بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

مسیرهای پر رفت آمد آتی برای کشتیهای تانکر

مسیرهای پر رفت آمد آتی برای کشتیهای تانکر

تین نیوز | آینده کشتی های تانکر در گسترش مسیر خاورمیانه به اروپا رقم می خورد.

صاحبنظران صنعت کشتیرانی با اشاره به لزوم عدم وابستگی صنعت حمل و نقل کشتی های تانکر به میزان تولید نفت، تغییر در نحوه تجارت این صنعت را موضوعی با اهمیت دانستند.

بر اساس این گزارش، در حالیکه تمرکز نفتکش ها در آینده بیشتربر مسیر آفریقای غربی و آمریکای جنوبی به آسیا خواهد بود،‌ مسیر اصلی و تاثیر گذار برای کشتی های تانکر، خاورمیانه به اروپا به منظور حمل دیزل است که حمل و نقل در این مسیر، اروپا را نسبت به سوخت دیزل از سوی خلیج آمریکا بی نیاز خواهد کرد.

سفرهای طولانی دریایی با افزایش زمان کار کشتیها برروی آب، درآمد آنها را نیز افزایش می دهد. در عین حال، چنین تغییراتی در این بخش از صنعت حمل و نقل بدلیل عدم وابستگی کشتیها از میزان تولید نفت نقش بسزایی درنحوه کار این کشتیها ایفا می کند. بطور مثال نا آرامیها در عراق و لیبی موجب کاهش تولید نفت در این کشورها شده و اضافه شدن روسیه و سوریه بدلیل تحریمها به این لیست، بر لزوم تغییر الگوی حمل و نقل نفت و عدم مواجهه با مشکلات در این کشورها تاکید می کند.

رئیس موسسه تحقیقاتی BIMCO با اشاره به وخیم شدن شرایط در بازار عرضه، از ارتقاء بازار تقاضا در بخش نفت خام خبر داد و میزان درآمد روزانه کشتی های تانکرحمل نفت خام را در ماههای آگوست و سپتامبر، 20 هزار دلار پیش بینی کرد.

"پیتر سند" در ادامه افزود: رقم در آمد روزانه کشتی های تانکر بزرگ به 35 هزار دلار می رسد و این درحالیست که این رقم برای کشتیهای سوئزماکس به 30 هزار دلار در روزخواهد رسید.

گفتنی است درآمد کشتیهای  حمل بار سایزبزرگ در مسیر خاورمیانه به آسیا از10 تا 20 هزار دلار خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.