بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

بزرگترین پایانه مسافری کشور در مرز مهران آماده خدمت به زائران در ایلام اربعین

بناست استان های قم، اصفهان و تهران که تعداد زائر آن ها بیشتر است، بیشترین تعداد اتوبوس را به پایانه برکت مرز مهران در ایام اربعین اعزام کنند.

بزرگترین پایانه مسافری کشور در مرز مهران آماده خدمت به زائران در ایلام اربعین
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: بناست استان های قم، اصفهان و تهران که تعداد زائر آن ها بیشتر است، بیشترین تعداد اتوبوس را به پایانه برکت مرز مهران در ایام اربعین اعزام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدزاهدین چشمه خاور با بیان اینکه پایانه مسافری برکت در مرز مهران آماده حضور زوار اربعین است، اظهار کرد: پایانه مسافربری برکت به عنوان ظرفیت ورود و خروج روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارد.

چشمه خاور افزود: پایانه برکت در مرز مهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار روزانه گنجایش ورود و خروج بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارد و برای استقبال و جابه جایی از زائران اربعین حسینی سال جاری، از آمادگی کامل برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس تمهیدات انجام شده در ایام اربعین حسینی بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس کار جابه جایی زوار از پایانه برکت به اقصی نقاط کشور انجام دهند، عنوان کرد: با توجه به حجم مسافران و پیش بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین، اقدامات لازم در این پایانه در راستای رفاه حال زوار از جمله ایجاد سایه بان، برپایی موکب، اسکان موقت و استراحت زوار و تأمین آب خنک انجام شده است.

چشمه خاور در ادامه به برگزاری رزمایش مدیریت ترافیک در پایانه برکت مرز مهران اشاره کرد و گفت: در این رزمایش چگونگی گردش ترافیکی ناوگان اتوبوسی در ایام اربعین حسینی، نحوه ورود و خروج ناوگان اتوبوسی برای پیاده و سوار کردن زائران در پایانه برکت اجرا شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش با حضور نمایندگان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های کشور برگزار شد، افزود: این رزمایش با هدف اجرای اقدامات موثر برای روان سازی ترافیک در پایانه برکت و برنامه ریزی جامع برای جابه جایی زائران اربعین حسینی با استفاده از ناوگان اتوبوسی به نقاط مختلف کشور انجام شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی پلیس راه نیز برای برطرف کردن مسائل و مشکلاتی که سال های گذشته در حوزه مدیریت سفر، ناوگان مسافری و مدیریت ترافیک وجود داشت با هماهنگی همه دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل اربعین، اقدامات لازم انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.