بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ پاسخ به شبهات موجود؛ وظیفه تشکل های صنفی رانندگان کامیون، دفاع از حق صنف است

شفافیت در عملکرد هیئت مدیره، اجتناب از به راه انداختن باند و باند بازی بین اعضا و رانندگان می تواند در بیراهه نرفتن یک تشکل صنفی تاثیر مستقیم و بسزایی داشته باشد.

تین نیوز |

عضو انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان گفت: انجمن ها و کانون های صنفی رانندگان کامیون باید مرکز صیانت و دفاع از حق و حقوق صنف خود باشد.

به گزارش تین نیوز،  این در حالی است که چند روز پیش تعدادی از رانندگان و کامیونداران عنوان کردند برخی نمایندگان صنفی آنان در جلسه شورای هماهنگی ترابری بدون توجه به تاثیر آرای خود بر سرنوشت مادی و معنوی رانندگان با ارایه آرای نادرست به ضرر آنان عمل کرده اند.

به گفته آنان، برای نمونه نمایندگان صنفی در یکی از جلسات، با کاهش مدت زمان انتظار ناوگان برای بارگیری و تخلیه شدیدا مخالفت کرده اند در حالی که کاهش مدت زمان بارگیری و تخلیه به نفع رانندگان بود.

در موردی دیگر، این اشخاص با ابطال تبصره های مصوبه 165 مصوبه ای که اختیار تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالا را به ناحق به کانون شرکت ها داده بود،  در جلسه کمیته راهبری سازمان راهداری مخالفت کردند در حالی که ابطال تبصره های مصوبه 165 کاملا به نفع رانندگان بود و شرکت های حمل و نقل نمی توانند به دلیل منافعی که در همکاری با صاحبان کالا دارند،  نرخ توقف عادلانه ای برای رانندگان و کامیونداران تعیین کنند.

پرده برداری از عملکرد نمایندگان صنفی در شورای عالی هماهنگی ترابری

رای نادرست چند نماینده صنفی چگونه به ضرر رانندگان و کامیونداران تمام شد؟

خداداد بکرانی که خود عضو انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان است، در مورد این موضوع به خبرنگار ما گفت: انجمن ها و کانون های صنفی باید مرکز صیانت و دفاع از حق و حقوق صنف باشند.

وی افزود: البته هدف از تشکیل انجمن ها و کانون های صنفی نیز خیلی مهم است که با چه هدفی اعضا پای کار آمدند تا انجمن صنفی تشکیل بدهند.

او در ادامه عواملی را که می تواند در بیراهه نرفتن یک تشکل صنفی تاثیر مستقیم و بسزایی داشته باشد به شرح زیر برشمرد:

- آگاهی از قوانین و مقررات تشکلات صنفی

- اطلاع از وظیفه و مسئولیت راهبردی انجمن و کانون

- آگاهی از مسئولیت و وظیفه ای که طبق اساس نامه انجمن اعضا در قبال آن باید داشته باشند

- شفافیت در عملکرد هیئت مدیره، اجتناب از به راه انداختن باند و باند بازی بین اعضا و رانندگان

- شناختن و شناساندن افراد آگاه و دارای سواد سیاسی و بینش اجتماعی و صنفی به اعضا جهت حضور در سمت های مدیریتی انجمن و یا کانون

- مشارکت دادن اعضا در اظهار نظرهای کلیدی و تاثیر گذار در تصمیم گیری های سخت و کلان صنفی

- ایجاد فضای باز صنفی و ارتباط مستمر با اعضای فعال در زمینه های مشکلات صنفی تا رفع موانع موجود

- ایجاد اعتماد بین اعضای انجمن و حتی هیئت مدیره

- برگزاری همایش های صنفی و دعوت از اعضا و رانندگان و برخی مدیران دولتی  تاثیر گذار بر صنف  و حمل و نقل

- طبقه بندی خواسته های به حق صنفی اعضا و رانندگان  به دسته های اقتصادی ، معیشتی و اجتماعی و مدنی و پیگیری تا رفع موانع موجود

- ایجاد تعاونی های تامین نیاز رانندگان از لحاظ معیشتی و فعالیت های اقتصادی  به جای درگیر کردن انجمن و یا کانون با امور و فعالیت های اقتصادی

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    بکرانی عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اصفهان؟؟؟ کدوم انجمن رانندگان؟؟
    تو بلبشوی اعتصاب رانندگان اصفهان با پاچه خواری کردن سازمان حمل و نقل اصفهان و انجمن کامیونداران اصفهان و بیانیه نویسی علیه شرکتهای حمل و نقل اسم و رسمی برا خودش پیدا کرد و به خیال خام خودش سازمان و انجمن و کانون رانندگان را حق کامل و شرکتها را باطل کامل میدونست بعد با دو سه تا از همکاراش رفتن سراغ تشکیل انجمن کارگری رانندگان برا دفاع از حق رانندگان که همون سازمان و انجمنشون براش کارشکنی کردن و به نوعی انجمن تازه تشکیل شده را به رسمیت نمیشناسن بعدش با دوستانش افتادن تو همون شرکتهای حمل و نقل بد و باطل برا اینکه اینا را به رسمیت بشناسن چنتا راننده بهشون معرفی کنن که عضو انجمنشون بشه بدون کارشکنی انجمن صنفی کامیونداران و سازمان راهداری
    البته فکر هم نکنم آنچنان عضوی هم داشته باشن البته در سلامت خودش و همکاراش شکی نیس ولی زمانی خیلی جوگیر بود

  • راننده

    انجمن ها فقط دکور هستند اگر کاری برای راننده گان انجام داده بودند هشت سال سابقه72تا80وسختی کاررابه سرانجام رسانده بودند بایک چای وشیرینی درهر سازمانی برای گرفتن حقوق راننده گان می روند یادشان می رود نماینده راننده هستند

  • ظفرعظیمی مهر

    دقیق سی و دو ساله راننده کامبون هستم ودقیق از سی سال پیش انجمنی بنام رانندگان در پایانه های درحال ساخت تشکیل شد وطی این سالیان بجز فسادمالی و رانت و فروش حواله های کامیونهای آتیگو اف ام ۹ واف هاش ها و دنگ فنگهای دهه ی هشتاد که نود درصد کامیونها را به مدیران بانکها و نمایشگاهداران فروختند واز یک راننده خاور که رییس انجمن شد به یک ابرمیلیارد وکامیوندار وگاراژدار تبدیل شدند هیچ ثمری برای رانندگان نداشتند هرکدام مدعی خدمت به رانندگان هستند بنده درخدمتشان هستم.فاسدترین بخش حمل ونقل انجمن صنفی ای رانندگان راننده نما هستند.