بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

سفر جاده ای ایمن با سرعت مجاز

خودروهایی که سرعتشان بیش از ۱۲۰ تا۱۵۰ باشد، سه روز در پارکینگ توقیف خواهند شد.

سفر جاده ای ایمن با سرعت مجاز
تین نیوز

خودروهایی که سرعتشان بیش از ۱۲۰ تا۱۵۰ باشد، سه روز در پارکینگ توقیف خواهند شد. خودروهایی که سرعتشان بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ باشد، به مدت ۷ روز توقیف می شوند. همچنین اگر خودرویی سرعتش به بیش از ۱۸۰ برسد، زمان توقیف آن نیز تا یک ماه خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این بخشی از گفته های سرهنگ علی مولوی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان است که در تبیین توصیه های این مرکز در ایام سفرهای تابستانی مطرح کرد.

مولوی گفت: اقدامات پلیس راهور را درباب سفرهای تابستانی و با هدف ایمنی مسافران می توان در سه بخش مدیریت ترافیک، رفع نقاط پرحادثه و برخورد با تخلفات تبیین کرد.

وی ادامه داد: پلیس راهور در حوزۀ مدیریت ترافیک تیم های خود را در محورهای مواصلاتی استقرار می کند. نظارت بر رفتار رانندگان یا اتومبیل مسافران به عهدۀ نیروهای این بخش است. پلیس با هر تخلفی که سبب برهم زدن نظم جاده ها شود، برخورد می کند.

وی با تأمل در حوزۀ عملیاتی و مهندسی ترافیک تصریح کرد: با پیگیری های پلیس، نقاط پرحادثه که ۶۷ نقطه بود، اکنون به ۲۹ نقطه رسیده است. مشکل نقاط پرحادثه را تا حدودی در سال ۱۴۰۲ رفع کردیم و نقاط دیگر را با استفاده از علائم افقی و عمودی امن کرده ایم، با این امید که در طول محورهای مواصلاتی برای رانندگان و مسافرانی که در فصل تابستان سفر می کنند، مشکلی ایجاد نشود.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با نظر به حوزۀ عملیات جاده ها افزود: به منظور برخورداری مردم از سفری سالم و ایمن قطعاً با رانندگان پرخطر که برای دیگر رانندگان مخاطره ایجاد می کنند، قاطعانه برخورد می شود؛ به طوری که ۵۰ تیم نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به صورت شبانه روزی فعال هستند. برخورد با رانندگانی که سرعت های غیرمجاز، خطرناک و بحرانی دارند، از آن جمله اند.

او دربارۀ سرعت های غیرمجاز و بحران آفرین توضیح داد: باتوجه به مجوزی که از مقام قضایی گرفته ایم، خودروهایی که سرعتشان بیش از ۱۲۰ تا۱۵۰ باشد، سه روز در پارکینگ توقیف خواهند شد. همچنین خودروهایی که سرعتشان بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ باشد، به مدت ۷ روز توقیف می شوند. اگر خودرویی سرعتش به بیش از ۱۸۰ برسد، زمان توقیف آن نیز تا یک ماه خواهد بود.

مولوی اظهار کرد: درصورتی که وضعیت خودرو به صورتی باشد که نتوان آن را توقیف کرد، در سامانۀ راهبر جزو توقیفی ها قرار می گیرد. این خودرو مانند دیگر خودروهای توقیفی اجازۀ حرکت در خط محور مواصلاتی را نخواهد داشت. همچنین خودرو در هر مکانی تردد کند توسط همکاران در سایر استان ها توقیف خواهد شد. این اقدام بسیار بازدارنده بوده و از سرعت های بالا و مخاطره آمیز جلوگیری کرده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان توضیح داد: حتی رانندگانی را که با سرعت غیرمجاز عادی حرکت می کنند نیز در طرح توقیف ساعتی قرار می گیرند. این خودروها در کنار ایستگاه های پلیس یا مقرهای مشخص شده که در طول محور هستند، به صورت ساعتی توقیف می شوند. به رانندگان آموزش های لازم داده می شود و پس از گرفتن تعهد از آنان ضمن اعمال قانون، اجازۀ تردد خواهند یافت.

او با اشاره به برخی توصیه ها برای برخورداری از سفری ایمن، بیان کرد: بحث واژگونی بسیار مهم است؛ چراکه اغلب تصادفاتی که در محورهای مواصلاتی اتفاق می افتد با این مسئله پیوند دارد. توصیۀ اکید می شود که افراد در حین رانندگی به جلو توجه داشته باشند. از هرگونه اقدامی که باعث انحراف ذهن راننده می شود باید در خودرو ممانعت.

مولوی یادآور شد: پیش از شروع سفر، برنامه ریزی دقیق حائز اهمیت است. باید از قبل، تمامی مسیرهای سفر شناسایی شود و راننده در این خصوص آگاهی کامل داشته باشد. رانندگان در طول سفر، به صورت یکنواخت رانندگی نکنند، بلکه هر ۲ ساعت به مدت ۱۵ دقیقه در یک نقطۀ ایمن استراحت کافی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تأکید کرد: رانندگان باید با سرعت مطمئن حرکت کنند. سرنشینان جلو و عقب همگی باید کمربند ایمنی ببندند. راننده باید اطمینان یابد که هیچ یک از سرنشینان خودرو بدون کمربند نباشند. در حوادث جاده ای اولین کسی که آسیب می بیند راننده و سپس سرنشینی است که کمربند ایمنی ندارد.

او با نظر به گرمای هوای مردادماه خاطرنشان کرد: در تابستان باتوجه به گرمای هوا و تابش نور خورشید در اواسط روز، تأکید داریم که رانندگان در ساعاتی که هوا خنک تر است، تردد کنند. همچنین ضرورت دارد که از رانندگی در پایان شب خودداری شود.

مولوی با نظر به اهمیت همکاری مردم و تأثیر همراهی سازمان ها بر وضعیت حوادث ترافیکی بیان کرد: این همیاری مردم و سازمان ها تأثیرگذار بوده است و از ابتدای سال تاکنون به کنترل ترافیک منجر شده است. از مردم خواهش می کنم در سفر به نکات ایمنی توجه داشته باشند تا کمتر شاهد حوادث جاده ای باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.