بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

پارک دوبل خودروها خدمات اورژانسی را به تاخیر می اندازد؛ شهروندان رعایت کنند

شهروندان باید از پارک مضاعف یا دوبل خودروها اجتناب کنند، زیرا یک تخلف آشکار است و حقوق شهروندی را تضییع و مشکلات زیادی برای شهروندان و خدمات اورژانسی ایجاد می کند.

پارک دوبل خودروها خدمات اورژانسی را به تاخیر می اندازد؛ شهروندان رعایت کنند
تین نیوز

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهروندان باید از پارک مضاعف یا دوبل خودروها اجتناب کنند، زیرا یک تخلف آشکار است و حقوق شهروندی را تضییع و مشکلات زیادی برای شهروندان و خدمات اورژانسی ایجاد می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، ابوالفضل قربانی با بیان اینکه «معابر» محلی برای جابه جایی و حمل ونقل است، اظهار کرد: در حال حاضر در استانداردهای روز دنیا، از معبر به عنوان پارک خودرو استفاده نمی شود و به عبارتی مدتی است که پارک خودروها کنار خیابان ها منسوخ شده است.

قربانی افزود: حمل ونقل شهری نیازمند معابری است که شهروندان با استفاده از آن بتوانند به راحتی در شهر جابه جا شوند و نیازهای خود را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: پارک دوبل خودرو موجب تنگنا و ایجاد گلوگاه می شود و پس زدگی ترافیک را به همراه دارد، همچنین مشکلات دیگری از جمله آلودگی هوا و اختلالات رفت وآمدی را با مشکلات روحی و روانی در سطح شهر ایجاد می کند.

قربانی گفت: شهروندان باید از پارک مضاعف یا دوبل خودروها اجتناب کنند، زیرا یک تخلف آشکار است و حقوق شهروندی را تضییع و مشکلات زیادی برای شهروندان و خدمات اورژانسی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: علائم مربوط به پارک خودرو و شیوه های مربوط به این موضوع در حال اجرا بوده و تابلوهای آن نیز در سطح شهر قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دوربین های نظارتی سطح شهر، برخورد با تخلفاتی همچون پارک دوبل است، از این رو در صورت بی توجهی، راننده متخلف با جریمه های سنگینی روبه رو خواهد شد.

قربانی گفت: روزانه در سطح این کلان شهر شاهد پارک دوبل و سوبل خودروها کنار خیابان ها هستیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که پارک خودرو کنار خیابان ها ممنوع نشده باشد، شاهد پارک دوبل و سوبل در سطح شهر هستیم، افزود: در نخستین مرحله باید از مکان هایی استفاده کرد که فضای پارک خودرو در آنجا وجود داشته باشد و در مرحله دوم نیز باید از پارک کردن خودرو در فضاهای عمومی از جمله ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و محل تردد معلولان اجتناب کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می شود از پارک خودرو در حاشیه خیابان ها به ویژه در محل های پرتردد از جمله مرکز شهر اجتناب و خودروی خود را در پارکینگ های مشخص شده پارک کنند و از پارک دوبل و توقف هایی که موجب پس زدگی ترافیکی می شود، خودداری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.