◄ اعتراض رانندگان جاده ای خوزستان به مقررات بارگیری/پیشنهاد حذف بارگیری خارج از نوبت ناوگان ملکی
نایب رئیس اتاق اهواز همچنین به موضوع اعتراض کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای خوزستان نسبت به مقررات نحوه بارگیری ناوگان ملی شرکت های حمل ونقل پرداخت و گفت: پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از پایمال شدن حقوق عموم رانندگان و کامیون داران و نیز توزیع عادلانه محمولات، باید نسبت به حذف بارگیری خارج از نوبت ناوگان ملکی شرکت های حمل ونقل اقدام کرد

نایب رئیس اتاق اهواز با اشاره به اینکه برخی مشکلات بخش خصوصی به صورت زنجیروار به هم مرتبط هستند افزود: نباید اجازه دهیم در استانی که با چالش های مختلف در حوزه کسب و کار روبرو است، با انباشت مصوبات اجرا نشده، مشکلات آن افزایش یابد.
به گزارش تین نیوز، شهلا عموری در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان، گفت: بر اساس پیشنهادات طرح شده در حضور دکتر پزشکیان، موضوع انتقال حساب های بانکی، کارت های بازرگانی و دفاتر مالیاتی صنایع و شرکت های بزرگ به استان خوزستان همواره نیاز به تأکید و پیگیری دارد.
وی نظرخواهی از بخش خصوصی در انجام تصمیم گیری ها و همچنین نشست های مربوط به حوزه های اقتصادی را ضروری دانست و بر تعامل هرچه بیشتر بخش دولتی و فعالان اقتصادی تأکید کرد.
بیشتر بخوانید:
تخصیص وام به رانندگان دارای کارت هوشمند فعال و شرکت های حمل و نقل برای واردات اتوبوس خارجی
نایب رئیس اتاق اهواز در بخش دیگری از این نشست به موضوع نحوه محاسبه حق بیمه تأمین اجتماعی در قراردادهای شرکت های حمل ونقل فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بر اساس اعلام کانون سراسری انجمن صنفی رانندگان ناوگان حمل فرآورده های نفتی کشور، برخی شعب تأمین اجتماعی در خوزستان، ضمن عدم توجه به بخشنامه اداره کل متبوع خود، بصورت سلیقه ای ضریب هفت و ۳۶ درصد را محاسبه و مطالبه می کنند.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه هیچگونه رابطه کارگری و کارفرمایی بین رانندگان و مالکان نفت کش ها وجود ندارد و رانندگان به صورت موقت و حق سرویسی بر نفت کش ها فعالیت دارند، مطابق قانون بیمه تأمین اجتماعی، رانندگان حمل ونقل برون شهری بار و مسافر راسا نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام می کنند.
عموری تصریح کرد: اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان می بایست با پیگیری موضوع از محاسبه حق بیمه با ضریب هفت و ۳۶ درصد در شعب تأمین اجتماعی جلوگیری کند.
قائم مقام دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به مراتب اعتراض اتحادیه صنف مؤسسات اتومبیل کرایه که متولی صدور پروانه کسب برای پارکینگ های شهری اهواز است؛ اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون نظام صنفی و همچنین مصوبه سال ۱۳۹۹ شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان، شهرداری اهواز باید از صدور پروانه بهره برداری خودداری کند.
نایب رئیس اتاق اهواز همچنین به موضوع اعتراض کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای خوزستان نسبت به مقررات نحوه بارگیری ناوگان ملی شرکت های حمل ونقل پرداخت و گفت: فلسفه راه اندازی این شرکت ها به منظور نوسازی و سرمایه گذاری در حوزه حمل ونقل بار است.
وی ادامه داد: بررسی ها حاکی است که برخی از این شرکت ها، به صورت توافقی و بدون سرمایه گذاری مشخصی، اقدام به مالکیت برخی کامیون ها نموده اند تا بدون نوبت امکان بارگیری کالا را داشته باشند.
عموری به پیشنهاد دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان در خصوص رفع مشکل مذکور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و ظهور پدیده بی باری و مضاف بر آن، افزایش تعداد ناوگان حمل ناشی از ورود ناوگان وارداتی و عدم حذف ناوگان فرسوده، پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از پایمال شدن حقوق عموم رانندگان و کامیون داران و نیز توزیع عادلانه محمولات، باید نسبت به حذف بارگیری خارج از نوبت ناوگان ملکی شرکت های حمل ونقل اقدام کرد.