کسادی بازار ولوو در اروپا
تین نیوز | کامیون ساز جهانی ولوو انتظار دارد فروش خودروهای سنگین این شرکت در سال آینده برخلاف رشد قوی در آمریکای شمالی، در بازار اروپا راکد بماند.
این کامیون ساز که با برندهای دایملر آلمان، اسکانیای فولکس واگن و MAN برای برتری در بازار کامیونهای سنگین در رقابت است، قصد دارد برای افزایش سودآوری کاهش هزینه را بیشتر کند.
این شرکت در بیانیهای اعلام کرد پیشبینی میکند میزان فروش کامیونهای سنگین در اروپا، ژاپن و چین در سال 2015 مشابه سال 2014 باشد اما در آمریکای شمالی و هند بالاتر خواهد بود.
ولوو که بزرگترین شرکت سوئد و بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در این کشور است اعلام کرد سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه گذشته به 2.91 میلیارد کرون سوئد (250 میلیون پوند) در مقایسه با 2.50 میلیارد کرون در مدت مشابه سال گذشته رسید که بهتر از انتظار تحلیلگران بود.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت که تحت برندهای مک، رنو و یو دی کامیون میفروشد، قصد دارد 3.5 میلیارد کرون از هزینههای ساختاری را تا پایان سال آینده کاهش دهد و مجموع صرفه جویی کل سال را به 10 میلیارد کرون در سال 2016 برساند.