بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

افتتاح تونل کبیرکوه، آبدانان را در مسیر قدمگاه زائران اربعین قرار داد

با گشایش آزمایشی ابرپروژه تونل کبیرکوه در ۲ روز گذشته مسیر دره شهر و تونل کبیرکوه مورد استقبال زائرین و دلدادگان آستان مقدس امام حسین(ع) قرار گرفته است.

افتتاح تونل کبیرکوه، آبدانان را در مسیر قدمگاه زائران اربعین قرار داد
تین نیوز

امام جمعه شهرستان آبدانان گفت: به برکت گشایش تونل کبیرکوه، این شهرستان در مسیر عتبات عالیات قرار گرفت و قدمگاه زائران و میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام " سید ابراهیم حسینی احمد فدالله" با اشاره به افتتاح موقت تونل بزرگ کبیرکوه حد فاصل شهرستان های آبدانان و دره شهر، اظهار کرد: با گشایش آزمایشی ابرپروژه تونل کبیرکوه در ۲ روز گذشته مسیر دره شهر و تونل کبیرکوه مورد استقبال زائرین و دلدادگان آستان مقدس امام حسین(ع) قرار گرفته است.

حسینی احمد فدالله تصریح کرد: بر این اساس، خاک پاک آبدانان که معطر به شمیم دل انگیز خون ۲۲۰ شهید و لاله سرخ و کبوتر آسمان ایثار است، طی چند روز گذشته قدمگاه ارادتمندان و زوار اربعین حسینی برای تردد به سمت مرز مهران قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همه دست اندرکاران و دولتمردان برای تکمیل این پروژه، تصریح کرد: با وجود اینکه عملیات اجرایی تونل بزرگ کبیرکوه به طور 100درصد به پایان نرسیده است اما برای رفاه حال زائران عزیز عتبات عالیات به دستور استاندار ایلام به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

حجت الاسلام احمدفدالله یادآور شد: هم اکنون این مسیر مورد استفاده جمع زیادی از مردم استان ها و شهرستانهای همجوار قرار گرفته و به طور شبانه روز شاهد عبور روان و آرام خودروهای سبک و سنگین از این مسیر هستیم که با گذر از آبدانان و بخش کلات مورموری از طریق دهلران عازم مرز بین المللی مهران می شوند.

وی، تونل کبیرکوه را یک نعمت ماندگار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: اقشار مختلف مردم این شهرستان با شوق و ذوق زیاد در قالب سه موکب در ورودی تونل در آبدانان، بخش سراب باغ و شهر مورموری از زوار کربلای معلی پذیرایی کرده و جمع زیادی نیز منازل خود را به بیت الحسین(ع) تبدیل کرده اند.

فرماندار آبدانان نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اتمام عملیات خط کشی تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: تمام ادارات و نهادهای اجرایی آبدانان و دره شهر با تمام امکانات به طور شبانه روزی مشغول رفع نواقص خروجی هر 2 طرف تونل و رفع مشکلات و نیازمندی های مسافران عتبات عالیات هستند.

"محمد رحمانی" با اشاره به تلاش های شبانه روزی استاندار ایلام برای به نتیجه رساندن تونل کبیرکوه، افزود: کار تکمیل روشنایی، عملیات نصب علائم فنی، ایمنی و هدایت و راهنمایی مسافران به مسیر اصلی توسط عوامل انتظامی و راهداری و نیروهای مردمی به صورت مدام و شبانه روزی ادامه دارد.

تونل کبیرکوه با هفت کیلومتر طول، ۱۴/۵ متر عرض و هشت متر ارتفاع بزرگترین تونل جاده ای کشور است که عملیات اجرایی آن در سال ۸۹ آغاز و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی روز چهارشنبه ۲۴مرداد ۱۴۰۳ با حضور استاندار ایلام به طور موقت زیر بار ترافیک رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.