بازدید سایت : ۶۲۹۳۸

ریل باس نجف آباد اصفهان، حمل و نقل عمومی را توسعه می دهد

ریل باس نجف آباد اصفهان، حمل و نقل عمومی را در مناطق غرب استان اصفهان توسعه خواهد داد و از معضلات ترافیکی می کاهد.

ریل باس نجف آباد اصفهان، حمل و نقل عمومی را توسعه می دهد
تین نیوز |

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل باس نجف آباد اصفهان، حمل و نقل عمومی را در مناطق غرب استان اصفهان توسعه خواهد داد و از معضلات ترافیکی می کاهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و ارتباط با خط مترو کلانشهر اصفهان جز برنامه های مهم شهرستان نجف آباد قرار گرفته و طی چند سال گذشته مطالعات این طرح انجام و مراحل انتخاب پیمانکار را طی کرده است.

ابوترابی افزود: ریل باس نجف آباد از این شهر به سمت خط ۲ مترو اصفهان حرکت می کند که در مسیر خمینی شهر و بخشی از اصفهان مثل آتشگاه را نیز پوشش می دهد.

به گفته وی، نشست تخصصی این اقدام به صورت مشترک با مسئولان شهرستان های نجف آباد، خمینی شهر و اصفهان برگزار شده تا در کنار همدیگر این توسعه و پیشرفت حمل و نقل ایجاد و مردم منطقه غرب استان از آن بهره ببرند.

ابوترابی ادامه داد: اجرای این پروژه بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که دولت در نیمی از آن مشارکت می کند و مابقی آن توسط شهرداری ها تأمین خواهد شد که البته برای شهرداری شهرهای کوچک تأمین سهم اعتبار کمی سخت است که باید برای آن پیش بینی های لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیتی که ایرباس نجف آباد برای اصفهان دارد، تصریح کرد: سرعت بالای آن و مصرف برق آن از شاخص های این طرح است که با مترو اصفهان تفاوت ایجاد می کند و در راستای برنامه اقتصادی هفتم کشور است.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس، اضافه کرد: انرژی خورشیدی و جایگزینی برق به جای سوخت های فسیلی در برنامه اقتصادی کشور قرار گرفته و ریل باس نجف آباد چنین رویکرد و برنامه ای را داشته و به واسطه برق فعالیت خواهد کرد.

ابوترابی معتقد است، بسیاری از معضلات ترافیکی ورودی اصفهان به واسطه این ریل باس رفع خواهد شد و شهرها در نزدیکی این ناوگان حمل و نقل از آن بهره خواهند برد و منفعت آن فراگیر می شود.

به گفته وی، این کار به زودی آغاز خواهد شد و آنچه منجر به تأخیر در اجرای این پروژه شده، تغییرات در مدیریت شهری بوده که با ثبات آن فرآیندهای اجرایی آن از سر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.