بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

پویش فرهنگ سازی برای موتورسواران در اصفهان به اجرا درآمد

پویش فرهنگ سازی برای موتورسوراران در راستای کاهش تصادفات با شعار «تجربه ای به قیمت زندگی» در شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

پویش فرهنگ سازی برای موتورسواران در اصفهان به اجرا درآمد
تین نیوز

پویش فرهنگ سازی برای موتورسوراران در راستای کاهش تصادفات با شعار «تجربه ای به قیمت زندگی» در شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: بدلیل آمار بالای تصادفات و افزایش سوانح برای راکبان موتورسوار و نقش آنان در کاهش تصادفات، طرح تشکیل پویش فرهنگ سازی برای موتورسواران در این معاونت به تصویب رسید.

حسین حق شناس افزود: این پویش با مشارکت کمیته فرهنگ شهروندی، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان ایجاد شده است تا در راستای کاهش حوادث و ارائه آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فعالیت کند.

حق شناس تصریح کرد: موتورسیکلت از وسایل نقلیه پرکاربرد در شهرهاست و رفتارهای پرخطر ترافیکی آنها از عوامل تعیین کننده در بروز تصادف، بزه ها و آسیب های ناشی از موتورسواری است.

وی ادامه داد: این پویش سه ماهه از ابتدای امرداد جاری آغاز شده است تا پایان مهر جاری ادامه دارد.

معاون شهردار اصفهان گفت: اصلاح رفتار نامناسب موتورسواران، آگاهی بخشی در باره بی نظمی ها و قانون شکنی ها و همچنین تشویق موتوسیکلت سواران به رعایت قانون و پرهیز از رفتارهای پرخطر ترافیکی از دیگر اهداف این پویش مردمی است.

به گزارش ایرنا، آمار میانگین تلفات ناشی از تصادف با موتورسیکلت در کشور ۶۰ درصد اعلام شده که این رقم در اصفهان بسیار بالاتر و آمار تلفات ناشی از تصادف در اصفهان ۸۰ درصد است.

بر اساس آمارهای پلیس راهور استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در بین موتورسیکلت سواران بدلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.