بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

طرح پاک سازی خور بندر گناوه اجرایی شد/ درخواست رئیس بندر از لنج داران

طرح پاک سازی خور این بندر با هدف ارتقاء و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین مقابله با آلودگی دریا اجرایی شد.

طرح پاک سازی خور بندر گناوه اجرایی شد/ درخواست رئیس بندر از لنج داران
تین نیوز

طرح پاک سازی خور این بندر با هدف ارتقاء و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین مقابله با آلودگی دریا اجرایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، کیامرث جوکار رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه در حاشیه اجرای طرح یاد شده اظهار کرد: در طرح پاک سازی نقاط مملو از زباله در خور بندر گناوه که چهره ناشایست و نازیبایی به شهر و بندر گناوه داده بود پاک سازی شد.

جوکار بیان کرد: این طرح با تولیت اداره بندر و دریانوردی گناوه و با همکاری و مشارکت شماری از فعالان و دل سوزان محیط زیست، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان گناوه و همچنین شرکت بندرسازان به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: طول خور سه هزار و 100 متر است که بیش از 700 فروند انواع شناور در این خور استقرار دارند.

جوکار ادامه داد: خور گناوه به دلیل اینکه بخشی از آن در شهر واقع شده و چندین لوله فاضلاب شهر به خور سرازیر می‎شود مستعد وقوع آلودگی بوده که در این بین زباله‎های تخلیه شده از موتورلنج ها نیز این آلودگی را تشدید می‎کند.

وی افزود: در این زمینه می‎ طلبد تمام دستگاه های ذیربط با همت و عزم جدی تلاش کنند تا خور بندر گناوه برای همیشه پاکیزه بماند و این مهم کمکی به داشتن خوری زیبا و رونق گردشگری بندر خواهد بود.

جوکار ادامه داد: معیشت بیش از 75 درصد ساحل نشینان گناوه با دریا و دریانوردی ارتباط داشته از این رو انتظار است همگان نسبت به پاکیزه نگه داشتن خور اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه اظهار کرد: در این راستا از همه افرادی که در راستای مسئولیت اجتماعی به پاک‎سازی خور گناوه کردند قدردانی می‎شود.

جوکار همچنین از لنج داران نیز درخواست کرد تا این قشر زحمتکش با هدف بهبود وضعیت زیبایی و تمیزی خور بندر گناوه همه دست به دست هم دهند تا گناوه بندری زیبا و پویا باشد.

وی یادآور شد: از سال گذشته نیز با تدبیر مدیرکل و معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یک فروند قایق را برای پاک سازی خور به شکل روزانه اجاره کرده است.

جوکار بیان کرد: با توجه به وجود حجم زیاد زباله های ریخته شده به خور قایق اجاره شده به تنهایی پاسخگو نبوده و هر از گاهی برخی نقاط خور مملو از انبوهی زباله می‎شود که انتظار است با کمک مدیریت شهری و تعاونی لنج داران این مشکل نیز برطرف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.