری به طول ۱۵ کیلومتر از پروژه‌ های قابل بهره برداری در سال ۱۴۰۳ است.

مودی با اشاره به پروژه راه آهن زاهدان بیرجند مشهد گفت: مناقصه زیرسازی این پروژه در محدوده خراسان جنوبی به طول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام و پیمانکاران آن مشخص شده است.

مودی راه‌ آهن را یکی از بزرگترین طرح‌ های زیرساختی حوزه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و نیاز فوری و قطعی مردم و موجب توسعه استان برشمرد و افزود: در سفر دوم شهیدجمهور، دولت سیزدهم  با رفع موانع و کسب موافقت رهبری، تأمین مالی پروژه را از محل تهاتر نفتی  تصویب و ابلاغ کرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات حوزه راه استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اعتبارات این حوزه از ۴۷۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.