بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

نقش کلیدی انجمن ها در تسهیل فرآیند حمل و نقل

موضوع صدور ویزا برای رانندگان ناوگان حمل و نقل بین المللی بسیار پیچیده است و نیاز به بررسی عمیق تری دارد. انجمن ها می توانند در حد استاندارد یا حتی بالاتر از خود سازمان پایانه ها عمل کنند.

نقش کلیدی انجمن ها در تسهیل فرآیند حمل و نقل
تین نیوز |

نائب رییس کمیته سوخت انجمن خراسان رضوی و رییس هیأت مدیره شرکت آذرکیان طوس، نقش انجمن ها در احصای مشکلات شرکت های حمل و نقل را پر رنگ دانست و گفت: سال هاست که اداره ی راه و سازمان پایانه های کشور هنوز به این نتیجه نرسیده اند که در برخی موارد، اختیار را به انجمن ها تفویض کنند. اگر سازمان راهداری و پایانه های کشور به این نتیجه برسد که در موارد مشخص می تواند اختیار را به انجمن ها تفویض کند، انجمن ها می توانند به جای سازمان پایانه ها نقش کلیدی و اساسی را در این زمینه داشته باشند. این امر می تواند به بهبود مدیریت و بهره برداری در بخش خصوصی منجر شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، ستار غفوری با اشاره به لزوم همکاری انجمن ها و سازمان های تابعه برای صدور ویزا، گفت: موضوع صدور ویزا برای رانندگان ناوگان حمل و نقل بین المللی بسیار پیچیده است و نیاز به بررسی عمیق تری دارد. انجمن ها می توانند در حد استاندارد یا حتی بالاتر از خود سازمان پایانه ها عمل کنند. این موضوع می تواند به تسریع فرآیند صدور ویزا و کاهش مشکلات موجود کمک کند و در نهایت به نفع رانندگان و صنعت حمل و نقل بین المللی خواهد بود.
رییس هیأت مدیره شرکت آذرکیان طوس، یکی از معضلات شرکت های حمل و نقلی را عدم ثبات ارز دانست و گفت: در شرایط کنونی که تحریم ها بر تجارت بین الملل و داخلی تأثیرگذار هستند، یکی از بهترین راهکارها برای حفظ ثبات ارز و کاهش آسیب های ناشی از نوسانات ارزی، استفاده از معاملات تهاتری است. در این روش، کالاها به جای پول نقد مبادله می شوند که می تواند به کاهش وابستگی به ارزهای خارجی کمک کند.
وی افزود: علاوه بر این، تجارت با استفاده از ارزهای دیجیتال و رمز ارزها نیز به عنوان یک راهکار نوین مطرح می شود. اگرچه در حال حاضر به دلیل عدم شناخت کافی از این بازار، آسیب هایی به وجود آمده، اما پیش بینی می شود که در آینده نزدیک، استفاده از رمز ارزها بتواند به مقابله با تحریم ها کمک کند و شرایط بهتری برای مبادلات ارزی فراهم آورد. در نهایت، با بهبود شرایط ارز دیجیتال در کشور، امکان استفاده بهینه از نوسانات ارزی و کاهش آسیب های ناشی از آن فراهم خواهد شد.

نائب رییس کمیته سوخت انجمن خراسان رضوی با اشاره به عدم معافیت شرکت های حمل و نقل از مالیات، گفت: قانون کری به طور خاص به معافیت های مالیاتی اشاره نمی کند، اما در برخی موارد، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که تحت آن، برخی از فعالیت ها یا خدمات از مالیات معاف شوند. با این حال، باید توجه داشت که نظام مالیاتی در کشور ما به طور کامل بر اساس اصول جهانی اداره نمی شود. عدم تطابق با قوانین جهانی می تواند منجر به مشکلاتی در رشد اقتصادی و تورم شود. در بسیاری از کشورها، مالیات تنها یک بار برای ارائه خدمات یا کالاها اخذ می شود، که این موضوع به افزایش توان خرید و کاهش تورم کمک می کند. اما در کشور ما و برخی کشورهای در حال توسعه، مالیات به دفعات برای کالاها و خدمات مختلف اخذ می شود که این امر می تواند مانع از رشد اقتصادی شود.

