بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

شرایط برای تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر فراهم می شود

با پیگیری های استاندار بوشهر مقرر شده از هفته آینده امکان جابجایی کالا به منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر فراهم شود که این اقدام منجر به کاهش تراکم کالاها در محوطه بندر بوشهر و سرعت بخشی در فرایند تخلیه و بارگیری خواهد شد.

شرایط برای تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر فراهم می شود
تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: با پیگیری های استاندار بوشهر مقرر شده از هفته آینده امکان جابجایی کالا به منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر فراهم شود که این اقدام منجر به کاهش تراکم کالاها در محوطه بندر بوشهر و سرعت بخشی در فرایند تخلیه و بارگیری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خورشید گزدرازی اظهار کرد: با توجه به افزایش رسوب کالا در بندر بوشهر و نیاز به استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر استفاده از این ظرفیت می تواند خدمتی ارزشمند برای تجار و بازرگانان باشد.

گزدرازی افزود: طی چند سال گذشته گمرک و بندر بوشهر با رکود شدیدی مواجه بودند اما با تلاش های مدیران اجرایی استان و همکاری تجار و بازرگانان، رونق به بندر بوشهر بازگشته و اکنون گمرک و بندر بوشهر با حجم بالایی از کالاها در حوزه های صادرات و واردات مواجه هستند.

وی تصریح کرد: با رونق حاصل شده و تکمیل شدن ظرفیت محوطه بندر بوشهر ۲۰ شناور با ۵۰ هزار تن کالا در ۴۵ روز در نوبت تخلیه و بارگیری قرار گرفتند.

گزدرازی با ابراز نگرانی از نبود زیرساخت های لازم و استفاده نکردن از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی 2 به عنوان پس کرانه بندر یادآور شد: این احتمال وجود دارد که به دلیل انباشت کالاها و عدم تخلیه به موقع، برخی شناورها و کالاها به بنادر استان های دیگر منتقل شوند که این امر می تواند به بازگشت رکود در بندر بوشهر و کاهش رقابت پذیری آن منجر شود.

وی ادامه داد: مصوبه دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر فرصتی استثنایی برای استان بوشهر است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد تا بتوانیم رقابت پذیری بندر بوشهر با سایر بنادر کشور را افزایش دهیم.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر همچنین از تسهیل فرآیند اظهار کالا به گمرک با ثبت درخواست تخصیص ارز خبر داد.

گزدرازی گفت: یکی از دلایل اصلی ماندگاری کالاها در بندر، عدم ثبت سفارش و منشا ارز بود که این امر هزینه های بالای دموراژ را به بازرگانان تحمیل و قیمت کالاها را برای مصرف کننده نهایی افزایش می داد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، امکان اظهار کالا با ثبت درخواست تخصیص ارز فراهم شده که باعث تسریع در فرآیند تخلیه و بارگیری در بنادر و گمرکات خواهد شد.

گزدرازی همچنین از کسب رتبه چهارم کشوری شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: استان بوشهر با تعامل خوب میان بخش دولتی و خصوصی توانسته گام های موثری در بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع اقتصادی بردارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.