بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

هرج‌ومرج در حمل‌ونقل انگلیس؛ سرگردانی مسافران در آستانه سال نو

لغو ده‌ها پرواز خطوط هوایی و صدها سرویس ریلی برای مسافت‌های طولانی در سراسر انگلیس، مسافران این کشور را در آستانه سال نو میلادی سرگردان کرده است.

هرج‌ومرج در حمل‌ونقل انگلیس؛ سرگردانی مسافران در آستانه سال نو
تین نیوز |

لغو ده‌ها پرواز خطوط هوایی و صدها سرویس ریلی برای مسافت‌های طولانی در سراسر انگلیس، مسافران این کشور را در آستانه سال نو میلادی سرگردان کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، براساس گزارش امروز(سه‌شنبه سوم‌ دی‌ماه) نشریه ایندیپندنت، بخش قابل توجهی از خدمات ریلی در انگلیس به دلیل کمبود نیروی انسانی و انجام تعمیرات متوقف و یا با تاخیرهای طولانی مواجه شده است.

این نشریه در گزارشی تفصیلی، وضعیت خطوط ریلی مختلف را مورد بررسی قرار داده و نوشته است: خطوط ریلی «ترانس‌پنین‌ اکسپرس» بیش از ۳۷ سرویس ریلی را بین اسکاتلند تا منچستر لغو کرده است.  

همچنین خطوط «نوردرن ریل» نیز که مناطق مرکزی انگلیس تا جنوب اسکاتلند را تحت پوشش قرار می‌دهد ۲۸ سرویس ریلی خود را لغو و ۲۶ سرویس ریلی دیگر را به نیمی از راه محدود کرده که در برخی از ایستگاه‌ها نیز توقف نمی‌کنند.

در مناطق غربی انگلیس نیز وضعیت به همین روال است. خطوط « ترانسپورت فور ویلز » ده‌ها سرویس ریلی را لغو و بیش از ۶۵ سرویس دیگر را محدود کرده است. این شرکت به مسافران اعلام کرده که خدمات ریلی در ایام تعطیلات کریسمس با تاخیرهای بسیار طولانی انجام خواهد شد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که کارکنان خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس (SWR) نیز از حدود یک ماه پیش در اعتراض به وضعیت حقوق و آینده شغلی خود دست به اعتصاب فلج کننده‌ای زده‌اند. این اعتصاب که تا ابتدای سال آینده میلادی ادامه دارد طولانی‌ترین اعتصاب کارکنان خطوط ریلی در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس با ۳۷۱ رام قطار در ۲۱۳ ایستگاه در سراسر این کشور روزانه ۶ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

نشریه «دیلی‌اکسپرس» نیز گزارش داد که آمار لغو پروازهای خطوط هواپیمایی نیز رشد قابل توجهی داشته است. طبق برآوردهای انجام شده از سوی این نشریه آمار پروازهای لغو شده در ایام تعطیلات پایان سال نو ۳۳۸ درصد افزایش یافته است.

به نوشته دیلی‌اکسپرس، خطوط هوایی « ایزی جت » بیشترین تعداد لغو پروازها را به خود اختصاص داده و یکی از ضعیف‌ترین شرکت‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. پس از آن شرکت‌های « بریتیش ایرویز» ، « نروژ » و « فلای‌بی » در رتبه‌های بعدی قرار دارند که بر اثر آن نزدیک به ۲۶ هزار مسافر سرگردان شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.