بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
بازرس ویژه رئیس جمهور:

چرا واگن پارس سفارش تولید ندارد؟

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد.

چرا واگن پارس سفارش تولید ندارد؟
تین نیوز |

​رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن درویشیان با اشاره به مشکلات اخذ سفارش شرکت واگن پارس مپنا اظهار داشت: به دستور ریاست جمهور تولید انواع واگن و هر نیازی که در حوزه ریلی وجود دارد باید بین همه تولیدکنندگان کشور و به اقتضای توان تولیدکنندگان توزیع شود، طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و در کشور ضرورت واردات محصول وجود داشته باشد که در این صورت مجوز واردات مازاد امکان تولید داخل ارائه می شود.

وی افزود: صحبتی که با مدیران واگن پارس داشتیم این بود که ظرفیت تولید در شرکت واگن پارس وجود دارد اما سفارش ندارند و سفارش کننده ها سرمایه لازم را برای سفارش ندارند و برخی از آنها درخواست و سفارش خود را پس گرفتند و این مشکل توسط استاندار مرکزی پیگیری شد و ما در مرکز این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و دستگاه های خدمات گیرنده از واحدهای تولیدی باید دستور ریاست جمهور و قانون را اجرا کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: قول پیگیری موضوع واردات از سوی ما داده می شود و سعی داریم پیگیری منوط به نتیجه شود. دلایل و موانع وزارت نفت در زمینه ماده 12 به طور حتم پیگیری می شود تا موانع برطرف شود، ماده 12 قانون است و باید حتما اجرا شود.

درویشیان عنوان کرد: برخی از استان ها و حوزه های کشور تقریبا به کارگاه تبدیل شده که یکی از حوزه ها مسکن است و پروژه هایی که در دو سال و نیم گذشته به دلیل نبود سرمایه در گردش و موانع دیگر نیمه تمام و تعطیل باقی مانده بود در دست اجرا قرار گرفته است، حدود 7 هزار و 500 واحد تعطیل ونیمه تعطیل در کشور با حدود 160 میلیارد تومان اعتبار احیا شد که به واسطه احیای این پروژه ها 150 هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اهتمام دولت بر این اتمام پروژه های نیمه تمام به ویژه پروژه های 50 درصد پیشرفت فیزیکی است و هیچ پروژه جدیدی در کشور تعریف و کلنگ زنی نخواهد شد، اکثر پروژه هایی که در ایام الله دهه فجر افتتاح می شوند پروژه های نیمه تمام و با پیشرفت 50 درصدی بوده که بیش از 15 سال نیمه تمام رها شده بود و این دولت تعهدات دولت قبل را دنبال کرد، اعتبارات و امکانت دولت محدود است اما با اولویت بندی پروژه های مورد نیاز مردم نیز  در جهت اتمام این پروژه ها گام برداشته است.

مخلص الائمه، استاندار مرکزی، در این آیین اظهار داشت: نگرانی در خصوص واگن های مترو در کشور وجود داشت و ظرفیت واگن پارس مپنا را تحت تاثیر قرار داده بود که با دستور رئیس جمهور خطاب به وزیر کشور و صمت نیز مقرر شد تقاضای واگن های مترو در کشور بین همه تولیدکنندگان از جمله شرکت واگن پارس مپنا که در دستور شخص رئیس جمهور قید شده بود؛ به صورت منصفانه توزیع شود که این امر به طور حتم پیگیری می شود.

وی افزود: استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است و 70 درصد صنایع ریلی به این استان وابسته است و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم و تقاضا داریم این اجازه داده نشود که ظرفیت به دوران تلخ گذشته برگردد و رها شود.امیدواریم بتوانیم وضعیت فعلی شرکت واگن پارس مپنا را به ظرفیت واقعی خود برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    دلیل اول وجود مدیران بی لیاقت و بی عرضه که فقط دنبال پر کردن جیب خود و دارو دسته آشان هستند دوم قیمت بالای تولید و محصول نهایی. سوم تکنولوژی قدیمی تولید چهارم وجود تورم شدید نیروی انسانی علاف

    • ناشناس

      قبل از همه اینها، دلیل اصلی آن است که صنعت ریلی با انتصابات سیاسی در راس راه آهن از سوددهی خارج شده و به زیاندهی رسیده و بهمین دلیل سرمایه‌گذار خصوصی رغبتی به سرمایه‌گذاری ندارد.
      پس اولین قدم آن است که بجای آقای میعاد صالحی یک شخص باتجربه و باسواد بگذارند