بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

کمبود اتوبوس مشکل حمل و نقل عمومی اصفهان

کمبود اتوبوس واحد مشکل اساسی حمل و نقل عمومی این کلانشهر است و در سال های گذشته نیز با این چالش روبه رو بوده ایم.

کمبود اتوبوس مشکل حمل و نقل عمومی اصفهان
تین نیوز

رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمبود اتوبوس واحد مشکل اساسی حمل و نقل عمومی این کلانشهر است و در سال های گذشته نیز با این چالش روبه رو بوده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل قربانی در صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری تاکنون ۱۸۵ دستگاه اتوبوس از طریق وزارت کشور خریداری و پول آن نیز پرداخت شده اما تاکنون تنها ۴۰ دستگاه از این تعداد را تحویل گرفته ایم.

قربانی اضافه کرد: با اینکه هزینه ۱۴۵ دستگاه دیگر نیز بطور کامل پرداخت شده ولی هنوز آنها را تحویل نگرفته ایم لذا انتظار ما عمل به وعده ها و تحویل مابقی اتوبوس هاست.

وی افزود: وزارت کشور ابلاغ کرده است که بجای شماری از اتوبوس ها، مینی بوس یا میدل باس در اختیار ما قرار بگیرد اما نتیجه این کار چیزی جز بی اعتمادی نیست.

قربانی خاطرنشان کرد: هزینه خرید ۵۰ دستگاه ون نیز پرداخت اما تنها ۲۸ دستگاه آن تحویل شده است.

وی همچنین گفت: سگ های بدون صاحب برخی از شهرهای اطراف اصفهان در محدوده آرامستان «باغ رضوان» این کلانشهر رها می شود و فرمانداری ها باید به این موضوع رسیدگی کنند.

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: وصول نشدن ارزش افزوده سهم شهرداری ها بعنوان یک منبع مالی قابل توجه و مورد نیاز، بر فعالیت های عمرانی شهر تاثیرگذار است، لذا از مسوولان امر درخواست داریم تا به این موضوع توجه کنند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: بلوار رضوان در مسیر آرامستان باغ رضوان و گردنه «زینل» در محدوده مدیریت پسماند اصفهان بدلیل وجود انبوه نخاله های ساختمانی به کانون آلودگی و ریزگردها تبدیل شده است.

احمد شریعتی با اشاره به جمع آوری ایستگاه های دوچرخه در گذشته تصریح کرد: با وجود پیگیری ها، وضعیت دوچرخه های این ایستگاه ها معلوم نیست .

سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در سه سال اخیر اقدامات موثری برای احیای زاینده رود صورت گرفت که باید این رویکرد در آینده نیز تداوم یابد.

علی صالحی اضافه کرد: هنوز تابستان به نیمه نرسیده اما روزهای آلوده در اصفهان بسیار هشدارآمیز شده است ولی توسعه صنایع بدون مجوز و با مجوز در منطقه همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست خواستار بهبود فعالیت مدیریت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شد.

خدمت رسانی اتوبوسرانی اصفهان روزانه با حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در یکصد خط فعال این کلانشهر انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.