بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

افزایش ترانزیت بار و مسافر، برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی

افزایش ترانزیت بار و مسافر، برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی

تین نیوز | برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی مصوب شد افزایش ترانزیت بار و مسافر در شیوه های مختلف حمل و نقل بخش نخست تدوین برنامه های وزارت راه و شهرسازی با هدف افزایش ترانزیت بار و مسافر در شیوه های مختلف حمل و نقل برای تحقق سیاستهای كلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به اتمام رسید.
به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، جلسه شورای اقتصاد پیش از ظهر امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و پس از بررسی و تصویب اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی سه دستگاه اجرایی باقی مانده، بخش نخست از تدوین برنامه های دستگاههای اجرایی برای تحقق سیاستهای كلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به اتمام رسید.
اهم سیاستهای اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی با هدف افزایش ترانزیت بار و مسافر در شیوه های مختلف حمل و نقل شامل بهبود بازرگانی و بازاریابی ترانزیت و گسترش مناسبات و مبادلات حمل و نقلی با سایر كشورها، گسترش شبكه های حمل و نقل و اتصال به كریدورهای ترانزیتی بین المللی، تسهیل قوانین و مقررات و فرایندهای مرتبط، ارتقای ایمنی ترانزیت كشور و توسعه ترانزیت محموله های كانتینری در این جلسه به تصویب رسید.
اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، تاكیدات ایشان برای ایجاد یك نظام اجرایی و نظارتی برای پیگیری عملیاتی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی را امری مهم و ضروری عنوان كرد.
معاون اول رئیس جمهور از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، ساز و كاری تعریف شود تا پیگیری و نظارت بر نحوه اجرایی شدن سیاستهای كلی اقتصادی مقاومتی در دستگاههای اجرایی، در چارچوبی مشخص انجام شود و گزارشات دستگاهها از روند اجرای تكالیف و وظایف محوله به صورت مستمر و مداوم دریافت شود.
در این جلسه اهداف، برنامه ها و سیاستهای وزارتخانه های راه و شهرسازی مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، برنامه های این وزارتخانه به عنوان آخرین دستگاههای باقی‌مانده مرحله اول به تصویب رسید و مقرر شد پس از تلفیق برنامه های مصوب دستگاهها در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، مرحله بعدی یعنی تعیین برنامه های مشخص اجرایی با اهداف كمی و زمانبندی شده برای هر دستگاه آغاز شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.