بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

آشنایی فعالان اقتصادی اصفهان با ظرفیت های دریایی ضروریست

آشنایی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و بطور کلی بخش خصوصی این استان با ظرفیت های دریایی و بخصوص سواحل مکران ضروریست.

آشنایی فعالان اقتصادی اصفهان با ظرفیت های دریایی ضروریست
تین نیوز

دبیر کارگروه توسعه دریامحور اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان گفت: آشنایی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و بطور کلی بخش خصوصی این استان با ظرفیت های دریایی و بخصوص سواحل مکران ضروریست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی وطن دوست اظهار کرد: ظرفیت های سواحل و مناطق آزاد آنطور که باید و شاید برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تبیین نشده است لذا باید این نقیصه با برنامه های مختلف جبران شود.

وطن دوست اضافه کرد: اطلاعات کافی از قابلیت های دریاها و سواحل در مباحث بازرگانی و تجارت اهمیت بالایی دارد و از آنجایی که استان اصفهان در زمینه تولید و صادرات، منطقه ای مهم محسوب می شود، بنابراین باید با برگزاری رویدادهای مختلف اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار داد.

وی افزود: رویداد «مکرانو» در همین راستا و با هدف شبکه سازی و به هم رسانی ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران با حضور مشاور سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاران اتاق بازرگانی در اصفهان برگزار شد و ۱۴۰ نفر و ۲ برابر تعداد پیش بینی ما در این رویداد حاضر شدند.

وطن دوست خاطرنشان کرد: پنل تخصصی کشاورزی و شیلات، آب و محیط زیست، تخصصی خدمات فنی و مهندسی مرتبط با دریا، تخصصی تجارت و بازرگانی با رویکرد شبکه سازی و به هم رسانی نیازها و ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران بخشی از این رویداد بود.

وی ادامه داد: حضور شرکت های فناور و دانش بنیان، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، مدیران، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در پیش رویداد مکرانو سبب غنای هرچه بیشتر برنامه شد.

دبیر کارگروه توسعه دریا محور اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: باید رویدادهایی از این دست را افزایش دهیم و حتی بصورت تخصصی در کارگروه های مختلف دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و مطالعاتی در سواحل مکران، ارائه طرح های برگزیده به سرمایه گذاران، معرفی طرح های برگزیده جهت پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برگزاری تور تجاری به سواحل مکران برای برگزیدگان و حمایت مادی و معنوی از هسته های نوپا و ایده های نوآورانه از جمله مزایای برگزاری این رویدادهاست.

سواحل راهبردی مکران در جنوب شرق ایران، سواحلی اقیانوسی متصل به اقیانوس هند از جاسک هرمزگان در غرب تا گواتر سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی در شرق است. سواحلی که به گواه بسیاری اکسیژن توسعه ایران است و از این رو دولت در سال های گذشته گام های بلندی را برای ارتقای این منطقه از طریق توسعه زیرساخت های عمرانی و حمل و نقل بویژه در بندر چابهار برداشته است.

سواحل مکران گستره ای در شرق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد که به دلیل آنکه در طول دریای عمان قرار داشته و بی واسطه به آب های آزاد و اقیانوسی دسترسی دارد، از اهمیت راهبردی در حوزه دفاعی و امنیتی، اقتصادی و حتی گردشگری و فرهنگی برخوردار است.

موضوع توسعه سواحل مکران را نخستین بار رهبر معظم انقلاب در فرماندهان نیروی دریایی ارتش در هفتم آذر سال ۱۳۹۱ مطرح کردند، ایشان سواحل گسترده جمهوری اسلامی و به ویژه ساحل دریای عمان و عقبه آن در منطقه مکران را ثروت عظیم ملی توصیف کردند و افزودند: اگر دولت و سایر مسوولان با نگاه راهبردی به مناطق دریایی، به کمک بیایند، این منطقه عظیم و مهم می تواند توانایی های زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.