بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

روی خوش بازار به خطوط کانتینری

همانطور که انتظار می‎رفت بسیاری از خطوط کشتیرانی کانتینری جهان در 3 ماهه دوم سال به سودآوری مجدد رسیدند اما بهبود کامل شرایط زمان‎بر است.


روی خوش بازار به خطوط کانتینری
تین نیوز
همزمان با بهبود شاخص‎های پایه‎ای در بازار کشتیرانی کانتینری و نیز مدیریت بهتر نرخ‎ها، خطوط کشتیرانی کانتینری به آرامی نیروی خود را باز می‎یابند و به آینده‎ای طلایی و سودآور چشم دارند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،  موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry اعلام کرد که همانطور که انتظار می‎رفت بسیاری از خطوط کشتیرانی کانتینری جهان در 3 ماهه دوم سال به سودآوری مجدد رسیدند، اما بهبود کامل شرایط بسیار گسترده و زمان‎بر است.

سال گذشته در همین زمان، بیشتر شرکت های کشتیرانی کانتینری در قرض فرو رفته بودند و درآمد آنها با سرعت زیادی در حال سقوط بود حال آنکه هزینه هایشان را نمی‎توانستند با همان سرعت کاهش دهند. در همین برهه بود که آنها مجبور شدند با ورشکستگی شرکت بزرگ کانتینری هانجین نیز روبرو شوند.

زمان به سرعت گذشت و 12 ماه همراه با برنامه‎های فشرده سپری شد، ادغام های زیادی میان کشتیرانی‏‎ها شکل گرفت و اکنون کشتیرانی‎ها به آرامی در حال بازگشت به روزهای خوب هستند.

در گزارش موسسه دروئری آمده است: "مدیریت بهتر نرخ حمل و نقل کشتی ها، همراه با چشم انداز بهتر بازار و کمتر شدن تعداد رقبا نشان از پایدارتر بودن شرایط نسبت به پیش دارد."

عملکرد مالی 16 شرکت بزرگ کشتیرانی کانتینری جهان در نیمه نخست 2017 میلادی نشان می دهد که درآمد کشتیرانی های کانتینری در این مدت 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. تمامی شرکت ها به جز 4 شرکت کشتیرانی کانتینری طی این مدت اعلام سود کرده اند.

تغییر شرایط موجب شد که حاشیه سود عملیاتی شرکت‎های کشتیرانی کانتینری از منفی 4.8 درصد در نیمه نخست سال 2016 میلادی به مثبت 2.4 درصد در شش ماهه نخست سال 2017 برسد.

دروئری گزارش کرد: "این روند غیرقابل انکار است و صنعت کشتیرانی کانتینری را در مسیر بهبود و دستیابی به سود پیش بینی شده برای امسال قرار می دهد. انتظار می رود که این صنعت تا پایان سال جاری میلادی پنج میلیارد دلار سود برای کشتیرانی ها داشته باشد."

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.