بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

تونل کبیرکوه ایلام به زودی بازگشایی می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیگیری ایمن سازی مسیر تونل کبیر کوه برای بازگشایی در آینده نزدیک خبر داد.

تونل کبیرکوه ایلام به زودی بازگشایی می شود
تین نیوز |

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیگیری ایمن سازی مسیر تونل کبیر کوه برای بازگشایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید استاندار ایلام از تونل کبیرکوه گفت: تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۷۵۰ متر بزرگ ترین تونل جاده ای حال حاضر کشور است که عملیات لاینینگ و زیرسازی و دو لایه آسفالت و نصب قطعات سیستم های روشنایی و... آن به پایان رسیده و خط انتقال برق نیز در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد، در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) به انجام رسیده است و از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه سازی شامل ۶ رشته تونل به طول ۲۲۵۰ متر که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر ایجاد مسیر سبقت آزاد احداث شده اند.

دوستی افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح بسیار بیشتر از پیشرفت قراردادی و ریالی آن است چرا که در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده که حدود نصف این مبلغ مطالبات پیمانکاران است و در حال پیگیری تأمین این مطالبات از طرق مختلف هستیم.

وی افزود: برای نصب سیستم های تهویه و همچنین احداث تقاطع های غیر هم سطح مخصوصاً تقاطع غیرهمسطح سمت دره شهر به پل دختر نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

دوستی یادآور شد: تونل اصلی کبیرکوه و تونل های منتهی به آن به صورت کامل لاینینگ (پوشش بتونی) شده عایق بندی و کانال انتقال آب به صورت استاندارد به انجام رسیده و تمامی استانداردهای احداث تونل در آن رعایت شده است.

وی افزود: در این تونل هر 500 متر در طرفین پارکینگ طراحی شده و از این لحاظ مشکلی در زمان حوادث احتمالی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی با تأکید بر ضروری بودن نصب سیستم تهویه برای تونل کبیر کوه افزود: به لحاظ عملیات عمرانی کار تونل کبیر کوه با اجرای لایه سوم آسفالت و تکمیل خط انتقال برق که تا چند روز آینده اجرایی و به انجام خواهند رسید رو به اتمام است و با نصب گاردریل و نیوجرسی در نقاطی که نیاز است و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی مجدد بعد از اجرای لایه سوم آسفالت با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد مجدداً در تونل کبیرکوه برقرار خواهد شد.

دوستی خاطر نشان کرد: در زمان اربعین تونل کبیرکوه با دو لایه آسفالت و روشنایی موقت به زیر بار ترافیک رفت و خوشبختانه با در نظر گرفتن تردد زیاد آن روزها مشکل خاصی گزارش نشد، اما ارتقای ایمنی تردد و حفظ جان و مال مردم وظیفه همه دستگاه های متولی است و هیچ مسئولی راضی نیست شیرینی این کار عظیم با اتفاقی کوچک به کام مردم عزیز تلخ شود، برای این مهم در تلاش هستیم با استانداردهای لازم تونل کبیر کوه به زودی برای مردم عزیز زیر بار ترافیک قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس ارشد وزارت راه

    معناي سخنان اين مقام آن است كه تونل بدون تهويه و بدون استانداردهاي ضروري در ايام سفر اربعين استفاده شده و خدا را شكر كه حادثه اي روي نداده است.
    آيا هيچ مقام مسئولي اجازه داده كه اين تونل بدون استاندارد لازم افتتاح شود؟ آيا حتماً بايد حادثه اي رخ دهد و بعد دنبال علل بروز حادثه باشيم؟
    در چنين تونل طولاني اگر تصادف يا حريقي رخ دهد و جريان خودروها متوقف بماند بدون تهويه حتماً تلفات بالايي رخ خواهد داد.
    نهادهاي نظارتي وزارت راه و وزارت كشور در اين رابطه چه كرده اند؟