بازدید سایت : ۹۶۳۲۵

وعده‌ های افتتاح، تونل کبیرکوه را تعطیل کرد!

تونل کبیرکوه که در ایام اربعین به طور موقت زیر بار ترافیک رفته بود، طی یک ماه گذشته به بهانه عملیات عمرانی مسدود شده است که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وعده‌ های افتتاح، تونل کبیرکوه را تعطیل کرد!
تین نیوز |

تونل کبیرکوه که در ایام اربعین به طور موقت زیر بار ترافیک رفته بود، طی یک ماه گذشته به بهانه عملیات عمرانی مسدود شده است که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه رسانه ای سپهر، تونل کبیرکوه که در ایام منتهی به اربعین سال جاری زیربار ترافیک رفته بود طی یک ماه گذشته به بهانه عملیات عمرانی مسدود شده است.
تونل کبیرکوه اربعین امسال برای تردد زائران به صورت موقت زیر بار ترافیک رفت که این امر رضایتمندی مردم را به همراه داشت و به گفته آنان این پروژه مسافت آبدانان به دره شهر را به صورت چشمگیری کاهش داد، اما متأسفانه پس از اربعین شاهد مسدود شدن دوباره این تونل بوده ایم که این امر نارضایتی و گلایه مردم را به دنبال داشته است.

مسدود شدن تونل کبیرکوه

تعدادی از رانندگان این مسیر با بیان اینکه در ایام منتهی به اربعین شاهد تردد خودروها از تونل کبیرکوه بودیم، اظهار داشتند: تردد از این تونل علاوه بر اینکه کاهش سوانح رانندگی را به دنبال داشته، مسافت شهرستان آبدانان به دره شهر را نیز به صورت چشمگیری کاهش داده است.
به گفته این رانندگان پس از اربعین و از 10 شهریور به منظور رفع نواقص تونل کبیرکوه مسدود شده، انسدادی که قرار بود 2 هفته به طول بینجامد اما اکنون با گذشت بیش از یک ماه کماکان تونل مذکور تعطیل است و مسئولان هیچ اقدامی جهت بازگشایی آن انجام نداده اند.
تعطیلی این پروژه در حالی است که هیچ عملیاتی عمرانی در تونل انجام نمی شود و با نصب نیوجرسی در مسیر از تردد خودروها جلوگیری شده و مردم مجبورند مجدداً از مسیر پر پیچ و خم کبیرکوه عبور کنند، مسیری که علاوه بر طولانی بودن، به دلیل وجود گردنه های خطرناک جان مردم را با مخاطرات جدی مواجه می کند.
تکمیل پروژه تونل کبیرکوه سال هاست به یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه تبدیل شده و طی سال های گذشته بارها اخباری مبنی بر تکمیل و افتتاح آن ارائه شده اما کماکان مردم منطقه منتظر تکمیل این پروژه راه سازی به عنوان بزرگ ترین تونل کشور هستند.

تکمیل تونل کبیرکوه نیازمند اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه افتتاح نهایی این پروژه پس از نصب دستگاه تهویه انجام می گیرد، گفت: تحقق این مهم نیازمند حدود 600 میلیارد تومان اعتبار است .
دوستی اضافه کرد: 3 هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که تاکنون حدود 50 درصد از این مبلغ پرداخت شده و مابقی آن به پیمانکاران پرداخت نشده است.

لزوم توجه بیشتر به پروژه های راه سازی

حدود 14 سال از کلنگ زنی پروژه تونل کبیرکوه می گذرد و تاکنون وعده های بسیاری از سوی مسئولان استان جهت افتتاح این پروژه داده شده که متأسفانه تا کنون محقق نشده، اما باتوجه به اینکه افتتاح آن می تواند در کاهش سوانح رانندگی و نزدیکی شهرستان های جنوب استان به مرکز کشور تأثیر بسزایی داشته باشد، ضروری است مسئولان مربوط تکمیل آن را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا هرچه زودتر شاهد تحقق یکی از مطالبات به حق مردم منطقه باشیم.
از سوی دیگر کوهستانی بودن استان ایلام که سبب وجود گردنه ها و پیچ های خطرناک در مسیرهای مواصلاتی شده، توجه به حوزه راه سازی استان را دوچندان می کند و ضروری است نمایندگان و مسئولان ارشد پروژه های راه سازی این استان را با حساسیت بیشتری پیگیری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.