بازدید سایت : ۶۸۱۲۷

بیشترین تخلف سرعت در اصفهان در کدام جاده‌ ها ثبت شد؟

مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده های استان در شهریور امسال در محورهای نایین اردستان و اصفهان نجف آباد ثبت شده است.

بیشترین تخلف سرعت در اصفهان در کدام جاده‌ ها ثبت شد؟
تین نیوز |

مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده های استان در شهریور امسال در محورهای نایین اردستان و اصفهان نجف آباد ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز، مریم تاکی، مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در شهریورماه سال جاری توسط سامانه های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۳۸۲ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مجموع تردد ثبت شده از پلاک های مشاهده شده توسط سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور، برابر با ۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۷۹ خودرو بوده که مربوط به ۳ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۰۲ خودروی یکتا است. همچنین مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان ها به ۳۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۸۷ پلاک و مربوط به ۳ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۷۷ خودروی یکتا می رسد.

تاکی تصریح کرد: ساعت اوج تردد در روز پنج شنبه اول شهریورماه، بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۳ هزار و ۴۳۹ تردد در ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تردد ورودی به استان و همچنین افزایش ۱۰ درصدی تردد خروجی استان در شهریورماه نسبت به مرداد بیان کرد: تردد ورودی به استان از ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۴۷۶ تردد در مردادماه به ۳ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۷۸ و تردد خروجی از استان از ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۳۵ تردد به ۳ میلیون و ۶۸ هزار و ۴۴۹ در شهریورماه رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۱۹ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه گذشته حدود ۸ درصد کاهش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در شهریورماه ۹۲.۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش دارد.

تاکی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه ثبت شده است. همچنین بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان کاشان، نائین، فلاورجان، زرین شهر و گلپایگان گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان بهارستان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، اصفهان شهرضا (سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت)، تیران نجف آباد (رفت و برگشت) و کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین سپاهان شهر) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در خصوص تردد ناوگان سنگین عنوان کرد: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین سجزی (متناظر توزین) (رفت و برگشت)، اصفهان مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت)، مورچه خورت می مه (سه راهی نطنز مورچه خورت) (رفت و برگشت) و می مه دلیجان (میمه) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد تخلفات سرعت نیز در محورهای نائین اردستان (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، اصفهان نجف آباد (فولادشهر نجف آباد) (رفت و برگشت)، خمین گلپایگان (رفت و برگشت)، زرین شهر سفید دشت (رفت و برگشت) و فرودگاه اصفهان (قهجاورستان) (رفت و برگشت) گزارش شده است.

تاکی با بیان این که ۴۹ درصد از پلاک های مشاهده شده در استان در شهریورماه مربوط به تردد پلاک های بومی بوده است، افزود: پلاک های استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به ترتیب با ۱۵، ۷، ۴، ۴ و ۴ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان های قم، تهران، مرکزی، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب ۲۵، ۱۸، ۱۱، ۱۱ و ۹ درصد است.

مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: ۵۱ درصد پلاک غیربومی در شهریورماه سال جاری ماندگاری کمتری از یک روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۳ روز و ۳ تا ۷ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.