راه آهن اصفهان - شهرکرد، نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز
راه آهن اصفهان - شهرکرد با ۴۰ درصد پیشرفت نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز محسوب می شود.
راه آهن اصفهان - شهرکرد با ۴۰ درصد پیشرفت نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز محسوب می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راه آهن اصفهان - شهرکرد تا کنون از پیشرفت کلی ۴۰ درصدی برخوردار است که مطالعات این پروژه از سال ۱۳۶۵ آغاز و قرارداد آن در سال ۱۳۹۰ منعقد شد.
این مسیر ریلی ۵ ایستگاه دارد که ایستگاه مبداء آن حسن آباد مبارکه است و پس از عبور از ایستگاه های لنجان، روستای کاهریز و فرخ شهر در نهایت به ایستگاه پایانی شهرکرد می رسد.
از مهم ترین مزایای راه آهن اصفهان - شهرکرد می توان به اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی اشاره کرد. کاهش تصادفات جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت از دیگر مزیت های این خط ریلی به شمار می آید.
این راه آهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر در آن در نظر گرفته شده است.
پیش بینی می شود در سال اول بهره برداری از راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳.۵ تن بار از این مسیر جابه جا شوند.
طرح راه آهن اصفهان- مبارکه - سفیددشت - شهرکرد در بخش زیرسازی ۶۲ درصد پیشرفت داشته و زیرسازی ۴۸ کیلومتر از مسیر انجام شده و پروژه راه آهن اصفهان - شهرکرد به طور کلی با ۴۰ درصد پیشرفت همراه است.
تعداد تونل ها در این طرح ۱۵ تونل به طول کل ۵ هزار و ۳۰۰ متر است که حفاری ۱۲ تونل از آن ها به پایان رسیده است.
با تکمیل این طرح ریلی، استان چهارمحال وبختیاری به عنوان بیست و هفتمین استان به شبکه ریلی متصل می شود و ۴۰۰ کیلومتر ارتفاع را در ۹۰ کیلومتر طی می کند.