بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عربستان بزودی برگزار می شود

براساس توافق ها و برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عربستان سعودی باشیم.

کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عربستان بزودی برگزار می شود
تین نیوز |

وزیر نفت گفت: براساس توافق ها و برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عربستان سعودی باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت نفت، محسن پاک نژاد در آئین روز ملی کشور عربستان سعودی اظهار کرد: بسیار خرسندم که اینجانب به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور روز ملی، پادشاهی عربستان سعودی را به سفیر این کشور و به دولت و مردم عزیز عربستان تبریک بگویم.

پاک نژاد افزود: دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان در چارچوب سیاست توسعه روابط با همسایگان توجه ویژه ای به توسعه مناسبات با دولت و کشور عربستان دارد و بر این باور است که همکاری ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مهم در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، افزون بر تأمین منافع ملی و متقابل دو کشور، می تواند آثار و برکات بسیاری برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه، همچنین توسعه و ارتقا رفاه مردم این کشورها به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: دو کشور و ملت ایران و عربستان با برخورداری از اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی و با قرار گرفتن در منطقه ای بسیار مهم و حیاتی از جهان می توانند نقشی مؤثر و تاریخی در معادلات منطقه ای داشته باشند، بر اساس توافق ها و برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور باشیم.

پاک نژاد با بیان اینکه همکاری های چندجانبه ایران و عربستان در بستر سازمان های بین المللی و منطقه ای ظرفیت فوق العاده ای است که بیش از هر زمان دیگر فرصت هایی تازه را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: افزون بر بخش های مختلف سازمان ملل، اوپک و سازمان همکاری اسلامی که سابقه دیرینه ای دارند، سازوکارهای جدید بین المللی مانند سازمان شانگهای و بریکس نیز از ظرفیت مناسبی برای تقویت روابط دو کشور در آینده برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: رایزنی های مشترک دو کشور در موضوع های منطقه ای به ویژه در موضوع فلسطین و غزه به صورت مستمر ادامه دارد و لازم می دانم جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی گناه فلسطین و اقدام های تروریستی و ناجوانمردانه این رژیم در لبنان را محکوم کنم و در چارچوب سیاست جمهوری اسلامی ایران، خواستار توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، برقراری فوری آتش بس و گشایش مسیرهای لازم به منظور ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه شوم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.