بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ امضای تفاهم نامه توسعه میادین نفتی میان گروه مپنا و شرکت ملی نفت ایران

تفاهم نامه توسعه میادین نفتی بند کرخه، دانان، دهلران و میدان گازی فروزB ، میان گروه مپنا و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبادله و امضا شد.

امضای تفاهم نامه توسعه میادین نفتی میان گروه مپنا و شرکت ملی نفت ایران
تین نیوز
تفاهم نامه توسعه میادین نفتی بند کرخه، دانان، دهلران و میدان گازی فروز B ، میان «سعید محمدزاده» مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا و «محسن خجسته مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبادله و امضا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی گروه مپنا ؛ روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه 1403 و در سومین روز از برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سه تفاهم نامه میان شرکت ملی نفت ایران و بخش نفت و گاز گروه مپنا با هدف توسعه برخی میادین نفتی و گازی به امضا رسید.

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا اظهار کرد: سه تفاهم نامه برای سه میدان نفتی و یک میدان گازی امضا شد. بر این اساس، توسعه میدان نفتی بند کرخه به ارزش ۵۰۰میلیون دلار و نرخ پیش بینی تولید حدود ۲۰هزار بشکه در روز در برنامه گروه مپنا قرار می گیرد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: توسعه میدان نفتی بند کرخه نیز با مشارکت صندوق توسعه ملی به عنوان تامین کننده منابع مالی و شرکت توسعه نفت و گاز مپنا به عنوانE&P  پروژه انجام می شود.

او در تبیین دومین تفاهم نامه مپنا و شرکت ملی نفت ایران گفت: میادین نفتی دانان و دهلران نیز به صورتEPC  خواهد بود که برای اجرای این طرح، بهای یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و افزایش تولید نفت کشور به میزان حدود ۶۰ هزار بشکه در روز پیش بینی شده است. میدان نفتی دهلران از میادین مشترک مهم با کشور عراق است و در راستای تعیین تکلیف همه میادین مشترک برای شرکت ملی نفت ایران حائز اهمیت خواهد بود.  

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا در ادامه افزود: سوابق اجرایی میدان نفتی دانان هم به صورت EPC  در گروه مپنا سپری شده است و این تفاهم نامه بین شرکت توسعه نفت و گاز مپنا به عنوان E&P  و شرکت ملی نفت ایران با مشارکت صندوق توسعه ملی امضا شده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: سومین تفاهم نامه مربوط به میدان گازی بسیار بزرگ فروزB  در خلیج فارس است که به صورت مشارکت گروه مپنا با صندوق توسعه ملی اجرا می شود. برآورد قیمت به عنوان هزینه مستقیم سرمایه گذاری پروژه مبلغ 3میلیارد و 800 میلیون دلار است و پیش بینی می شود حدود 57میلیون متر مکعب گاز به زنجیره گازی کشور افزوده شود.

او افزود: با توجه به حجم سرمایه گذاری مورد نیاز فروز B، شرکت توسعه نفت و گاز گروه مپنا در حال رایزنی با شرکای خارجی برای توسعه میدان است.

به گفته مدیرعامل بخش نفت و گاز مپنا، زمان اجرایی پروژه دانان و دهلران حدود سه سال، پروژه فروزB  حدود چهار سال و پروژه بند کرخه حدود ۴۲ ماه ارزیابی شده است.

تفاهم نامه میادین نفتی 1

تفاهم نامه میادین نفتی 2

تفاهم نامه میادین نفتی 3

تفاهم نامه میادین نفتی 4

تفاهم نامه میادین نفتی5

تفاهم نامه میادین نفتی 6

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.