◄ تشکل قدرت خود را از اعضا میگیرد
دبیر انجمن ریلی در گردهمایی سالانه این تشکل عنوان کرد که تشکلهای صنفی بهواسطه حضور پررنگ اعضا قدرت میگیرند.
دبیر انجمن ریلی در گردهمایی سالانه این تشکل عنوان کرد که تشکلهای صنفی بهواسطه حضور پررنگ اعضا قدرت میگیرند.
به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده عصر دیروز در گردهمایی سالانه خود که دراز ساعت 18 تا 19:30 در هتل اولین برگزار شد، با تأکید بر نقش مفید و مؤثر تشکلها در عارضهیابی و حل و فصل مشکلات صنفی و صنعتی، خواهان حضور پررنگ اعضا در کارگروهها و کمیتههای تخصصی شد.
تقی زاده در تشریح روابط این تشکل تخصصی با ارگانهای دولتی چون راهآهن گفت: در حال حاضر روابط بین انجمن و راهآهن در فضای تعاملی پیش میرود و انجمن با نظرسنجی از اعضای خود در بیشتر مصوبات راهآهن مانند حق دسترسی، مشارکت کرده است.
این فعال صنفی در ادامه عنوان کرد: در عین که انجمن تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت و توان خود بکاری میگیرد تا مشکلات و موانع سر راه را از پیش پای فعالان حوزه ریلی بهخصوص اعضای خود بردارد اما در برخی موارد، مانند نظرخواهی آییننامه حق دسترسی، اعضا در این نظرسنجی حضور فعال نداشتند و نهایتا ، انجمن به راهآهن اعلام کرد که با آییننامه موافق است.
تقی زاده در این جلسه از اعضا خواست تا با در نظر گرفتن نقش موثر خود در قدرت انجمن کارشناسان خبره خود در زمینههای تخصصی، مالی، حقوق و صنعتی را معرفی کنند، تا توان انجمن در امور پژوهشی و تحقیقاتی مضاعف شود.
در ادامه این جلسه لطفی نایبرئیس انجمن ریلی با اشاره به تاکیدات قانونی برای توسعه ریلی کشور گفت: در سالهای اخیر بهواسطه شرایط سخت اقتصاد بینالملل فعالیتهای اقتصادی در کشور سختتر شده است.
وی با اشاره به اثرات مثبت تعاملات سازنده بهجای تقابلات مخرب گفت: تجربه ثابت کرده که در راستای افزایش تعامل بین بخش خصوصی و دولت باید فضای تعاملی بین دو طرف را افزایش داد، تا فضا برای افزایش همکاریهای دوسویه افزایش پیدا کند و در چنین فضای میتوان انتظار داشت که دولت و بخش خصوصی هر دو به خواستههای خود دست پیدا کنند.
لطفی نیز از اعضا خواست تا در راستای افزایش توان تعامل انجمن حضور بیشتری در فعالیتهای داشته باشند.
محسن سعیدبخش مدیرعامل محترم توکاریل نیز خواستار تغییر رویکرد انجمن با استفاده از پتانسیلهای افراد بسیار قوی و باتجربه عضو هیئتمدیره در انجمن شد و پیگیریهای بیشتر انجمن در قبال موارد صنفی در مواجهه با راهآهن را نیز درخواست کرد.
احمدرضا صبری عضو محترم هیئتمدیره انجمن، گزارشی مختصر از اقدامات مهم صورت گرفته در کارگروه مسافری انجمن را ارائه کرد.
در این جلسه اسدی رئیس هیئتمدیره شرکت ریلکاران ورسک، کمتوجهی به راهآهن که گنجینهای نهفته در اقتصاد ایران است، را موردتوجه قراردادند و اتحاد بخش جادهای برای دریافت مطالبات خود از دولت را نیز اتحادی قوی خواندند و شروع سیستم واگنپول در بخش مخزندار را گامی بزرگ توصیف کرد.
عباداله فروزش عضو هیأت مدیره انجمن نیز بر اهتمام بیشتر فعالیت در کارگروههای باری انجمن تأکید کرد.
محمد خاناحمدی مدیرعامل شرکت سفیرریل نیز از انجمن درخواست حمایت حداکثری در مطالبات خود را داشت.
محمد سعیدنژاد عضو هیئتمدیره انجمن با درخواست خواست افزایش پوشش اطلاعات و پژوهشهای روز دنیا در حملونقل ریلی توسط انجمن گفت: نیاز مبرم کشور به راهآهن سریعالسیر، مشکل عدم اتصال ۱۵ مرکز شهر در ایران و عدم توسعهیافتگی ریل، سهم پایین حملونقل ریلی ایران به نسبت سایر مدهای حملونقل، سهم پایین حملونقل ریلی در بنادر متصل به راهآهن (زیر ۵ درصد)، کمبود منابع تخصیصیافته متناسب با برنامههای سیاستهای کلی نظام مرتبط با حملونقل ریلی، عدم سیاستگذاری متناسب و تمایل سرمایهگذاران برای فعالیت در حوزه جادهای بهجای ریل اهم موضوعات ریلی امروز کشوراست.
وی با ابراز رضایت از فعالیتهای صورتگرفته در انجمن و رتبه این تشکل در اتاق بازرگانی گفت: انجمن در رتبهبندی تشکلها و حمایت اتاق بازرگانی در ابعاد مختلف از انجمن از نکات قابلتوجهی داشته است.
سلام. اجازه میخواهم از جناب سعیدنژاد عضو هیئت مدیره انجمن بپرسم که به چه دلایلی فکر میکنند کشور نیاز مبرم دارد به راهآهن سریعالسیر؟
آیا بهتر نیست پول محدود کشور را بجای آنکه صرف سرعت کنیم، آن را در امور واجب تر هزینه کنیم؟ بهتر نیست آنرا صرف افزایش تعداد ناوگان ( هر چند متوسط السرعت) کنیم؟ برای همین ترنست ها و ریل باسها تعمیر گاه درست و درمان ایجاد کنیم؟ صرف بهبود کیفیت خدمات به مسافر کنیم؟ صرف تهویه ی واگن ها کنیم؟ صرف رفع علل تاخیر قطار ها کنیم؟ ریل را در جغرافیای کشور توسعه دهیم؟ به دنبال کاهش زمان سیر قطارها ی باری باشیم؟ سهم پایین ریلی نسبت به سایر مدهای حملونقل را بالا ببریم؟ سهم پایین حملونقل ریلی در بنادر متصل به راهآهن را افزایش دهیم؟ امکانات تخلیه و بارگیری در بنادر را بهبود بدهیم تا مجبور نباشیم واگن لبه بلند را با بیل مکانیکی تخلیه کنیم؟
همه ی اینها که عرض شد خرج دارد و نمی شود این همه هندوانه را با یک بودجه ی محدود بلند کرد.در این شرایط چرا راه آهن سریع السیر را " مبرم" میدانند؟