غفوری با اشاره بر مالیات ارزش افزوده بر صنعت حمل و نقل باعث ایجاد مشکلاتی در این صنعت می شود، گفت: مالیات ارزش افزوده بر صنعت حمل و نقل به دلیل تفسیرهای سلیقه ای از متن قانون، همچنان از حوزه حمل و نقل بین المللی اخذ می شود. این موضوع به وضوح نشان دهنده عدم شفافیت در قوانین و ساختار نظام مالیاتی ماست. اگر بخواهیم از پرداخت این مالیات جلوگیری کنیم، باید به اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی و قوانین حاکم بپردازیم. ارگان هایی که در این موضوع دخالت دارند، هیچ اراده ای برای تسهیل و تسریع این فرآیند نشان نداده اند. این عدم اقدام می تواند به تداوم مشکلات موجود در نظام مالیاتی و تأثیرات منفی آن بر اقتصاد کشور منجر شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد حمل کالاهای ترانزیتی به آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و آذربایجان توسط شرکت های حمل و نقل استان خراسان انجام می شود، تسهیل و روان سازی حمل و نقل در استان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: نخستین نکته ای که باید به آن اشاره کنم، اهمیت استفاده از مدیران شایسته و لایق در بخش های دولتی و مرزی است. این موضوع بسیار حایز اهمیت است و می تواند تأثیر زیادی بر بهبود وضعیت حمل و نقل داشته باشد. عبور و مرور مرزی و روش های مربوط به آن تحت تأثیر کنوانسیون های مشخصی است که در ژنو و سازمان های بین المللی مانند ایرو مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. تنها در سایه ی عمل به این دستورها و قواعد است که می توانیم شرایط را تسهیل کنیم. متأسفانه، برخوردهای سلیقه ای مدیران بر اساس ظن و گمان می تواند آسیب زننده به صنعت حمل و نقل باشد. یکی از راهکارها این است که مدیران و فعالان اقتصادی در حوزه حمل و نقل به کنوانسیون ها و قواعد مربوطه رجوع کنند و از تجربیات بین المللی بهره برداری کنند. تنها با همکاری و همفکری بین مدیران و فعالان اقتصادی می توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم و شرایط حمل و نقل را بهبود بخشیم.

نائب رییس کمیته سوخت انجمن خراسان رضوی لزوم بازنگری در حمل و نقل بار به مرز افغانستان، گفت: در حال حاضر، بخش خصوصی با چالش های زیادی در زمینه حمل بار به مرز دوغارون مواجه است. متأسفانه، ما شاهد توقف های مکرر در مرز هستیم که تمامی هزینه های این توقف ها به شرکت های حمل و نقل و تجار تحمیل می شود. زیرساخت ها در مرز دوغارون دچار مشکلات جدی هستند. با این حال، با همین بضاعت موجود، می توانیم عملیات و فعالیت ها را در مرز روان سازی کنیم. به عنوان مثال، در مرز ماهیرود، روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه تخلیه بار انجام می شود، اما این تعامل در مرز دوغارون وجود ندارد. برخی از مسائل موجود در مرز به دستگاه هایی مانند گمرک و مرزبانی مربوط می شود و برخی دیگر به بانک ها. در واقع، مرز دوغارون در بین مرزهای استان، سرآمد تمامی این مشکلات است. تجهیزات ناکافی و قدیمی، کیفیت پایین جاده ها و کمبود پارکینگ ها نیز از دیگر چالش ها هستند. اگر شرایط به گونه ای باشد که توقفی در مرز صورت نگیرد، نیاز چندانی به پارکینگ نخواهد بود. مدیریت ناهماهنگ مرزی یکی از مشکلات مشهود است. دستگاه های مختلف در مرز به دلیل موازی کاری و ناهماهنگی های موجود، چالش هایی را ایجاد کرده اند. در سال های نه چندان دور، مرز دوغارون به عنوان مهم ترین و پرترددترین مرز ترانزیتی کشور شناخته می شد. اما اکنون دیگر جزو مرزهای اول نیست و این واقعاً جای تأسف و تأمل دارد. متأسفانه، مسئولین استانی و نهادهای خصوصی نتوانسته اند تعامل مناسبی با ارگان ها و سازمان های مرتبط با حمل و نقل بین المللی استان برقرار کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سلام .مارانندگان کامیون برون شهری تا جایی که اطلاع داریم انجمن صنفی رانندگان در گذشته های قدیم وجود نداشت و پدران ما هم باخیال آسوده کامیونداری و رانندگی میکردند وسندیکا بود سهام داشتن قطعات پلاستیک وروغن موتور هم سهام دار بودند و اوایل دهه هفتاد عده ای راننده یا از روی ناتوانی در رانندگی یا هردلیل دیگر زمزمه تشکیل انجمن صنفی رانندگان را بر زبان انداختن و شروع به تشکیل انجمن صنفی بنام رانندگان کردند و دو سه سال این تشکلها بدنبود اما نتیجه قابل احساسی هم نداشتن و با ورود بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان که مدیران انجمن صنفی رانندگان هم بع عنوان حامی و پشتیبان مالی بیمه تامین اجتماعی رانندگان هشت سال سنوات رانندگان را مدیران انجمن صنفی رانندگان دهه هفتاد با معیت باربری ها و سازمان تامین اجتماعی اختلاس بزرگ تاریخ حمل و نقل با خیانت انجمن صنفی رانندگان و باربری ها که با همدیگر جنان پول هنگفتی اختلاس کردند که تمام مدیران صنف رانندگان یک ساله میلیاردر شدن حال سوال این جاست آیا انجمن صنفی رانندگان با چنین سابقه های خیانت به رانندگان چگونه رانندگان به انجمن صنفی رانندگان ومانون رانندگان اعتماد کنند که حلال مشکلات رانندگان باشند سی سال از ایجاد انجمن صنفی رانندگان میگذرد ومارانندگان جز دردسر و ضرر و زیان ورشوه خوردن وفساد وبالا کشیدن سهیمه لاستیک و روغن بنام کامیونداران و فروش در بازار آزاد هیچ نتیجه مثبتی ما رانندگان ندیدیم.بنظر بنده انحلال انجمن صنفی رانندگان و انحلال کانون رانندگان بزرگترین خدمت به رانندگان ایران است.